Lage ting selv.

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Sonija

Lage ting selv.

Post by Sonija »

Lurte på om det er noen her som lager soveposer / hengekøyer selv.

unne vi hatt en tråd her som medlemmene legger ut oppskrifter på hva dem lager selv til sine rotter?
har lyst til å lage noe selv til dem, lite rotte ting i butikkene her nede!

Noen som har noe å spe på med her ?

Hvor ang skal en sovepose / hengekøye være ? Har du den enkel / dobbel?

Noen ?

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Man kan ta en tørkeklut, handkle eller en bit av et fleese teppe og binde eller klype( med klyper) det fast til sprinklene.

Jeg snekrer også sovehus til dem ;)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Du kan titte på hjemmesidene mine for å se hva, og hvordan jeg lager ting.

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Matmor wrote:Du kan titte på hjemmesidene mine for å se hva, og hvordan jeg lager ting.
Så FIN side du har! Blei sittande der å lese leeeeeeenge!
Og masse fine lageting.

Eg syr forøvrig masser av tuneller, hengekøyer, kuber og slikt, men det er ingenting å skryte av. Har ikkje symaskin (enda) så det meste blir tråkla sammen på eit vis. Det finnest masser av oppskrifter rundtom, og Matmor sine var fine :)

Størrelsen kjem jo heilt an på, du kan jo variere masse i eit og samme bur, og ha nokon som går langs heile lengden, nokon på tvers, osv. Eg har godt polstra hengekøyer, forbreder meg på feite rotteromper etterkvart, men det aller enklaste er jo å berre henge opp gamle håndkler, tskjorter, buksebein og tøyfiller. Ellers er Fretex digg for "dingser" og gamle duker/gardiner/tøystykker som du kan gjør kva du vil med :]

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Jeg lager ofte ting selv til rottene mine! Hetter på gensere er en fin hengekøye som man bare henger i taket i buret, og tunneler er det jo bare å klippe ut en firkant og f.eks. sy sammen :D har også lagd ett par medrasser til mine(bitteliten pute) på skolen, et slags trekk men bare fyller med bomull og syr sammen, noe som er veldig populært :thu: Praktisk, praktisk :D
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Sonija

Post by Sonija »

Matmor wrote:Du kan titte på hjemmesidene mine for å se hva, og hvordan jeg lager ting.
Du er genial :bravo:

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Matmor: :thu:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Bare hyggelig å kunne inspirere :)

Sonija

Post by Sonija »

har kjøpt litt stoff i dag, må nå bare få låne :oops: meg en symaskin ...hehe

Sonija

Post by Sonija »

Hadde en tråd om buret mitt, en selvklart ble :evil: den også flyttet (som alt annet)

har dere flere ide'r om ting og tang i buret ?


fikk svar der men husker ikke det nå :( buuuuuuuuu

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Det er det bildegalleriet er for ;)

nelly
Stjeler mat
Posts: 57
Joined: 23 May 2008, 16:47
Location: Bergen

Post by nelly »

Matmor wrote:Du kan titte på hjemmesidene mine for å se hva, og hvordan jeg lager ting.
Så mye stilige ting! Du lager ikke for salg vel...? ;)

Tror mine rotter er litt kresne. De er ikke interesserte i pappesker og den slags og da jeg prøvde meg på å sy hengekøyer nektet de å bruke de :? Det gøyeste av alt er å rive doruller i fillebiter, så jeg gir dem doruller det fremdeles er en del papir på (eller de stjeler dem selv fra badet...). Da løper de som gale med papiret etter seg og koser seg masse. Og gjemmer alt papiret bak vaskemaskinen der jeg ikke får tak i det...

Ellers klipper jeg ermene av gamle fleecegensere og henger dem opp med binderser, da kan de legge seg både inni og på toppen. Billige små stråkurver fra IKEA er også fine som hus/"hengehus", så lenge de varer...

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Å, ja, kjære Matmor, det er bare å si i fra om du lager for salg! :bravo:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Jeg lager av og til på bestilling, men bare når jeg har tid og overskudd til det. Siden helsa er langt fra 100% går det veldig i rykk og napp. Tror ikke jeg får laget noe mer enn til eget forbruk før i august fordi jeg har andre syprosjekt som må være ferdig til sommerferien :geek: men jeg har noe småtteri liggende etter sist produksjonsraptus. Hvis noen er interessert er det bare å sende en PM. Jeg skal svare på om jeg har det du er interessert i ferdig eller ikke. Hvis jeg ikke har det liggende, eller det er snakk om å bestille etter mål, kontakter jeg deg når jeg får tid og overskudd igjen, for å høre om du fortsatt er interessert. Og hvis du sender e-postadressen i PM'en kan jeg også legge med bilder av aktuelle stoffer ;)

Overskuddet av salget går til å dekke materialkostnadene for køyer til JRO og for å subsidiere vetrinærregninger for omplasseringsrottene mine.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

jeg bruker myke kjøkken kluter å setter fast med klyper i taket på buret, jentene mine elsker de, å de er vask bare å billige å kjøpe i butikken :D
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Post Reply