Jeg vil bygge et bur selv men trenger råd!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Lisbeth

Jeg vil bygge et bur selv men trenger råd!

Post by Lisbeth »

Jeg har så lyst til å bygge et bur selv, tenkte jeg kunne bygge et stort bur til de i og med at jeg skal få flere rotter etter hvert. Jeg skal bygge to bur et til hanner og et til hunner, men hvordan skal jeg bygge det på en best mulig måte? Og hvilken netting er best til veggene?
Jeg tenkte jeg kunne bygge bunnen i tre.
Tusen takk for svar på forhånd :D

siva83
Hamstrer mat

Post by siva83 »

bare bruk søkefunksjonen så finner du mange temaer med det her på forumet
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

Jeg bygde bur av to gamle kjøkkenskap. Jeg sagde de i to - på langs (brukte håndsag og hadde veldig vondt i armene når jeg var ferdig...), så de ble ca. 30 cm. dype. Så lagde jeg masse hyller av det jeg hadde sagd av. Jenteburet er 2m høyt og 60 cm bredt, på gutteburet beholdt jeg et skap nederst og gjorde om øverste delen til bur, det er ca. 1 m høyt og 50 cm bredt. Til dørene brukte jeg opprinnelig hønsenetting med plastikk som jeg kjøpte på Biltema, men det gikk ikke lang tid før jentene hadde gnagd seg gjennom. Da byttet jeg all nettingen med netting kjøpt på Felleskjøpet. Jeg vet ikke hva den heter, men den brukes til chinchillabur og den er dyr!!! Det er bilde av jenteburet på internettsiden min: http://www.olympusoppdrett.com/subpage.html

Rottene trives veldig godt i burene og jeg er veldig fornøyd. Den eneste bakdelen er at det er litt kronglete å holde rent. Jeg har doer til de som jeg har festet med borelås og de brukes aktivt. Likevel er det alltid en del som havner andre steder og det blir matrester, vannsøl osv.

Lisbeth

Post by Lisbeth »

Hei Camilla ø
For et nydelig bur:-D
Er det greit jeg tar å skriver ut "oppskriften på buret?"

Trybern

Post by Trybern »

Jeg har lyst til å lage et jemmelaget bur også!! :D :D :) :D

Locked