Ja, dette er furet tower! Vil absolutt anbefale deg i å kjøpe det Vet om mange som er kjempe fornøyde. Eneste minus er at det er plast bunn..
Er vel hvertfall plass til 10 rotter?
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09
MiljamJenta wrote:
Det er mye større enn to jennybur jeg tipper det er ca.2-3 meter høyt!
Og ganske mye større bunnflate
Det står at buret er 161cm høyt, 80 langt og 75cm bredt. Det er samme bunnflate som Jennyburet Jeg husker ikke hvor høyt Jenny buret er, men vil tippe 85cm eller noe, så det er ca. 2 Jennybur som står oppå hverandre.
Jeg syns at det er et utrolig fint bur, med mange rør og hyller
Men hvordan er det med dører? På det vanlige Jennyburet er det jo bare en stor dør på toppen og to små på hver langside.
Treminingen min hadde Furet Tower, og jeg tror egentlig ikke at det var luker i toppen ? Men er ikke helt sikker altså Er det ikke noen her inne som har et? Har hatt veldig lyst på dette buret selv, jeg
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09
Furet tower koster kr.2197,- inklusiv frakt. Det ser meget bra ut. Ser faktisk ganske likt ut som to jenny bur oppå hverandre. Er det noen som har erfaring med Furet tower ?
Fint med så mange svar Vet jeg kommer til å angre om jeg ikke kjøper Ferret Nation, men det er jo en god del dyrere enn Furet Tower. Er det muligheter for å dele Furet Tower i to, for å ha f.eks hanner i en del og hunner i en annen del?
Det ser ikke ut som det kan deles i to da du ikke vil ha tak til den underste delen pga bunnen på øverste del fungerer som tak på nederste del. Men du kan jo altids lage topp til nederste del selv.
Rottelooover wrote:Jenny bur er mindre en Furet XL. Furet Tower er det samme som 2 Furet XL bur oppå hverandre
Jeg vet at Jennyburet er mindre en Furet XL, men Furet Tower har jo Jennymålene i bunnflaten.
Da er jo i såfall Jennyburets bunnflate den samme som Furet XL sin bunnflate da!?
Jeg fikk jo sjokk når jeg så jennyburene til Rottelover for jeg trodde de bare hadde halvparten av grunnflaten tenkte at det er bedre å kjøpe i høyden enn i bredden siden jeg kommer til å flytte en del fremover.
Nå har jo Ferret Nation fordelen med at det er sammenleggbart, er Furet Tower sammenleggbart?
Det vil jeg tro. Jeg så en pakke av buret i en dyrebutikk, og da var det jo godt pakket ned i en pappeske.
Men mange av de store burene man kan ta opp og ned er ganske vanskelige å ta opp å ned. Mange har masse skruer osv, som man bruker veldig lang tid på.
F.eks. Karen sitt bur, vi brukte ca. halve natten på å sette det opp første gang. Det var et Reginabur da, det er nok noen bur som er litt enkelere enn det
Som eier av et furet tower kan jeg rette opp i en del ting her. For det første er det større enn et jenny bur da et jenny bur kun har en bunnflate på 80x50 ikke 80x75. Buret har tre store luker, en i hver etasje og en på toppen. Man kan fint skille de to burene fra hverandre så lenge man finner en stein eller noe annet i rette str til å sette over det lille hullet mellom etasjene. Har selv gjort dette flere ganger. Jeg vil absolutt si at furet tower er et fantastisk bur, men har selv også lyst til å få meg et FN bur en dag.