Essegi Venezia

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Essegi Venezia

Post by lucas »

Jeg har lyst på et Venezia bur, men skal jeg kjøpe vanlig eller museversjonen...
Derfor har jeg noen spøtsmål.

Kommer rotter på 5 uker og ca 80 g seg ut av det vanlige?
Går drikketuter og jennyhyller fint gjennom de små sprinklene på museversjonen?
Har den vanlige også sånn pleksiglass?

Noen som har andre erfaringer med et av de? Positive og negative :bravo:

prinetti
Omegarotte
Posts: 128
Joined: 25 Jan 2009, 00:29
Location: Tønsberg
Contact:

Post by prinetti »

Vanlige har visstnok også med plater som kan festes ved behov i nerkant. Mouse buret har jo 10 cm høy bunn!! Genialt, men men..

11 mm lysåpning på vanlige og 6 mm på mouse.. Tror ikke 5 uker gamle rotter kommer seg ut gjennom 1,1cm... Mine gjorde ikke det...

Du må nesten veie for og imot.
Jeg ville ha valgt det vanlige om jeg skulle hatt ett av dem.. Men forsikret meg om at det faktisk fulgte med plastplater til det, om ikke, bestilt det separat..

6mm er litt lite for å få festet f.eks jennyhyller.. Drikkeflasker skal gå helt greit.

Har ikke egne erfaringer, kun masse snoking rundt om på nettet :P
Storm, Kaos, Lucy og Sina
http://prinettisrotter.webs.com/

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Okei :) Det er viktig at jeg kan bruke jenny hyller i buret jeg kjøper! :D

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Det følger med plastplater til det vanlige.

kines
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 10 Dec 2008, 08:32
Location: mjøndalen

Post by kines »

Jeg har lest i et gammelt innlegg her at veneziaen har to modeller av den vanlige,og at på den ene er det ca 2cm bred sprekk mellom gitteret og bunnen på baksiden.Det syns jeg også jeg har sett på noen bilder.Men det synes ikke på bildet til burexperten.Jeg har veldig lyst på dette buret jeg også,men av den grunn så er jeg litt i tvil..Jeg vet ikke hvilken av de de selger,så jeg ville kanskje spurt de først.Kjedelig å kjøpe så stort fint bur,hvis rottene kommer seg ut mener jeg.. :?
Dette er hva jeg har lest da,så jeg tenkte ihvertfall jeg burde nevne det.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Jeg har også lest at det blir en 2cm bred sprekk om du fjerner gitteret i bunn...

kines
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 10 Dec 2008, 08:32
Location: mjøndalen

Post by kines »

Ok,syns det er så dumt jeg.. :( Man vil jo selvfølgelig helst slippe å måtte bruke rista men da er det jo litt risky da.2cm er jo stort da.Hm..
Jeg har begynt å vurdere å bestille fra utlandet jeg,da det virker som det faktisk blir billigere enkelte steder.Og jeg synes disse er bedre enn mange av de vi får i Norge.Vi har så dårlig utvalg :|

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Det er jo ikke noe problem om gitteret fortsatt er på om man har masse håndklær over bunngitteret. Det skjærer bare av ett par cm av høyden på buret om man har på gitteret.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Er det noen her som har buret og har fjernet gitteret?

kines
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 10 Dec 2008, 08:32
Location: mjøndalen

Post by kines »

Ok,ja for jeg tenkte jo at det ikke er bra for føttene men det hjelper sikkert på å ha tepper over ja.Ja jeg har forstått det sånn at de fleste bruker uten rista.Og det ville og jeg gjort hvis jeg hadde hatt modellen som ikke har sprekken.Men ellers er man vel nødt å ha i den da.Ikke vet jeg hvilken av disse modellene de selger på burexperten nå,men man kan jo eventuelt spørre de først.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Hvis jeg skal ha det så er jeg ikke interessert i å ha det gitteret i bunn.. :P

kines
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 10 Dec 2008, 08:32
Location: mjøndalen

Post by kines »

Nei da må du kun bruke tepper da,ikke noe strø over i det heletatt for det vil vel bare bli gris.Og da har jo ikke bunnskuffen så mye hensikt heller.Du kan jo sjekke det buret som står på linken under bur og utstyr som heter tall chinchilla,det blir samme str som et scoiattoli 5 bur,men hele er i metall skal være,og det blir som jeg har forstått myye billigere selv om det kommer fra utlandet :) Vurderer dette litt selv nå

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Har sendt mail til burexperten og fikk beskjed om at hvis du fjerner risten/gitteret i bunn vil buret gå rett ned på skuffen og det blir ikke noen gløtte :hm: Om dette stemmer(noe det burde når de som selger det sier det), blir det kanskje nytt bur snart :D

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Essegi Venezia

Post by wollf »

min har ikke glippe nede

Rottvi

Re: Essegi Venezia

Post by Rottvi »

Mitt har heller ikke glippe nede, og er ellers veldig fornøyd med det buret, rottene også! :D

Vibeke

Post Reply