Ny rotteherre med to nydlige rotter...

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

bjorni

Ny rotteherre med to nydlige rotter...

Post by bjorni »

Jeg kan jo både introdusere meg selv og mine små her tenkte jeg.

Jeg er en Gutt på 20 år fra Brumunddal, og mine 2 små er to pene jenter på 2 mnd.

Har også litt bilder til dere :)

Image
Her har dere begge 2, stående i ett hjørne av burdet sitt... Den enne er veldig rolig og litt redd, men den har jo kommet i nytt hjem idag, så det er jo forståeligt.

Image
Dette er da en hjerteknuser... Den var ikke redd fra første stund, tar man i buret kommer den løpende til buret for og se, åpner man døren så står den i døren og ser ut... Sånn "Enten så får du gi meg noe godt ellers så får du rett og slett ta litt på meg".

No ligger de små og slapper litt av, mens jeg sitter og prøver og finne på ett navn til de...
Var selv egentlig innstilt til og få meg 2 gutter, men ble 2 jenter, så nå må jeg i tenkeboksen til 2 nye navn :)

mvh
Bjørn Ivar Stordal

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Hei og velkommen!
Flotte rotter!
mvh Julie :) :)

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

Velkommen! Så kjempefine! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Nydlege rotter! Har alltid vert svak for huskyar. :roll: :lol:

bjorni

Post by bjorni »

Tusen takk :)

De er jo kjempemorsomme da... jeg får ikke lov og gå og legge meg... sitter jeg våken så ligger de og ser på meg ifra buret sitt, men med en gang jeg går og legger meg så lager de ett veldig spetakkel nedi burdet sitt, da bråker de med alt de kan finne og bråke med.. *ler*

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Ja, den kjenner eg til! Går ikkje ei natt her, utan at avispapir skal rivast i stykker, og mest mogleg andre ting som Bråkar skal tuklast med!!! :spise: :lol:

bjorni

Post by bjorni »

hehe, her går det vel mest på att de oppdaget att med ett lite puff kunne de ta av taket på huset... og dette kunne de bråke MYE med *ler* de har gjort det sånn 3 ganger allerede... og de er såvidt kommet i hus her... så er spendt på kordan det går når disse blir husvant

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Hehe! :lol:

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

hei og velkommen :P
jeg ser du ikke har spon??? du burde blande pellets og spon for at det skal bli deilig og ligge på! et lite råd=)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

nei for all del aldri bruk spon:
Det skumle med spon og sagflis fra bartrær (gran og furu) er at det har en effekt på dyrene som man ikke umiddelbart kan se! Bartrærne utskiller fenoler. Fenoler er naturlige, alkohollignende substanser som har en benzen-ring bundet til den ene hydroxylgruppen. Det finnes ca 8000 typer naturlige plantefenoler, og noen blir utvunnet for bruk som fx smaksttilsetning i te, luktfremmere (i parfymer), antiseptiske midler osv osv. Plantene produserer ofte fenolene for å unngå å bli spist eller angrepet av mikroorganismer, så fenolenes effektive "bugkiller"-egenskaper er godt kjent. Det som skjer når rottene blir eksponert for fenolene fra bartrær, er at det trigger et enzymsystem i leveren som kalles cytokrom p450, og dette enzymsystemet har som oppgave å nøytralisere/metabolisere toksiske stoffer. Så leveren jobber på spreng, men får stadig ny input når toxisitetskilden (sponen) ikke blir fjernet... Etter hvert oppstår leverskade som følge av at leveren ikke kan nøytralisere mer av stoffene. Men da er ofte rottene blitt ganske gamle likevel. Problemene oppstår når kroppen skal bekjempe andre stressfaktorer, som for eksempel et myco-angrep eller en forkjølelse. Da er kroppen allerede svekket av lang tids "forgiftning" i små mengder. Så fenolene i seg selv forårsaker ikke luftveisinfeksjoner, men de fører til at rottene har en generelt dårligere helse til å takle stress. Bruker man sagflis fra bartrær hele livet og ikke har en eneste syk
frå Heidis faq http://awas.nvg.org/faq/index.html

kort sakt ikkje bruk spon det er gifti for rotta og svekker imunforsvaret dens. det ineholder fenoler som er gift for leveren..
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Velkommen :sol:
Kjempesnupsete små jenter du har :D
Eli Andrea wrote:kort sakt ikkje bruk spon det er gifti for rotta og svekker imunforsvaret dens. det ineholder fenoler som er gift for leveren..
Det gjelder forøvrig også biopellets/biostrø som vises på bildene. Bruk heller avispapir, Yesterday's News eller NTFs Beekay Bedding (tilbys i nettbutikken til medlemmer) Mye å huske på sånn med samme, men det kommer etterhvert. ;) Men håper du får glede og nytte av forumet, og kome gjerne med masse bilder av jentene, det er alltid stas! :sol:

Hermansen
Gnager på ledninger

Post by Hermansen »

Velkommen :sol: Kjempenydelige jenter du har! :D

Zakura-chan

Post by Zakura-chan »

Jeg likte det bildet hvor rottene står oppå hverandre. ser ut som den nederste prøver å dytte vennen sin opp :D

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hei og velkommen hit! :bravo:

Nydelige små jenter du har! :D

Søk på names, pet names eller lignende på google så får du opp masse navneforslag! :ost:

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

ååhh, husky! nydelige småtasser. har en husky selv. siden ingen andre har kommet med navneforslag får jeg gjøre det: Tundra og Taiga. passer fint til to huskytisper :D . (Tundra = flatt, forblåst og ka-ka-kaldt terreng i canadas villmark, Taiga = ditto landskap i sibir og bortover der).
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Locked