Ferret Nation

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Rosalinda
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2008, 18:43
Location: Trondheim

Ferret Nation

Post by Rosalinda »

Det buret er så fint :shock: Men er det praktisk til rotter? Noen som har erfaring med det? Ser at mange amerikanere bruker det http://www.ratforum.com/Forums/viewtopic/t=10562.html

Hmmm...

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Det skal gå heilt fint til rotter, og eg er iferd med å gå til anskaffelse av eit sjölv til mine små, har önska meg det leeeeeeenge!

Det er dog mulig at dei minste kan komme seg gjennom sprinklane, så eg reknar med eg kjem til å kle med netting innvendig for å forindre det.

Ellers så har produsenten vore i allefall i startfasen med å lage ein Rat Nation, men eg veit enno ikkje om dette vert noko av, det står nok meir om dette på engelske/amerikanske rottesider. Skal väre omtrent samme buret, med mindre sprinkelavstand, og muligens betre kasse i botnane til å ha strö i.
Explorer buret som vert produsert i England er temmelig likt FN, men lurer på om det er pittelitt mindre.

Her skal det i allefall bestillast så snart eg har fått skrapt i hop dei siste kronene, det går an å bestille det fra http://zooper.no sjölv om dei er utsolgt akkurat no, trur ikkje prisen er så fryktelig forskjellig om ein bestiller fra utlandet dog, må sjekke det litt betre.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

De er virkelig flotte bur de der, men hvis man setter en stor plate midt i et venezia bur blir det omtrent noe slikt vil jeg tro :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Post by KineA »

Flott bur,hadde vært noe for snutene her :mrgreen:
Hva er prisen på buret ?

Rosalinda
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2008, 18:43
Location: Trondheim

Post by Rosalinda »

De har buret på http://www.zooper.no/shop/. Til 3499 kr. Er utsolgt nå, men skal visst komme på lager igjen i oktober. Har ikke funnet det i andre butikker her til lands.

Forskjellen fra venezia er vel at du kan åpne hele fremsiden. Må være en drøm a rengjøre. Bare lurer på om de små jentene mine kan komme seg ut mellom rillene? Har ikke lyst å ha hønsenetting på...

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Post by KineA »

Så ikke buret i sted når jeg var inne der,men så det nå :akt:
Har sendt mail å spurt etter sprinkelavstand nå,så får jeg se hva de svarer.
Må jo være ypperlig når en skal rengjøre og ta ut snutene :)

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Hm, det var finfint! :D Men det er ikke litt lite da?? :hm:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Morgaine
Sofaspiser
Posts: 189
Joined: 19 Jun 2008, 23:55
Location: Bergen

Post by Morgaine »

Det bli kun lite hvis du har tenkt å ha mer enn 12 rotter i det :P
Med målene:
Lengde: 92 cm
Brede: 62 cm
Høyde: 158 cm
Burde det være rikelig med plass.
Har man kun en etasje blir det jo mindre plass men selv da har man jo god tummle plass til flere rotter.

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Post by KineA »

Zooper får igjen det buret siste uka i oktober,og de skulle sjekke opp sprinkelavstand og gi tilbakemelding på det :)

Rosalinda
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2008, 18:43
Location: Trondheim

Post by Rosalinda »

Har sjekka litt mer rundt og ser ut som den britiske utgaven kan være et smartere valg både for rottene og lommeboken. Denne har mindre sprinkelavstand og er billigere:D

The explorer:
http://www.petworlddirect.co.uk/acatalo ... Cages.html

Tror jeg ender opp med denne!

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Morgaine wrote:Det bli kun lite hvis du har tenkt å ha mer enn 12 rotter i det :P
Med målene:
Lengde: 92 cm
Brede: 62 cm
Høyde: 158 cm
Burde det være rikelig med plass.
Har man kun en etasje blir det jo mindre plass men selv da har man jo god tummle plass til flere rotter.
Aha, jammen da så! Syns det så så lite ut på bildet jeg! Hihi :P Tolv rotter ja..hehe
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Morgaine
Sofaspiser
Posts: 189
Joined: 19 Jun 2008, 23:55
Location: Bergen

Post by Morgaine »

Rosalinda wrote:Har sjekka litt mer rundt og ser ut som den britiske utgaven kan være et smartere valg både for rottene og lommeboken. Denne har mindre sprinkelavstand og er billigere:D

The explorer:
http://www.petworlddirect.co.uk/acatalo ... Cages.html

Tror jeg ender opp med denne!
Ja denne varianten er definitivt billigere, men det hjelper lite med mindre du har bekjente i Storbritannia som kan hjelpe med shipping. Petworld sender ikke det buret til Norge så du må da selv få det fraktet over med enten post (selv om mine undersøkelser viste at de var lite villige til å håndtere så store pakker) eller et privat shippingselskap.

line
Pinky
Posts: 4
Joined: 28 Aug 2008, 21:30

Post by line »

fn buret er helt topp. jeg har ett selv her jeg bruker til ildere, men ¨jeg regner med at en liten rotte kommer seg ut ved inngangen til døra.

men det er et kjempe bur når det kommer til rengjøring i motsettning til regina buret :D

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Å jasså? Er det vanskelig å rengjøre altså...? ;)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Buret er kjempefint med de store dørene, sikkert veldig praktisk når man skal henge opp ting innvendig. Det eneste jeg syns var litt dumt, er at bena på buret ser veldig lange ut i forhold til f.eks regina og venezia. Buret blir liksom litt unvødvendig stort.

Post Reply