Vi har "bare" to rotter, og har ikke umiddelbare planer om å øke antallet. Allikevel vil vi gjerne kjøpe et stort og solid bur, både for å forenkle rengjøring/burvask (vi vil ha bur med skuff), og selvsagt for å lage en "rottehimmel" til de to små vi har. Har kikket på burexperten og lest her inne, og ser at mange er fornøyd med Venezia-buret. Siden vi ikke har planer om å skaffe oss rottebabyer ser jeg ikke for meg at vi trenger mouse-utgaven, så det er det vanlige chinchillaburet som evt er aktuelt.
Men så ser jeg at de også har et bur de kaller "smågnagerbur". Dette er jo vesentlig billigere selv om det er stooort, men det blir kanskje for stor sprinkelavstand for våre to hunnrotter?
Og sist, men ikke minst; er det galskap å kjøpe et såpass stort bur når vi bare har to rotter? Andre forslag til bur evt? Det er som nevnt hovedsaklig pga skuffen vi ser på disse typer bur, ellers kunne vi gått for Jenny eller liknende.
Bur fra burexperten - hvilket skal vi velge?
Moderator: Moderatorer
De 3,1 cm stod visst med FOR stor skrift, for jeg så det ikke før nå.
Blir nok Venezia da ja.. Selv om vi ikke planlegger nye rotter akkurat nå kan det jo hende vi ikke klarer å motstå fristelsen senere. Og hvis vi skulle bestemme oss for å ikke gjøre det så kan vi jo alltids selge buret senere, såvidt jeg har forstått er de ganske lettsolgte.

Blir nok Venezia da ja.. Selv om vi ikke planlegger nye rotter akkurat nå kan det jo hende vi ikke klarer å motstå fristelsen senere. Og hvis vi skulle bestemme oss for å ikke gjøre det så kan vi jo alltids selge buret senere, såvidt jeg har forstått er de ganske lettsolgte.
-
- Betarotte
Jeg har nettopp kjøpt meg Venezia buret og syns det er veldig bra.
Mye lettere å holde rent med den skuffen. Utrolig praktisk.
Jentene våre løper opp og ned i stigene og ser virkelig ut til å ha utbytte av all plassen.
Vi har også to, og sånn som Wookie sa, er det greit med god plass i tilfelle man ikke kan motstå en til.. og en til..
Mye lettere å holde rent med den skuffen. Utrolig praktisk.

Jentene våre løper opp og ned i stigene og ser virkelig ut til å ha utbytte av all plassen.
Vi har også to, og sånn som Wookie sa, er det greit med god plass i tilfelle man ikke kan motstå en til.. og en til..

Har du plass og råd til et stort bur, burde du kjøpe det. Jo mer tumleplass rottene har, jo bedre er det for dem, mener jeg. Vi har en rotte i et stort Venezia Mouse (som jeg ikke anbefaler pga den smale trådavstanden - ellers er buret helt knall), og hun er overalt i buret og storkoser seg. Hun sover helt øverst i buret hvor hun har sin "vaktpost", herfra ser hun alt vi driver med på kjøkkenet.
:-)
:-)