Si hallo til...

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Locked
§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Si hallo til...

Post by § RatGirl § »

...Mio og Tommy! :mrgreen:

Image

Mio kommer fra Veronica/Casanova og er født 18.04.05. Mio ble født av en ung mor, holdt på å bli avlivd på en fest og reddet av en som ikke klarte å ta godt vare på dem. Heldigvis kom han til DOOA som omplasserte han 5 uker gammel til Veronica. Hun kan ikke ha han lenger så nå skal han bo hos meg, fra idag. Han er satt på slankeren for han er en stor koseklump. :spise:

Image

Tommy er født mest sannsynlig i februar 05 og har bodd alene i et lite hamsterbur helt til denne sommeren, da han kom til Veronica for å bli passet på en stund. Hun som eide han før hadde fått han i bursdagsgave og ville nå bare bli kvitt han så han er så heldig at han skal få bo her hjemme i et bur som er langt større enn det han er vandt til og sammen med en annen rotte, nemlig Mio. :)

De ble satt sammen i buret idag og de har bare hatt en liten krangel, iallfall som jeg har lagt merke til. Nå ligger Tommy i huset de har og Mio rett utenfor. Så jeg krysser fingrene for at dette skal ende godt!

Dette er de første rotteguttene jeg har boende hos meg og jeg merker godt forskjell! Istad lå Tommy på samme plassen en god stund da jeg vasket den skittne halen hans og jeg har lagt merke til at guttene sover i bunnen av buret! Det er noe jeg aldri har sett jentene gjøre..

Hvis det skulle være tvil, så er ikke dette noe som har skjedd på sparket, men noe jeg har tenkt en god stund over. :)

:bravo:

Trybern

Post by Trybern »

Kultkult synes jeg :mrgreen: :D :)

Lykke til

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

Endelig kom de i hus! :bravo: Gratulerer med to guttebasser, de var nydelige (særlig Mio). Håper de kommer godt overens, fortell oss hvordan det går da! :D
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Takk! :)

Jeg ble helt varm i hjertet da jeg gikk inn på rommet istad for å se hvordan det går med dem og fant dette:

Image

Det er første gang (så vidt jeg vet) at de sover så nærme hverandre! Tommy har hittil gjemt seg i huset nederst i buret og Mio har sovet litt over alt, mest på den øverste hylla.

Hadde dem adskilt i natt fordi jeg lå våken en stund og bekymret meg for hvordan det ville gå med dem. Mio plagde Tommy litt med en gang jeg skrudde av lyset. ( I tillegg så har jeg et godt råd om å ikke gi rottene dine nøtter med hardt skall rett før du skal sove... :roll: )
Så jeg tenkte det kunne være lurt å la Tommy sove i det store buret og Mio i Tommy sitt gamle. Satte også inn et trehus som Tommy har hatt i buret der Mio sov i natt. Så idag har det ikke vært noe bråk så langt jeg vet. Og husk at vi snakker om en hannrotte som har bodd alene i over ett år! :bravo:

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Så herlige de er! Supert å høre at det finnes håp for hannrotter som har vært alene i lang tid. :D
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Og så litt nærmere...

Image

:mrgreen:

Marcus
Betarotte
Posts: 626
Joined: 20 Jun 2006, 17:38
Location: Elverum

Post by Marcus »

Så nydelige klumper! :spise: :bravo:
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

kjempeflott! :thu: nydelige gutter, ratgirl.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

Så utrolig herlige de er, der de ligger inntil hverandre! Høres ut som at dette kan ordne seg :D
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Locked