Hvordan bygge 10-12 bur uten å bruke en formue?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
kriztin

Hvordan bygge 10-12 bur uten å bruke en formue?

Post by kriztin »

På skolen har vi tenkt å ha en vegg til alle burene (á ca 50x40x90 cm), men alle er gnagere, så vi kan ikke ha trebur. Da må vi ha noe av metall eller plastikk, men hvordan kan man bygge slikt billig? Vet noen om hvor man kan få tak i dette (feks slike som Tropehagen Zoo har) eller har andre tips?

Håper på svar!! :)

Gretelita
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 12 Feb 2004, 21:55
Location: Oslo
Contact:

Post by Gretelita »

Jeg har ikke prøvd selv, men kanskje det går ann å bruke revenetting eller anna forholdsvis finmasket netting som er såpass stiv at den holder seg oppe av seg selv, og samtidig så myk at den går ann å bøye, og så bruke sånne lave plastkasser fra Ikea eller Clas Ohlson, sånne små kasser som er beregnet for å ha under senga, til bunn?

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Re: Hvordan bygge 10-12 bur uten å bruke en formue?

Post by Melody »

kriztin wrote:Vet noen om hvor man kan få tak i dette (feks slike som Tropehagen Zoo har) eller har andre tips?
Jeg vet om folk som har kjøpt gamle bur fra Tropehagen Zoo, så jeg vil foreslå at dere tar kontakt med Tropehagens administrasjon og spør om noen butikker har tenkt å fornye burinnredningen sin.

Å få gode bur, vil mest sannsynlig koste en del penger, men jeg ville helt klart anbefalt å få en blikkenslager til å lage det meste (ta gjerne utgangspunkt i bur dere ser på Tropehagen Zoo) og lage skuffer i burbunnen slik at det blir forholdsvis enkelt å rengjøre burene.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Locked