Innredning til rottebur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Embi
Pinky
Posts: 21
Joined: 07 Jun 2008, 21:19
Location: Skien

Innredning til rottebur

Post by Embi »

Vi har kjøpt et digert fuglebur til de kommende rottene etter at vi gav opp å finne passende gnager/ilderbur. Tenkte først på å lage ett selv, men jeg vet hvor mye jobb det er da har gjort det tidligere.

Utfordringen blir nå å innrede det slik at de kan utnytte hele buret. Jeg har tenkt at jeg skal finne ei trerot å ha der + tau og hengekøye til ilder, men samboeren ønsker også å ha flere hyller på veggene. Har dere noen tips til hva jeg kan bruke som slike hyller uten at jeg trenger å dra til en byggebutikk og kjøpe treplater som jeg må skjære og ordne? Kan jo godt være plastikk også,lette å rengjøre. Tar imot alle andre råd om innredning også....i tilfelle det er noe jeg ikke har tenkt på ;)

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

På hjemmesiden min er det en veldig fin inredning, se under "forskjellige" :D
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Eg har massevis av heimesydde hengeköyer, tuneller og kuber. Ser ut til at her i huset er det tunellane som er mest populäre. Gutane mine har ikkje hyller i det heile tatt, men! Eg hamstrer små korger fra Fretex, dei eg har er fletta trekorger, men det finnast greie slike i plast og. Stripser dei til vegg eller tak, lemper oppi masse strimla avispapir, og det er ein sann liten rottehimmel :)

Jentene har to jennyhyller i tillegg, men dei er ikkje mykje brukt.

Har og hatt heilt vanlige "pinner" inni, har nokon liggande frå eit gammalt fuglebur, og det er faktisk stor stas å klatre eller berre henge på.

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Hvis du klarer å borre hull i serveringsfat i plast, kan du stripse dem fast som hyller. Det pleier å hjelpe å varme plasten litt - ved å legge den i solsteik eller på et oppvarma baderomsgulv. Evt. kan du ta ducttape der du skal borre.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Jenny hyller ;) ...Det er også veldig lett og sy sammen hengekøyer, soveposer og madrasser til de ;) Lurt med stokker/pinner også, ja! Jeg og Oda--- satte opp to gigant stokker i Jenny-buret hennes og når Pim og Cilla var på besøk hos Stella og Amelie(Oda's rotter) koste de seg masse me å klatre opp og ned og sitte og spise i "trærne" :P Jeg legger også inn en stor stein til de noen ganger, som blir veldig populær og klatre på :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Embi
Pinky
Posts: 21
Joined: 07 Jun 2008, 21:19
Location: Skien

Post by Embi »

Ja..det var gode ideer. Kan heller ikke huske at rottene brukte hyller noe særlig. Vi har vært ute og kjøpt et par kurver som vi skal stripse fast på veggen. Vi fikk en pose med skrekkelige gardiner fra bestemora mi her igår,de må jo være midt i blinken...hvis ikke samvittigheten vinner :D

Jenny hyller? Er det sånn Ikea greier? Synd de ikke er i nærheten her.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Nei, Jenny hyller en en hylle som følger med Jenny buret(ferplast). Det er en hylle som er trekantet som man fester i hjørnene av buret! De kommer med Jenny buret som sagt, men kan få tak i de i vanlig dyrebutikk også, løst for ca 80,- kr! Smarte og fine ;) De er ganske store da, så det lønner seg å ha et bur som er ganske stort! Høres ut som om de kommer fra IKEA, ja :P

Her er bilde av buret og av hyllene som du ser midt i der!:

http://home.no.net/timmain/Bilder/Burbi ... _Jenny.jpg

:rat:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Hvis du finner jenny hyller for 80 kr så er du heldig rundt her får du de ikke for mindre enn 119kr.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

På oslo city kjøpte jeg en for 80,- kr! og det har jeg sett at flere andre butikker har også! Selvom jeg vet at andre steder selger de dyrere...Her hjemme f.eks; 130 kr... ;)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply