Ny kattesand..... Friskies!!!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Caroline

Ny kattesand..... Friskies!!!

Post by Caroline »

Hei allesammen!

Fant kattesand jeg ikke har lagt merke til. Det er fra Friskies og heter Catfresh. Det er laget av naturlige mineraler og leire. Den er silt for å få vekk all form for støv og den utvider seg når det kommer fuktighet på det. trekker til seg 85% mer enn sin egen størrelse/vekt,men klumper seg ikke. Fester seg heller ikke på lebber eller pels. Luktfri. Friskies er kjent for kvalitet.

Noen som har erfaringer med dette strøet eller har hørt om det???
Er det smart av meg å prøve det???

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Friskies er kjent for kvalitet.

Hehe... er de det? :)

Caroline

Post by Caroline »

ja....
har hørt det fra noen katteopdrettere som kaller seg Kirwo... Så ikke skyld på meg hvis det er feil... Men det er flere steder hvor Friskies "ting" har kommet bra ut av tester. Men det spiller ingen rolle, skal ikke ha det allikevel. har kjøpt YN istede..... :D veldig fornøyd!

Guest

Post by Guest »

heisan
jeg har prøvd det, og det funker sikkert egentlig fint, men mine rotter foretrekker å gjøre fra seg utenfor doen enn inni når det er kattesand i.

Hilsen
sasandal.

Stiny

Post by Stiny »

er ikke leire giftig for rotter da??

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Det er ikke bra for dem å spise det nei... og i de fleste kattesand er det leire i..
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Guest

Post by Guest »

Jeg har nå kattesanden under et lag med biostrø. Det funker sånn passe bra. Mine rotter har ikke blitt syke av det, men jeg tror vi alle foretrekker yesterdays news. Var og hamstret YN hos veterinærutsalget på Hvalsted i går, så nå skal forholdene i rotteburet bli optimale igjen.

Hilsen
Sasandal

Locked