Essegi Alicia/Katia..?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
kines
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 10 Dec 2008, 08:32
Location: mjøndalen

Essegi Alicia/Katia..?

Post by kines »

Har tenkt og tenkt,og har fryktelig lyst på veneziaburet,men tenker at det er unødvendig å kjøpe såå stort bur når jeg skal ha 2 eller 3 rotter.
Blir i grunn mye å innrede også..

Så har sett på et par andre.Jeg vil kun ha bur med metallbunn..
Den ene heter Essegi Alicia.den er 95 høy men det er MED bena.her er linken til bilde av den.
http://www.petcentreonline.co.uk/ecomme ... ct~857.htm

Syns dere den er passe i mitt tilfelle da?Problemet er at jeg ikke har funnet noen norsk nettside å kjøpe den fra.Noen som vet om man kan få tak i den her i norge???eller hvor dyrt det eventuelt vil bli å få den sendt fra utlandet?Eller kan jeg bestille den i dyrebutikken??

Den andre heter Essegi Katia.Den er litt større.Litt lavere enn venezian,men lengre.
Den er 100 høy inni,UTEN bena forresten!
Her er linken til denne..
http://www.petcentreonline.co.uk/ecomme ... ct~804.htm

Men denne har buede hjørner som Reginaen :| Vet at noen har fått inn jennyhyller i reginaen,men det er vel ikke bare bare har jeg forstått,mange har ikke fått det til heller.Dette buret kan jeg få tak i i Norge da.

Er det noen som kan hjelpe meg med dette blir jeg utroolig gla :P
Eventuelt har noen tips.. :D :lol:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Får ikke opp noen av sidene jeg :?
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

kines
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 10 Dec 2008, 08:32
Location: mjøndalen

Post by kines »

Prøv denne linken da.Så går du på lista på venstre side,på small animals,videre på cages,og så videre til rats.Nedover på lista der finner du de to burene.

http://www.petcentreonline.co.uk/ecomme ... 42.htm[url]
Last edited by kines on 11 Jan 2009, 21:12, edited 2 times in total.

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Ikke jeg heller!
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

kines
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 10 Dec 2008, 08:32
Location: mjøndalen

Post by kines »

Er det noen som vet om man kan få kjøpt bur med metallbunn i mindre str enn f.eks venezian her i norge??Eller hvor jeg kan finne slike voliere mange av dere har?Jeg skal bare ha 2 kanskje 3 rotter og synes dere ikke da at veneziaen er litt stor da??
Jeg vil ha et bur som har metallbunn,litt gulvplass slik at den passer til eldre rotter også,og at det helst har sprinkler i taket,så jeg kan henge opp ting.Men finner ingen bur med metallbunn som er mindre enn venezian som jeg kan få kjøpt i norge :cry: argh..
Vær så snill skrik ut hvis dere vet om noe

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

jeg ville nok gått for alicia,..selv om katia står på høyere ben...
du får prøve å høre med noen lokale dyrebutikker, om de kan bestille inn for deg... ellers ville jeg sett etter på noen svenske nettsider, de har innimellom litt likere utvalg enn i norge.
Siden du absolutt skal ha metallbunn og sprinkler i taket, tror jeg ikke valgene er så altfor mange...de fleste litt "mindre" bur kommer jo med plastbunn desverre.... vet ikke hvordan det er med de nye jollyburene, om det er gitter under det heldekkede taket, men på de gamle mener jeg iallefall det er stålskuffer..=)
Anne-Mette og 5 små

Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Post by Ingvild »

Min personlige mening er at jo mer plass rottene har, jo bedre er det. Begge burene du har nevnt har samme grunnflate som veneziaen, så med mindre det er skråtak der du har planer om å sette buret, kan jeg ikke se at veneziaen tar noe større plass. Økonomisk vil det nok heller ikke være store differansen, i og med at de to burene du nevner må importeres fra utlandet, noe som vil medføre en ekstrakostnad i frakt og toll.

