Å ha egne rotterom i stedet for bur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Tonje!
River avispapir

Å ha egne rotterom i stedet for bur

Post by Tonje! »

En jeg kjenner på et annet forum vurderer dette. Hun tenker på å lage et helt lite "hus" i hagen til rottene, med ett rom til gutta og ett til jentene.

Hvordan er det å gjennomføre noe sånt? Er det ikke noen i Danmark som har egne rom til rottene? (blir jo mye det samme)

Jeg ser for meg at det blir noe skikkelig styr med renhold og innredning av rommet :hm:
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Miss Sofie

Post by Miss Sofie »

Vanilla Rats i DK har en udbygning af deres hus hvori hun har hendes rotter.
Hun har også en del bure derude men en del af det er lavet om til "bur" til hunrotter..
Her kan du se lidt billeder af det - http://www.123hjemmeside.dk/vanillarats/825909

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Jeg kunne godt tenkt meg å hatt et eget rom til de små, men siden vi bor med flere arter måtte det ha blitt tre rom... Uansett, til rotter hadde jeg nok heller innredet med vanlige møbler, huler og kanskje klatreleker til katter, enn som et stort bur som de som er vist på den nettsiden. I hvrt fall ting som lett kan vaskes. Men det er inne, hvis man bygger noe fra bunnen av blir det kanskje litt annerledes.

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Hvis det skal fungere over tid (i forhold til renhold) må man tenke godt gjennom materialene som skal være der... og det elektriske. Jeg tror det blir temmelig dyrt. Baderomsplater fungerer nok på veggene, men jeg ville ha testet ut om rottene gnager på vinyl eller linoleum til gulvet. Lakkerte ekelister lar de stort sett i fred, mens oljet eik går ned på høy kant. Listverk i andre treslag blir også redusert til flis. Hvis det skal være en utebod spørs det hvor lett det blir å vinterisolere den. Og siden det er vanskelig å la det stå ovner på gulvet (blir fort for varmt for rottene) vil det antagelig bli nokså gulvkalt der inne.

Hvis det skal være noe vits i å bygge et slikt hus, må det jo også være såpass komfortabelt at man har lyst til å tilbringe tid sammen med rottene der. For meg betyr i alle fall det at det må være mulig å vaske ned hele rommet!
:rat:

Dumle
Markeringsbehov

Post by Dumle »

Noen som virkelig har det i hvertfall :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=EoSrrPIaoMM&NR=1

Heldigbarter :bravo:
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

jeg har eget rom til rottene,, de har bur da, men står kun der da det byttes på om jentene eller guttene skal luftes. er bytting 3 ganger om dagen

Dumle
Markeringsbehov

Post by Dumle »

Har slags eget rom jeg også, med alt rotet de vil ha, med SE hvor gjennomfør rottete det you-tube rommet var :mrgreen:
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

så det.ø.. sjalu... hvor har hu fått alle de tinga fra? lett tulling på ebay etter no sånt

Dumle
Markeringsbehov

Post by Dumle »

noe sånt :geek:

Altså:
Jente
20 år.

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Den filmen er det lenge siden jeg har sett :D

De små bygge husene på gulvet fåes fra Imazo, blekkspruten og det ildermøbelet, husene og den lille tunnelen fåes på ferretdeopt. den store tunnelen og andre små plastikk/tre hus fåes i dyrebutikker :)

Har det ilder møbelet samt et annet, veldig søte og morsomme men vansklig å vaske.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Dumle
Markeringsbehov

Post by Dumle »

Men hvis det er ilderting, så vil jo rottene her være innmari store :shock: Det var liksom derfor jeg ikke trodde det var for ilder..

Altså:
Jente
20 år.

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

Nei, husk at ildere er lange og smale. Rottene er mer kompakte og tykkere på midten :lol:

Dumle
Markeringsbehov

Post by Dumle »

har hatt ilder så takk jeg vet :lol: Alle de ildertingene jeg hadde var ganske store sett i forhold til rottene..

Altså:
Jente
20 år.

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

hmm, det er ikke mine :) men så har jeg kanskje store totter :oops:

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

ups.... gikk på ebay nå.... der var jeg 2500 kr blakkere gitt... men fikk kjøpt blekspruten, rør, håndkle med rotte motiv, masse hengekøyer og mye mer

Post Reply