Venezia Mouse

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Alvrina
Alfatryne

Venezia Mouse

Post by Alvrina »

Hvordan er dette buret til rotter?
Image

Det heter Venzia Mouse, og er "muse-utgaven" av Chinchilla buret venezia. Men det er mindre sprinkel avstand og en handy plast digs som gjør at det ikke spruter strø overalt.

Lurer på om ikke jeg skal skaffe et sånt et. Irriterer meg grønn over sprinkel avstanden på buret jeg har nå. ..

Monster

Post by Monster »

jeg har og hatt veldig lyst på det, har et som ligner men uten den plasten på bunnen, og de spruter strø på gulvet dagen lang. jeg kan ikke tenke meg at rottene vil ha noe problem med mindre sprinkelavstand, og av det jeg kan se er det den eneste forskjellen de vil merke noe til...

Rikke
Bygger bol

Post by Rikke »

Det så fint ut :)
Men hvem er det som har disse burene?
Kunne tenkt meg et slikt et selv...
Hilsen Rikke Karine

Mogwai
Sofaspiser

Post by Mogwai »

Burexperten.no har det buret ;)

[/url]
Mine rotter: .

R.I.P Mimmi, Rambo, Mimmie, Sara,Zen Tinka Tinkerbell,Sandra,Dippzy,Milo, Tansy og Nina, Kosejenta,Speedy,Harriet,Fluffy Duck

Nurke
Sover i do

Post by Nurke »

Jeg har selv spekulert mye på det buret, da jeg syns at den vanlige venezia-versjonen seg litt lett ut å grise spon utover hele gulvet med....

Det ser jo greit ut, men jeg lurer på om jenny-hyllene passer hvis sprinkelavstanden blir så smal? eller er jeg dum nå??
Anne-Mette og 5 små

Rikke
Bygger bol

Post by Rikke »

Hmm fant det ikke jeg :hm:
Kanskje jeg skal pusse brillene og ta en ny titt :lol:
Hilsen Rikke Karine

Nurke
Sover i do

Post by Nurke »

joda... http://www.burexperten.no du må bare bla lenger nedover i menyen :D
Anne-Mette og 5 små

Rikke
Bygger bol

Post by Rikke »

Ahhh :idea:
Takker :lol:
Hilsen Rikke Karine

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Grunnen til at jeg vurderer dette buret frem for veneziaen med større sprinkel avstand, er jo pga de plast dingsene i bunnen. + at den lille sprinkel avstanden gjør buret til et bra Allround bur :)

Men da kan man vel si at begge veneziane er supre rott bur? :bravo:

*Gleder meg til lønningsdagen :smack: *

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Nurke wrote:Det ser jo greit ut, men jeg lurer på om jenny-hyllene passer hvis sprinkelavstanden blir så smal? eller er jeg dum nå??
Nurke; jeg antar at hvis man klarer å få en ganske vanlig drikkeflaske-tut gjennom sprinklene, så går skruene til jennyhyllene også fint. :)

(nå har jeg klart å legge målebåndet mitt på et eller annet veldig lurt sted, ellers hadde jeg gitt deg målene på både jennyhyllene, skruene og tuten på drikkeflaskene.. :hm: )
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Nurke
Sover i do

Post by Nurke »

Nemo wrote:
Nurke wrote:Det ser jo greit ut, men jeg lurer på om jenny-hyllene passer hvis sprinkelavstanden blir så smal? eller er jeg dum nå??
Nurke; jeg antar at hvis man klarer å få en ganske vanlig drikkeflaske-tut gjennom sprinklene, så går skruene til jennyhyllene også fint. :)

(nå har jeg klart å legge målebåndet mitt på et eller annet veldig lurt sted, ellers hadde jeg gitt deg målene på både jennyhyllene, skruene og tuten på drikkeflaskene.. :hm: )
At jeg ikke tenkte på det da :roll: :oops: bra noen tenker klart :bravo:
Anne-Mette og 5 små

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

det er vel omtrent samme sprinkel avstand på det venezia muse buret som jennyburet?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Nurke
Sover i do

Post by Nurke »

er det? jeg sitter med inntrykket av at det er bare halvparten omtrent?? :shock:
Anne-Mette og 5 små

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

neida, se hvor svært det buret er og så se på sprinklene, de er ikke så altfor nærme hverandre ;) tror jeg hvertfall :P
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Nurke
Sover i do

Post by Nurke »

Et eksklusivt bur med musegitter, dvs trådavstanden er 9 mm, og lysåpningen er 6 mm. Velegnet til degus og mus. Det interessante er at den har en meget høy skuff, 10 cm, i bunn. Bra til sand, strø eller høy. Buret har også 16 cm høy gjennomsiktig crilex kant som beskytter mot at smuss havner utenfor buret. Totalt har altså buret 26 cm høy smussbeskyttelse.

jamenn...hva er lysavstand??
Anne-Mette og 5 små

Post Reply