Venezia Mouse? KRISE..

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Mister
Stjeler mat
Posts: 73
Joined: 17 Aug 2008, 19:47

Venezia Mouse? KRISE..

Post by Mister »

Akkurat nå har vi litt krise her hjemme. Fant ut idag at jentene mine har klart å gnagd et stooort hull i bunnen av buret (plastbunn). Jeg tror jeg har funnet nødløsninga til imorgen, som er å sette diverse greier framfor, slik at de ikke kommer seg ut. (Vi har ikke noe ekstrabur bortsett fra reiseburet.. Ser jo nå hvor dumt det er.. :roll:)

Imorgen skal jeg og mamma diskutere nytt bur. Jeg har lenge siklet på Venezia Mouse, men er enda litt usikker. Håper det er noen her inne som eier dette buret, og som kan svare meg på noen spørsmål om det..

For det første, er det plastbunn? Kan den gnages hull i?

For det andre, hvorfor er plutselig prisen på burexperten.no blitt så forferdelig høy? :hm: (Er burexperten billigst?)

For det tredje, kan dere fortelle meg litt mer om det, er det lett å rengjøre feks., tar det grusomt mye plass, lett å komme til inni?

Og for det fjerde, hvilket utstyr kommer med? Er det "brukbart" utstyr? :lol:

*Håpe på at rampedyra ikke kommer seg ut iløpet av natta* :?:

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Jeg har den vanlige venezian ;)
Bunnen er av metall og kan ikke gnages hull i.
Sjekk finn og qxl, ellers er burexperten det billigste i Norge tror jeg.
Jeg synes det er enkelt. Det har en utdragbar skuff, og store luker. Det har også hjul, tar ikke så mye plass men det er jo et forholdsvis stort bur.
Det følger med trehus og treplattformer som evt må lakkes med flere lag for at de ikke skal begynne og stinke når de blir pissa ned. Men du kan jo kjøpe et par jenny-hyller og et par plast hus og bruke istedet ;)

Mister
Stjeler mat
Posts: 73
Joined: 17 Aug 2008, 19:47

Post by Mister »

Takk for svar, men det ble til et Ferplast Jolly. Vi dro til dyrebutikken igår og da solgte de plutselig et Jolly der. :bravo: Vi henter det en gang før lørdag. Håper jeg blir fornøyd, og ikke minst at jentene blir fornøyde. :spise:

Noen som har noen formening om det buret forresten? :)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Det er et veldig pent bur som tar lite gulvplass og er relativt enkelt å rengjøre, samt har store fine luker :) Eneste negative er at det er såpass smalt alle veier at det blir vanskelig å henge opp butikk kjøpte hengekøyer og henge tuneller.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Mister
Stjeler mat
Posts: 73
Joined: 17 Aug 2008, 19:47

Post by Mister »

Ok, høres bra ut. :D
La merke til at det var litt smalt ja, men jeg finner vel en løsning på det også. ;)

Mister
Stjeler mat
Posts: 73
Joined: 17 Aug 2008, 19:47

Post by Mister »

Forresten, er buret for smalt for Jenny-hyller?

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Nei, det funker med jenny hyller i jolly burene ;)

Mister
Stjeler mat
Posts: 73
Joined: 17 Aug 2008, 19:47

Post by Mister »

Flott :) Har nemlig ei ubrukt jenny-hylle liggende :roll:

Post Reply