Vasking av rottetøy i vaskemaskin

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Wookie
Sofaspiser

Vasking av rottetøy i vaskemaskin

Post by Wookie »

Jeg har sett at noen her vasker det i vaskemaskinen, og lurer på om dere har merket noe til at pelsen blir liggende igjen og feste seg på neste klesvask? Eventuelt andre ulemper? :)

Gittiamo

Post by Gittiamo »

vasker fleecehengekøyene sammen med mine fleecepledd på sofaen (de liker å tisse på pleddet mitt). Ikke noe problem. Alt slikt får seg en runde en gang i uka i maskin, og så tørketrommel. Ikke plaga av hår.

Mye værre når jeg vasker dekken eller salunderlagt fra hesten :lol: da stinker det hest i hele vaskekjelleren og det er svære hårdotter over alt :lol: (jepp fellesvaskeri....jeg er sikkert innmari popp hos naboene mine :lol: )

Nurke
Sover i do

Post by Nurke »

har ikke merket noe til det jeg ihvertfall...hårstråene i pelsen til rotter er så små at maskinen ikke har noe problem med å få tatt det, da er det verre med hestehår som gitte sier.....=) jeg kjører det alltid i tørketrommelen etterpå da...da samles det siste av pelsen som sitter igjen i køyene i filteret der=)
Anne-Mette og 5 små

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Vi hadde litt problemer med lukt på neste vask da jeg vasket hengekøyene på 40 grader. Da jeg fikk flere rotter ble jeg nødt til å sette opp vasketemperaturen til 95 - og da gikk det greit. Hårene har aldri vært noe problem. Men jeg bruker ikke fleece, og lar hengekøyene tørke i romtemperatur. :)

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Jeg vasker det for hånd.
Tar 5 minutter :D
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Dytter de i maskinen sammen med håndklær og sengetøy (mellom 40 og 60 grader) - aldri hatt noe problem med verken hår på andre klær eller tett filter i vaskemaskinen.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Post Reply