Hei !
jeg lurer på åssen strø som er best å bruke i buret til rottene ?
Nå bruker jeg noe som er lagd av avispapir som er svart. det er i en grønn sekk (husker ikke hva det heter) er dette et bra strø å bruke til rottene ? hvis dere kjønner vilket strø jeg mener
På ungguttene bruker jeg avispapir, for de river ikke sund. Det bytter jeg hver dag. I Romeo sitt bur bruker jeg allspon. Er super fornøyd med det. Støvfritt og fint kuttet og så lukter det godt (nytt da selfølgelig ). Det slipper jeg å bytte ofte, for han tisser på trekkene på jennyhylla som jeg skifter hver dag, og baiser i toalettet (med kattesand i, mine må ha sand i toalettet ellers nekter de å bruke det). Jeg kan anbefale allspon.
Vi kjøper sånn miljøpellets, eller hva det heter, på dyrebutikk. Stort, fint bilde av en pusekatt på utsiden.
Fordelen med dette strøet er at klumpene er såpass store, at det ikke spruter over hele stua når jentene leker sisten...
Vi har også en do i 4. etasje (late nek!) som Mina rydder på egenhånd hvis vi ikke er kjappe nok til å skifte ut. Da står spruten veggimellom mens hun holder på.
Hvor får vi ev. tak i sånn avispapir, og hvor mye koster det?
- R.I.P -
Molly 20.09.08
Mina 19.04.09
Juni 19.04.09
Missy 10.08.09
Suzie 23.08.09
Punky 23.08.09
Håper det ikke er miljøstrø du bruker. Jeg var teit nok til å kjøpe feil en gang og kjøpte det. Det er laget av bjørk, furu og gran, tror jeg. Det er ganske store pellets, men når de blir våte smuldrer de opp og støver noe fryktelig. Jentene mine begynner å nyse med en gang hvis de må gå på det. Skal donere vekk resten til en venninne med kanin.
Nå bruker jeg avispapir og yesterday's news til jentene (selv om avisen under strøet blir strimlet opp og flyttet oppi doen og opp på øverste hylle). Guttene har jeg ikke hatt mer enn en uke, men de har teppe i bunnen og skal få avis under. Nå når jeg skal vaske skal de få et håndkle med avis under. Begge burene har ilderdo med kattesand i. Denne er veldig grei og klumper seg sammen når den blir våt. Suger til seg fukt veldig godt.
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna
Karen--- wrote:Er det noen som vet hvor mye Yesterday News koster?
Jeg har Toa-Lätt eller noe sånt. tror det er nesten det samme som yesterday's Det kostet 98 tror jeg? Har litt rotete kvittering hvor det bare står Gnager, og ikke produktet. det er for en stor sekk, som varer lenge. Hatt den helt siden jeg fikk rottene.
Rotteløs ! ;o
Savner Boss, Søppel og Lavendel ! :/