Det begynner å ta form :D

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Det begynner å ta form :D

Post by Topolinis »

Jeg fant en STOR hylle på låven, som min far har laget til LP platene sine en gang for leenge siden. Jeg demonterte "monsteret", og dro det med meg inn på "kontoret mitt". Satte den opp der, og skal etterhvert skru den fast til veggen. Hylla er 2 meter høy og 3 meter bred - og den er delt opp i 9 "seksjoner". 3 av disse skal bli jenteburet, og 3 skal bli gutteburet. De siste tre skal jeg bruke til å oppbevare fôr, leker og GNAGbladet ;) I dag har jeg laget ferdig en av hyllene til guttene mine, fortsetter med de andre i morgen. Har nå malt, snekret, saget og klippet..

Her ser dere resultatet:

Image

Image
Mvh Ida S. Eggen

Thiela

Post by Thiela »

Så moro! :D

Jeg har jo selv planer om å bygge bur, men den hylla jeg hadde tenkt til å "bygge på", var dessverre fortsatt i bruk av min søster :(
Men men, skal nok alltids klare å finne noe annet jeg kan bruke. Jeg drar nedover til foreldrene mine på onsdag, og da skal jeg gjennomsøke låve og uthus og alt, helt til jeg finner noe som duger :P

Gleder meg til å komme igang!

Thiela

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Stili ! lykketil. rottene dine vil nok trives i et slikt paradis..

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Har du bilde av hele? Vil gjerne se helheten om det er mulig? Jeg syns det er kjempeartig å se hvordan andre bygger bura sine.. :)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Bilde av hele kommer etterhvert, jeg er i full gang med byggingen nå :D Guttene fikk prøvebo i det ene buret i dag, og de likte tydeligvis etasjene, spesielt Skithos springer opp og ned hele tiden :D :)
Mvh Ida S. Eggen

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Det ble en liten byggestopp i prosjektet.. Jeg har hørt at det finnes en type tape som kan brukes på nettingen, over de skarpe endene...? Noen som vet hva jeg mener? En type metall-tape? hvor finner jeg slikt, og er den dyr? Har filt og filt, og har vannblemmer i begge hendene nå... Så jeg orker ikke mer...!! :( Tenkte jeg skulle jukse litt, og bruke denne tapen i stede.. :)
Mvh Ida S. Eggen

mooica

Post by mooica »

Hva om du bruker aluminiums-tape? Den koster vel kanskje rundt 50 kr.

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Jeg har brukt metalltape på mitt hjemmelagede, men har dere tilgang til sveiseapparat ville jeg mye heller anbefalt å sveise vekk kantene (ikke lett å gjøre det manuelt i hvert fall) i stedet for å ha en tape der som rottene blir nysgjerrige på og som må byttes ut hele tiden...

Vet ikke hvor de selger det, kanskje Jernia?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Kanskje en ide å liste? Jeg holder på med å bygge utebur og skal feste noen lister (tre) der de skarpe kantene er. Kommer til å ta bilder når det begynner å ta form. Nå holder jeg på med å isolere. Kjekt å bygge bur! :)

Hilsen!
Rose

Locked