Hvem burstrø skal jeg velge??

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Ida og Rotto...

Hvem burstrø skal jeg velge??

Post by Ida og Rotto... »

Hei..

Jeg lurer litt på om noen kan anbefale meg et godt burstrø.
Et som er bra for Rotten, samtidig vil jeg ha et som hemmer lukt..

Noe å anbefale meg? :)

Med vennlig hilse Ida

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Jeg bruker GNAVZ og synes det funker greit.Men jeg har ikke prøvd noe annet heller.... :D

h3gzi
Hamstrer mat

Post by h3gzi »

Jeg bruker et som heter Cat's Best eller noe...(ikke 100%sikker, rød pose)
Tisset blir samlet i en klump, og jeg synes det lukter veldig lite... Den ene rotta mi hadde gått på flis før jeg fikk hu, og nøs mye, men det gav seg når jeg byttet strø..

Vet ikke hva "ekspertene" synes om dette strøet, men jeg synes det fungerer.

Har lest at mange nevner Yesterday's News og mange andre. Søk på burstrø på forumet, så kommer mange nyttige tips
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden

Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Jeg synes at GNAVZ lukter fælt i seg selv, og når rottepisset har eimet en liten stund så har du litt av en luktbombe. Men det er vel bare meg.

Jeg bruker aviser i bunnen, så river jeg opp aviser i strimler oppå, til rottenes store fornøyelse. "Jippi, nå skal vi pisse på strimlene og dra de med oss i hengekøya så det stinker piss av oss!" :lol:
Allspån er forresten også veldig bra.

Mogwai
Sofaspiser

Post by Mogwai »

Alle har vi våre egne meninger og erfaringer :lol:

Jeg synes Gnavz er kjempeflott!!
Lukter ikke så ille som alle vil ha det til etter min mening.

Men så kan det jo være meg :lol:
Jeg kan ikke bruke noe annet strø eller avispappir på grunn av allergi.
Mine rotter: .

R.I.P Mimmi, Rambo, Mimmie, Sara,Zen Tinka Tinkerbell,Sandra,Dippzy,Milo, Tansy og Nina, Kosejenta,Speedy,Harriet,Fluffy Duck

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Joda, vi har da hver vår smak, og bra er nok det. Gnavz overdøver pisslukta litt de første dagene, og det er jo greit :P
Jeg tror rottene mine ville blitt forbanna på meg om jeg hadde slutta med aviser, noe av det morsomste de gjør er å dra papir rundt om og ommøblerer hele buret når mamman deres skal sove.

Ida og Rotto...

Post by Ida og Rotto... »

he he he.... Avis papir er moro :lol:

Takk for gode svar og råd, da prøver jeg noen av de burstrøene og ser om det funker for meg :D

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Jeg for min del sverger til Beekay, fra NTFs nettbutikk. Fantastisk godt strø, også så billig da! :D
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Babbett
Sover i do

Post by Babbett »

Jeg har flis på gulvet og kattesand i toalettboksene.

Kattesand og andre matrial som er gjort for å suge opp tiss er veldig uttörkende for rottehaler og rottefötter og bör helst ikke brukes der rottene er lenge...f.eks der de velger å ha liggeplassen sin.

...hvorfor vill gutterotter sove på do??? :roll:
Mvh. Ann E.

Zakura-chan

Post by Zakura-chan »

Jeg har ikke rotter, men bruker Gnawz til hamsteren min jeg merker ikke noe lukt :D (bortsett fra det som er fra hamsteren selv)
Men jeg syns det blir litt dyrt da :( Så hvis det er noen som har forslag til et billigere alternativ som ikke setter seg fast i lang hamsterpels så si ifra :konge:

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Avispapir--Billigt og Enkelt :mrgreen:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Her går det i avispapir og Beekay; nettbutikkens utmerkede strø. Beekay-sekken på 12, 5 kg er faktisk veldig drøy, i motsetning til det vi har brukt tidligere. Jeg tror vi brukte 3-5 måneder på en sekk, med ett stort bur som vaskes 1-2 ganger per uke. Det anbefales absolutt! :thu:

Ang. lukt;: Strøet tar tisselukten, men rottene våre har ett hemmelig og mye frykteligere våpen; stinkador-bæsj av grusomste kvalitet. :spy: Det lukter intenst og fryktinngytende, intet strø biter på denne bæsjen og det krever sin mann/kvinne å skifte på et bur minebelagt med store, brune granater...
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

jeg brukte avispapir og alspån (ikke spon, men barkebiter nesten? :) ) en stund brukte jeg bare avispapir, men det luktet noe forferdelig i forhold til alspån, så når jeg begynte å bruke det sammen med avispapir igjen, forsvant lukten helt :)
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Her i buret(huset... :roll: )er det kablene som lager ugjnnomtrengelig lukt ja.Kan nok ha sammenheng med grønsakene de får i kokt og frisk tilstand.Men klarer ikke å kun gi dem tørrforet fra ntf....Begeistringen når jeg kommer med MAT er verd litt lukt... :spy: Lurer på å prøve alspån men er det skarpe kanter til rotteføttene der?

Rattus Norvegicus
Sover i do

Post by Rattus Norvegicus »

Jeg bruker Pet Exclusive det er et (biostrø/pelets) det er veldig bra...

Post Reply