Passelig bur til to rottejenter :)
Moderator: Moderatorer
Passelig bur til to rottejenter :)
Jeg må nok kjøpe et større bur om noen måneder, når jentene mine blir utvokste. Så jeg lurer på om noen har noen gode tips til et bur som er passelig stort til to jenter.
Ikke disse Venezia-burene ol. av flere grunner.. Jeg har ikke plass til et slikt bur, det blir litt i dyreste laget og i og med at de kun er to er det streng talt ikke nødvendig med sånn plass. Har lest mange plasser at det ikke er bra med et alt for stort bur..
Da er altså spørsmålet: Hvor får jeg tar i et slikt bur og hva koster det?
Kan jeg be dyrebutikker bestille inn hvilke som helst bur så lenge de ikke er slike som er vanskelige å få tak i?
Det skal helst ikke koste mer en 1500,- (kan være mer da, men helst det ;P) og ikke være kjempehøyt (altså, ikke sånn 1,50 m)
Ikke disse Venezia-burene ol. av flere grunner.. Jeg har ikke plass til et slikt bur, det blir litt i dyreste laget og i og med at de kun er to er det streng talt ikke nødvendig med sånn plass. Har lest mange plasser at det ikke er bra med et alt for stort bur..
Da er altså spørsmålet: Hvor får jeg tar i et slikt bur og hva koster det?
Kan jeg be dyrebutikker bestille inn hvilke som helst bur så lenge de ikke er slike som er vanskelige å få tak i?
Det skal helst ikke koste mer en 1500,- (kan være mer da, men helst det ;P) og ikke være kjempehøyt (altså, ikke sånn 1,50 m)
Kunne dette kanskje funket ?
http://www.mamut.net/nettdyret/shop/
Klikk på "Ilder", og se på det buret øverst
-
- Gammelrotte
Lurt å lakke det hvis det ikke er lakket fra før av, så holder det seg fint lengre. 

Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
heei jeg har et råd til deg om råtteburet
Jeg har selv to jenter som bodde sammen i et hamsterbur.
Men etter vert så ga jeg opp dette forsøket for å ha de der.
Nå har jeg de i et EKTE rottebur å de trives i det.
Så hvis du vill være snill med dine søte små rotte så kjøp et bur der de kan ha det gøy.
INNREDNING
Det er lurt å ha masse rare ting i buret.
Å når det er somme vill rottene elske epplekvister.
Rør er det beste du kan ha.
Men hvis du legger litt såstoff litt rundt i burdet blir de også veldig glade for da kan de lage reir.
Men selv om rottene dine har et stort bur trenger de 2 timers aktivitet hver dag.
Bokhyller kan passe fint.
Da ønsker jeg deg lykke til å hoper at du tenker på rottene før deg selv.
HILSEN INGRID AUSLAND
:slede:
Men etter vert så ga jeg opp dette forsøket for å ha de der.
Nå har jeg de i et EKTE rottebur å de trives i det.
Så hvis du vill være snill med dine søte små rotte så kjøp et bur der de kan ha det gøy.

INNREDNING
Det er lurt å ha masse rare ting i buret.
Å når det er somme vill rottene elske epplekvister.
Rør er det beste du kan ha.
Men hvis du legger litt såstoff litt rundt i burdet blir de også veldig glade for da kan de lage reir.

Men selv om rottene dine har et stort bur trenger de 2 timers aktivitet hver dag.
Bokhyller kan passe fint.
Da ønsker jeg deg lykke til å hoper at du tenker på rottene før deg selv.
HILSEN INGRID AUSLAND

-
- Betarotte
Er det stort nok til to gutter? (Vet at trådstarter har jenterSynnøve wrote:Kunne dette kanskje funket ?

Det skal nok la seg gjøreMatmor wrote:Selv om guttene blir større enn jenterottene, krever de ikke mer plass. Guttene er vanligvis mer sedate og klatrer ikke like mye rundt. Derfor ville jeg ikke betenkt meg på å bruke et slikt bur til to hanner. Bare sørg for å variere med innbo, og gi dem nok utetid