Gress i bunnen?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Midnight-Galaxy
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 25 Jan 2009, 23:52
Location: Kongsberg

Post by Midnight-Galaxy »

tilsetningsstoffer i høy for at det skal holde seg lenger..??
Det har jeg aldri hørt om. det må da være høyensilasje? eller silo.. høyet blir da bare tørket, stroppet og kjørt inn... hvertfall her omkring..
*Linda*


Image

rottlott
Pinky
Posts: 16
Joined: 10 Mar 2009, 13:15
Location: Trondheim

gress og spon

Post by rottlott »

Gress var veldig populært, mye graving og flytting. :geek:

Har sjekket litt på nettet, og på Felleskjøpet har de noe de kaller kutterspon. Er det noen som har erfaringer med dette som bunnstrø? Bra el dårlig? De selges i store sekker og er billigere (tror jeg) enn det man får kjøpt på dyrebutikker.
Brownie og Blanca, Thorstein og mamma

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Midnight-Galaxy wrote:tilsetningsstoffer i høy for at det skal holde seg lenger..??
Det har jeg aldri hørt om. det må da være høyensilasje? eller silo.. høyet blir da bare tørket, stroppet og kjørt inn... hvertfall her omkring..
Samme her, som tidligare bonde var alt vi gjorde å slå graset, tørke og hive inn på låven.

Forveksla det med halm eller silo kanskje?

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Re: gress og spon

Post by § RatGirl § »

rottlott wrote:Gress var veldig populært, mye graving og flytting. :geek:

Har sjekket litt på nettet, og på Felleskjøpet har de noe de kaller kutterspon. Er det noen som har erfaringer med dette som bunnstrø? Bra el dårlig? De selges i store sekker og er billigere (tror jeg) enn det man får kjøpt på dyrebutikker.
Vil tro det er laget av bartrær, i så fall er det ikke noe for rottene. Du kan jo spørre hva slags tresort det er laget av?

Tellus
Sofaspiser
Posts: 155
Joined: 17 Aug 2009, 17:01

Re: Gress i bunnen?

Post by Tellus »

Er det det samme som sakflis? For det skal ikke rotter ha... De får lett luftveisinfeksjon av det;)

Post Reply