Innredning av Scoiattoli 5

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Maria
Klatrer på møblene

Innredning av Scoiattoli 5

Post by Maria »

Jeg har blitt den stolte eier av Scoiattoli 5, som jeg har siklet på i lang lang tid. Men jeg sliter med innredningen! Det er så høyt og smalt at jeg må tenke helt annerledes enn i Jenny og Furet Plus.

Jeg satte f.eks. inn jennyhyller etter å ha forkastet "engangshyllene" som fulgte med buret. Men de tar så mye plass! Det blir jo knapt plass til hengekøyer. Som også er vanskelige å henge opp, siden det ikke er festemulighet i hjørnene av buret. Og Jennyhylle-stigene passer slett ikke inn, de blir stående alt for bratt og helt feil.

Er det noen som har råd å gi? Bilder? Jeg vil ha plass til mange køyer, flere etasjer som man helst kan løpe mellom uten å bruke burveggen, ingen steder med for stor fallhøyde også må det være sånn rimelig lett å holde rent. Litt smale, firkantede hyller som ikke trakk tiss og som man lett kunne hekte av og vaske hadde vært fint... :roll: Hva bruker andre som hyller/etasjer?

Image

Her med de opprinnelige hyllene, men de er altså skiftet ut... Tauet som er skrudd opp i taket er forresten genialt, her balanseres det mye :D
Maria H.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hva med hjørnehengekøyer? Som f.eks. denne.

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Jeg kjøper kurver og sånne etasje kurver som rottene kan ligge i,itillegg kjøper jeg flistepper til 19 kr .
De klipper jeg litt etter litt opp i hengekøyer.
Alt er kjøpt på ikea.
Jeg lager også rør av brusflasker,da må du sage av hver ende slik at det er mulig å komme igjennom og etter det kan du enten bygge på eller bare ta noe beskyttelse på mot skarpe kanter og henge det opp :D
Mitt bur er for øyeblikket stappa fullt,pga overkreativitet :roll:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

O, hjørnehengekøya er fin! Jeg har måttet surre ståltråd rundt hjørne"stolpen" for å kunne feste noe der, men det er forsåvidt greit.

Men rottegal, hva slags kurver bruker du? Jeg løp til Ikea føste dag jeg hadde buret, men fant nesten ingenting jeg syntes passet. Og hvordan henger du dem opp? Det gjelds jo at de er litt lette å ta ned igjen også, mine fire jenter er alle sengevætere...

Og hva bruker dere som stiger mellom etasjene?
Maria H.

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Jeg har også et nyinnredet slikt bur og samme som deg gikk det litt rundt når jeg skulle innrede det. Jeg var jo så vant med å bruke sprinkler i taket for å henge ting i men nå er det jo et TAK og ikke sprinkler. Det ligger et bilde av buret mitt her på forumet under bildegalleri og "Nyankomne Anat". Sjekk det ut davel. :lol: Jeg fikk tak på Jenny hjørne hyller. Har fire stykker inni og det funker bra synes jeg. Har også bestilt noen stiger til hyllene. Mine rotter er også sengevætere....(tullinger) så det har tendens å plaske ned på hyllene. De er jo laget av plast så jeg har en egen fille der jeg tørker av morgen og kveld. Hvertfall er rottepiss lett å tørke av. :geek: Ellers er tunneler kjempepopulært her. Kan festes fra ene bur veggen til den andre, tvers over. [/img]
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Jeg har riktig nok ikke likt bur som dere,men det går jo ann å bruke like ideer :D
Her er sovehuset jeg snakket om :)
Image
Uklippet
Image
Klippet og klar

Inredningen til buret forklart:
http://i127.photobucket.com/albums/p131 ... mitt-1.jpg
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Jeg kjøpte et papegøyebur til guttene mine for ei lita stund sida, og der er det slike pinner tvers over i buret som de elsker å sitte/ligge på. Også går det an å henge hengekøyer osv i mellom disse pinnene som et "sikkerhetsnett". Veldig smart!

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Innredning er kjempegøy. :bravo: Fri Fantasi Ruler. Jeg fant en myk frisbee på Ikea som jeg bøyde litt og hang opp. Dessuten er den designet som en flat rotte...hahaaa..så det passer jo bra! :sol:

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Vi liker ikea! Også er jeg så heldig at jeg har en mor som jobber med å sy gardiner, så da har jeg ubegrenset stofftilgang!

vamaell

Post by vamaell »

Heisann, jeg lurte på hvor mye det fine buret du har der, kostet? :D
Og hvor fikk du tak i det? Går det an å få tak i på dyrebutikker eller må man bestille fra internett?

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

Det er billigst på www.snute.no, 2500,-. Men jeg kjøpte det mye dyrere på den store dyrebutikken på Alnabru fordi jeg ikke klarte å vente... :roll:
Maria H.

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Jeg har også et slikt bur. kjøpte det brukt på Finn.no og betalte 1000,-
Måtte pusse opp lit da. Male litt på den nederste delen også bestilte jeg en ny plastbunn. I dyrebutikken på Alna koster de 3200,- :shock:

Post Reply