dere med hjemmelagd bur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Ingrid.S

dere med hjemmelagd bur

Post by Ingrid.S »

Åssen netting bruker dere? Bruker dere vanlig hønsenetting? Hvis ikke hvilken bruker dere og hvor får dere tak i den? Jeg har lett i alle butikkene her og de har ingenting annet en hønsenetting..
Jeg skal lage en lekegård til rottene og trenger netting rundt, og rottene er bare små enda, og jeg tror de kan rømme igjennom hønsenetting.
Takknemlig for svar :)

renatsko
Bygger bol
Posts: 506
Joined: 21 Aug 2005, 20:59

Post by renatsko »

Eg brukte hønsenetting på det gamle sjølvlaga buret mitt, og det gjekk heilt fint - ei lita stund! :lol: Trur nok eg ville ha brukt noko anna.. Sjekk på Felleskjøpet, der har dei det meste!

dings

Post by dings »

Felleskjøpet og Bøndenes Innkjøpslag har "firkantnetting" (vet ikke om det er det det heter) der hullene er vel 1x1 cm. Den er også mye kraftigere enn hønsenetting.
Prisen er jeg derimot ikke sikker på.

Ole...

Post by Ole... »

den er dyrere enn hønsenetting men mange ganger bedre og stivere er beregna til kaniner men kan bestilles i mye mindre ruter til andre ting,mulig m.johannsen dyreutstyr har netting iallefall vet han hvor du får den..fant ikke nr nåda

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Jeg holder på å bygge bur nå (jada... har holdt på med det en stund nå, et par år kanskje? :oops:) og jeg bruker firkantnetting som jeg har kjøpt hos Felleskjøpet. Den er litt tyngre å jobbe med enn hønsenetting, men så utrolig mye mer solid og praktisk for burbygging. Og rottene kan klatre i nettingen uten fare for å skade beina. Hønsenetting er ofte litt for tynne strenger, som kan skjære i potene. Firkantnettingen på FK finnes i flere størrelser.

http://www.felleskjopet.no/trade/productlist/820/

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Jeg holder på å bygge utebur nå, kjøpte netting på Jernia, firkantnetting der 1 rute er 5x5mm, så er ganske tett. Når det er bygget ferdig skal det settes på gresset i noen dager før bruk, slik at gresset får tid å vokse opp gjennom nettingen. Har også plater i ene enden av buret, som tak/vegg/gulv, for skygge og ly. :)

Men den nettingen er jeg veldig fornøyd med, litt vanskelig å håndtere, men så tette ruter at jeg tror ikke rottene får tennene på plass for å prøve å bite over engang, og likevel veldig åpent og luftig. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

http://www.djohansenhusdyrutstyr.no/
Ta en titt her også. Kjenner ikke til prisnivået der nå i forhold til f. eks felleskjøpet, men de var iallefasll før i tiden en del rimeligere. De har også greie fraktløsninger. Greie å snakke med er de også. Ja, det var vel dagens reklame.
mvh Julie

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

åja, det er han kaninmannen. han har annonse på siden til norsk kaninavlsforening...
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

renatsko
Bygger bol
Posts: 506
Joined: 21 Aug 2005, 20:59

Post by renatsko »

Eg bygde eit bur med firkantsnetting i går kveld, til den nyaste papegøyen min. Det stemmer som Heidi seier, at den er tyngre å jobbe med, men du får eit mykje betre resultat.
Hugsar ikkje heilt kor mykje eg ga for rullen, men det var ein stad mellom 400-600 kr for 10 meter på felleskjøpet.

Ingrid.S

Post by Ingrid.S »

Tusen takk for svar folkens, da blir det felleskjøpet tur til helga :D

-Sølvi-

Post by -Sølvi- »

mitt bur var av hønsenetting men det tok bare noen måneder før de oppdaget at nettingen egentli ikke var så vanskelig å gnage i stykker :-x , buret var stort det altså.. med stiger og hengekøyer men det fristet vel mere å være ut å ødlegge på rommet mitt, så nå fikk jeg et gammelt hundebur av sånn blå firkantet netting (malt) nettingen holder dem inne mn det tar ikke tid i heletatt å få åpnet luka... *oppgitt* :shock:

Ole...

Post by Ole... »

Blå firkantnetting er stortsett den samme som brukes til revebur,behandlet med noe blått plastaktige greier når du kjøper nettingen.beste nettingen æ har brukt iallefall

Ingrid.S

Post by Ingrid.S »

Ole... wrote:Blå firkantnetting er stortsett den samme som brukes til revebur,behandlet med noe blått plastaktige greier når du kjøper nettingen.beste nettingen æ har brukt iallefall

Og det blir solgt på fk?

Ole...

Post by Ole... »

Gå inn på djohansen smådyrutstyr eller no sånt Julie Erlandsen linker til han hær på denne tråden også, han er lett å snakke med veldig god service og sender over hele landet gjør sitt beste for å hjelpe kort sagt.
tlf90191911
33396295
Lykke til

Ingrid.S

Post by Ingrid.S »

Nå har jeg fått lagd meg bur. kjøpte netting på fk for 390,- Ikke verst det :) Og jentene stortrives. Buret er ikke så digert men det er:
L-109 B-64 H-48.

Jeg lagde det ikke så høyt fordi jeg ville det skulle passe inn i et hjørne, jeg har vært på dyrebutikken i går og hamstret inn hengekøye, sovehus i bark, hamsterhjul, sånn de løper i rundt på bakken, et løpehjul i plast, men det likte de ikke... Så fant jeg noen gamle leker, duplo og sånt..
Og til sommerferien skal jeg bygge etasjer, det blir litt vanskelig siden jeg ikke kan tre plankene mellom sprinklene så jeg må finne på en annen måte :roll:

Locked