sterke smarte rotter...?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
pointless

sterke smarte rotter...?

Post by pointless »

i dag til morran var rottene mine ute faktisk! jeg er helt sikker på at buret var lukket og låst, men de var altså ute med en dør på vidt gap :mrgreen:
gjør rottene deres ofte sånn? man skulle ikke tro de små skrottene klarte å klemme opp de harde dørene... :shock:

kittykatt

Post by kittykatt »

wt...
Jeg har hørt historier om rotetr som har prøvd å åpne døra, men aldri om noen som har klart det
:lol:

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Er det burdøra det er snakk om? Hva slags bur har du? Jeg har flere bur som rottene fint klarer å åpne og komme seg ut av. No problemo!

Et fint tips er sånne klipslås som man har på leietau til hester og hundebånd!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

pointless

Post by pointless »

det er "gabber" veldig harde dører. jeg sliter selv for å åpne dem. må liksom "ta i"

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Mine klarte å komme seg ut av døra helt fint, de. De hang seg i stanga dørklemmen hvilte på, så den løsnet, og vips var de ute. Ble lås på den døra, ja... De jeg har nå har ikke lært seg trikset ennå, håper det varer :)

pointless

Post by pointless »

hadde det ikke vert for at det står et bur med en sinna hamster i oppå deres, så hadde det vert greit å la dem løpe rundt :) men kebab er ikke snill akurat og rottene må alltid bortpå henne.

Gretelita
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 12 Feb 2004, 21:55
Location: Oslo
Contact:

Post by Gretelita »

Rottene mine har også åpna burdøra. Det skjedde bare to ganger, men etter det satte jeg lås på døra. :) Første gangen det skjedde så hadde Zelda stukket av og ikke funnet veien hjem til buret igjen. Buret sto oppå et lite bord, så hun hadde sikkert ramle ned på gulvet. Etter en lang og grundig leteaksjon fant jeg henne igjen helt innerst, bortest under bokhylla i et annet rom. Hun kom løpende opp på skuldra mi med en gang jeg stakk handa inn. Neste gang jeg skulle la de få komme ut å løpe brukte Zelda laaang tid før hun turte gå ut av buret. :)

pointless

Post by pointless »

he he, rotter er morsomme! :twisted:

Guest

Post by Guest »

Første rotta jeg hadde(15år sia) var ekstremt flink til å rømme. Hun hadde ett stort hamster bur med to"dører" i taket. Hun tok elegant sats og hoppet med fram føttene over hodet og traff døra så den gikk ut av låsinga. Etterhvert begynnt jeg å legge ei bok over døra men det hjalp lite. Måtte tre barne bøker til, så hjalp det :D
Hun fulgte etter meg når jeg var ute i hagen også, løp jeg fra henne så løp hun bort til inngangs døra og ventet... Ingen av mine seinere rotter har vært i nærheten av så "flink" :lol:

Joakim R

Post by Joakim R »

Glemte visst å logge meg inn, igjen..

SchiZo

Post by SchiZo »

Schwennenwinkler måtte døpes om til Houdini..

'nuff said ;)

tiggi

Post by tiggi »

min rotte hadde tydelig hatt en bra ferie heime når eg var borte ei helg. dei som passe den forsto aldri koffor der berre blei fleire og fleire ting som datt ned av bokhylla og benken mellom kvar gong dei var inn til han. når eg var heime igjen, var låsen på buret litt slarkete, so eg stramme den skikkelig, tok meg en tur utfor døra, og såg inn vinduet, og der var rotta på tur åleine igjen........

det eg endå ikkje har fått svar på er korles han har komt seg opp av golvet igjen (der han hadde vore å laga seg spiskammers av rottesnopet bak dataen...og gnagd over diverse pc ledninga.. :? ) ingen plass å klatre opp og over en meter rett opp til der buret står.....

så no er heile buret festa med ekstra streng.. :wink:

Locked