Jeg synes du skal gå for Veneziaen. Nå har vi fire rotter, men tidligere hadde vi bare tre (og i et par måneder bare to) i en Venezia, og det var ingen av rottene som klagde over for mye plass :konge: Det hender vi ikke har tid til å lufte rottene en dag innimellom, og det tar mindre på samvittigheten når jeg vet at de tross alt har et stort bur å boltre seg i.

kines
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 10 Dec 2008, 08:32
Location: mjøndalen

Post by kines »

Hmm,ja jeg tenkte det var lurt med et med metallbunn,så trenger jeg ikke tenke på om de vil gnage det istykker(hvis de skulle finne på det),dessuten er det jo veldig praktisk med skuff.Jeg synes de burene er veldig fine.Jeg kan sjekke ut om jeg finner noen svenske nettsider da.Var akkurat det jeg tenkte og,at hvis jeg bestiller fra utlandet vil det bli like dyrt som å kjøpe et større et her i norge :? Og det er vel egentlig litt bortkasta penger.Jeg får tenke litt på det da.
Hadde egentlig tenkt meg ut venezian,da den virker perfekt på alle måter,jeg tenkte bare kanskje at det ville vært helt unødvendig å kjøpe så stort siden jeg bare skal ha 2-3 rotter.Det er jo sant som du sier,har man ikke alltid like god tid til å slippe de ut av buret en dag,så trenger jeg ikke få så dårlig samvittighet,når de bor i et romslig bur :)Tusen takk for hjelpen ;)

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

Ingvild har rett, har selv ett venezia, og skulle du plutselig finne en eller flere rotteunger du bare MÅ ha..så er ikke plassen noe problem! sørg bare for at hvis du kjøper veneziaen, at du sjekker at du får den nyeste modellen, den uten en ganske stor sprekk i bakkant (rottene elsker å dytte strøet ut der :evil: )
Anne-Mette og 5 små

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

Jeg har en veneziabur til 3 gutter, og jeg synes den er helt passe... ville ikke likt å ha noe mindre :)
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

kines
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 10 Dec 2008, 08:32
Location: mjøndalen

Post by kines »

Ja hehe.Sant det :D Vi tenkte å bestille fra burexperten isåfall.De selger vel den nye??Var ikke klar over det jeg.Takk for tipset.Det er vel ikke sånn at venezian har noe sprekker mellom sprinklene og bunnen,så rottene kan komme seg ut?Nei..
Hvis ikke det skulle blitt venezian,så tenkte jeg det måtte blitt ett av disse volierene som mange bruker.Men er det ikke mange av de som har litt for lite bunnareal sånn at det passer dårligere for hannrotter/eldre rotter a?Jeg har forstått det sånn.Og flere av de har ikke sprinkler i taket.Derfor jeg holder en knapp på venezian.Har jeg forstått det rett så er ikke alle de så lette å få tak i heller..Takker for hjelpen:D :thu:

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

jeg kjøpte fra burexperten, og jeg fikk den gamle modellen (uvisst av hvilken grunn), noe jeg ikke fant ut før flere måneder etterpå..trodde jo det skulle være sånn.. men det var veldig plagsomt...og det resulterte i at jeg må teipe over den sprekken hver gang jeg har skiftet på buret..de dytter uhorvelige mengder strø ut der skal jeg si deg..
veldig små rotteunger kommer seg nok ut der..men ikke når de er blitt noen uker=)
men legg ved en kommentar i bestillingen, at du godtar ikke å skulle betale full pris for en gammel modell=) det skulle nok hjelpe.
Anne-Mette og 5 små

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Jeg så et VELDIG fint bur på Galleriet i Bergen. Det kostet 2300 og var brunt og beige. Det var kanskje ca 140 høyt og 70x70 i bunnflate. Jeg likte det veldig og siden jeg ikke har plass til et så DIGERT bur så så det veldig fint ut. Husker ikke om det hadde metallbunn eller ikke, men det hadde MANGE store luker og så veldig bra ut.....
Aurora

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Nurke wrote:jeg kjøpte fra burexperten, og jeg fikk den gamle modellen (uvisst av hvilken grunn), noe jeg ikke fant ut før flere måneder etterpå..trodde jo det skulle være sånn...
Når bestilte du buret ditt? :) Har hørt om denne "sprekken" bak der før og ikke helt skjønt hva folk har snakket om siden jeg ikke har funnet noen sprekk på mitt bur.
Har hatt veneziaen godt over et år nå, så tenkte bare at det ville jo vært rart om du har fått en gammel modell hvis du har kjøpt buret senere. :hm:

kines
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 10 Dec 2008, 08:32
Location: mjøndalen

Post by kines »

Ja det er det jeg synes er rart og egentlig.Jeg har ikke bestilt det enda.
Jeg får ringe de eller legge til en beskjed og si jeg ønsker den som ikke har den sprekken da.Synes det er rart at noen får den og noen ikke.. :hm:

Post Reply