Jeg bruker et som heter Cat's Best eller noe...(ikke 100%sikker, rød pose)
Tisset blir samlet i en klump, og jeg synes det lukter veldig lite... Den ene rotta mi hadde gått på flis før jeg fikk hu, og nøs mye, men det gav seg når jeg byttet strø..
Vet ikke hva "ekspertene" synes om dette strøet, men jeg synes det fungerer.
Har lest at mange nevner Yesterday's News og mange andre. Søk på burstrø på forumet, så kommer mange nyttige tips
Jeg synes at GNAVZ lukter fælt i seg selv, og når rottepisset har eimet en liten stund så har du litt av en luktbombe. Men det er vel bare meg.
Jeg bruker aviser i bunnen, så river jeg opp aviser i strimler oppå, til rottenes store fornøyelse. "Jippi, nå skal vi pisse på strimlene og dra de med oss i hengekøya så det stinker piss av oss!"
Allspån er forresten også veldig bra.
Joda, vi har da hver vår smak, og bra er nok det. Gnavz overdøver pisslukta litt de første dagene, og det er jo greit
Jeg tror rottene mine ville blitt forbanna på meg om jeg hadde slutta med aviser, noe av det morsomste de gjør er å dra papir rundt om og ommøblerer hele buret når mamman deres skal sove.
Jeg har flis på gulvet og kattesand i toalettboksene.
Kattesand og andre matrial som er gjort for å suge opp tiss er veldig uttörkende for rottehaler og rottefötter og bör helst ikke brukes der rottene er lenge...f.eks der de velger å ha liggeplassen sin.
Jeg har ikke rotter, men bruker Gnawz til hamsteren min jeg merker ikke noe lukt (bortsett fra det som er fra hamsteren selv)
Men jeg syns det blir litt dyrt da Så hvis det er noen som har forslag til et billigere alternativ som ikke setter seg fast i lang hamsterpels så si ifra :konge:
Her går det i avispapir og Beekay; nettbutikkens utmerkede strø. Beekay-sekken på 12, 5 kg er faktisk veldig drøy, i motsetning til det vi har brukt tidligere. Jeg tror vi brukte 3-5 måneder på en sekk, med ett stort bur som vaskes 1-2 ganger per uke. Det anbefales absolutt!
Ang. lukt;: Strøet tar tisselukten, men rottene våre har ett hemmelig og mye frykteligere våpen; stinkador-bæsj av grusomste kvalitet. Det lukter intenst og fryktinngytende, intet strø biter på denne bæsjen og det krever sin mann/kvinne å skifte på et bur minebelagt med store, brune granater...
jeg brukte avispapir og alspån (ikke spon, men barkebiter nesten? ) en stund brukte jeg bare avispapir, men det luktet noe forferdelig i forhold til alspån, så når jeg begynte å bruke det sammen med avispapir igjen, forsvant lukten helt
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3
Her i buret(huset... )er det kablene som lager ugjnnomtrengelig lukt ja.Kan nok ha sammenheng med grønsakene de får i kokt og frisk tilstand.Men klarer ikke å kun gi dem tørrforet fra ntf....Begeistringen når jeg kommer med MAT er verd litt lukt... Lurer på å prøve alspån men er det skarpe kanter til rotteføttene der?