har nå bestemt meg for å kjøpe et bur som er 80*50*50. det er et slags platå i midten så d blir en forhøyning. så de kan klatre opp å gå rundt over og under.. men nå har jeg letet på forumet og andre plasser etter 'rottekalkulatoren' men uten å finne den.. har 2 rotter nå men kansje skaffer en eller 2 til. kan noen gi meg en link til den?
Pish... Jeg har et bur på 90x90x60.. Den første mente opptil 8 rotter, den siste mente 3??? Nå skal jeg ikke ha 8 rotter da men likevel..hehe.. Litt vel stor forskjell..
joda, har åpnet toppluka på buret mitt, og plassert det gamle buret som har en halv etasje til oppå der. Revet opp et putetrekk og knyttet "taustige" opp dit, og lagt inn ei hard pappplate, pluss hengt opp et par hengekøyer til, så nå har de to nok boltreplass..hehe.. Er jo jaggu så vidt de er interesserte i å komme ut derfra..
Huff, jeg vet, sånn ble guttene mine når de fikk stort bur også. Ikke SNAKK om at de skulle ut, nehei! De skulle kun ligge i hengekøya eller klemme seg inn i sovehuset alle mann eller løpelekeklatre på veggene i buret.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
okay takker
fant nok ikke ut hvor mange rotter jeg kunne ha i min 70 kvadratmeter store leilihet men i buret på 50*80*50 kunne jeg ha 3 rotter, og det holder vel for meg;)