Jenny bur plass i bil?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Jenny bur plass i bil?

Post by Linda »

Vurderer å kjøpe et jenny bur, men reiser mye, så rottene må ofte transporterers i bil til pappa som passer på dem.. Har bare en vanlig 4-seters bil, noen som vet/har prøvd å få plass til det i baksetet i en bil?

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

jeg hadde et scoiattoli super engang, det ser ut som et jennybur, men er mindre...og vi hadde store problemer med å få det inn i coupe'en.... nå er jo dette en liten sportsbil...men ikke mindre enn mange andre biler. Hvis du har 5-dørs så skal det vel gå å sette det i baksetet, man kan jo bare justere forsetene.... problemet mitt var at bilen er en 3-dørs :roll:
Anne-Mette og 5 små

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

jeg har en 5-dørs sedan.. altså, ikke stasjonsvogn :P

Jeg får buret inn i bilen, men uten bunnen da.. et lite tips før du tester.. Teip "kanten" på bilen. Jeg Har fått mange riper i karmen liksom,.. Hjelper også å ta førersetet (eller det andre, spørs hvem side du skal ha det inn på) frem...

Med andre ord: det går :D
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

jeg kjøpte jenny bur å skulle ha buret i vår stasjons vogn, men den kunne inne stå oppreist, buret var for høyt :hm: vi måtte legge det ned når vi skulle frakte det hjem, å buret er heller ikke sammenleggbart, i hvertfall ikke det jenny buret jeg kjøpte. :roll:

Image
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Ok, så lenge jeg kan trikse å mikse litt med buret så det alikavel får plass går det greit.. Kan jo ta av bunnen som dere sier, legge det sidelengs, dra fram setet osv.. Har fått noen skraper i lakken selv, det er alltid like kjedelig det... :?

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

jeg har ikke prøvd å legge det sidelengs i min bil. jeg har det stående, for regner ikke du får det inn døra hvis du legger det.
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Ok, men det er altså plass til det stående i baksetet?

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

jepp :) Jeg har hvertfall klart det siden jeg fikk jennybur.. Det går akkurat inn, så enten bruk teip eller belag deg på riper i lakken
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Høres kanskje litt opptimistisk ut ja :hm: Bildøra blir vel bøygen.Jeg kjøpte et bur på 29x36x60 til ca.450,-(tilbud),og det går akkurat inn bakdøra på bilen vår.Under står det "hamsterbur",men husker ikke hva merke.Blå bunn,med store gode "klips" i blå plast,som holder nettingen på,og metallhåndtak på sidene som er trygge å bære med.Fire hyller.Funker kjempebra som feriebur for mine jenter,og ekstrabur ellers.Nå har jeg tatt av bunnen og bruker toppen til å holde Blue trygg,da kan jeg også feste vannflaska helt nede så hun når den.Som hovedbur ville jeg nok gått for ett med lakka sprinkler. :)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Skal prøve med jennybur.. får det ikke plass får jeg bære det den halvtimes gangen gjennom skogen til pappa for den ene gangen (Huff, det hørtes slitsomt ut!),og så får jeg bare kjøpe et mindre feriebur de kan ha når de skal dit hvis ikke det går inn!

Men nå fikk jeg en ide.. hva med å kjøre det på henger`n? Minus rotter i da såklart ;) Men problemet med henger`n er jo at det rister en del, kan kanskje bli ødelagt da?

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

ta å prøv i bilen først.. har du ganske lik bil som min og andre slike så går det inn :)
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Jepp, det skal jeg gjøre :)

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Har hatt med Jennybur på buss, var ein interessant opplevelse :] Måtte gå inn bakdöra.

Har ikkje prövd å ha det inn i bilen vår ( 3 dörs ) men kan ikkje tenke meg at eg får det inn framme... Går nok i bak, men må nok ligge sidelengs.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Hva med et reise bur ? ;)

Post Reply