Ja, det lilla røret syntes gutta var veldig morsomt å bruke, og jeg syntes det var pes å vaske, så det bruker jeg ikke lenger :nottelling: Jeg stakk hull i det noen cm fra kanten med ei syl, og brukte litt store karabinkroker fra Biltema til å feste det. Tipper mange andre kroker kan passe også, f eks s-kroker fra Ikea. Det er jo en meter langt strukket ut, og uten luftehull, så jeg stakk mange hull rundt omkring med syla til lufting også... (forholdsvis myk plast, så kan sikkert greie å stikke hull med noe annet også, spiss kniv eller saks, f eks)
Så fint at du minnet meg på denne tråden, ser at jeg har "forsømt" meg veldig :giggle: Stakkars lille Einsteingutten min har ikke engang blitt nevnt her :redd: Må se å få gjort noe med... :smile2:
Sancas rotter!
Moderator: Moderatorer
Re: Sancas rotter!
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred
Ok, takk!
Ja, det er noe drit og vaske, men mine også liker det veldig godt. Helt greit at det ligger på bunnen egentlig.
Hehe! Vi vil se Einstein! :aww:

Hehe! Vi vil se Einstein! :aww:
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, Lì og Tian :kisses:
Ja, jeg er jo så dårlig på å ta rottebilder, og enda dårligere til å legge ut :rudolf:
Men siden "rottebingen" min ble nevnt i en annen tråd, tenkte jeg det kanskje var greit å legge ut noen bilder av den, sånn til inspirasjon... Og jammen klarte ikke noen av rottene å snike seg med på noen av bildene også :giggle:
Sånn ser "bingen" ut der den står i et hjørne av et rom. Den er laget av treplater fra noen kasser, og dere kan se at det på en måte er to høyder, der den øverste er skjøta på. Vi prøvde nemlig først med bare den laveste delen, og det viste seg som en smal sak å forsere :giggle:

Og måten platene står på "føtter" gjør at det hele er helt løst og ikke trenger skrus i vegger eller gulv. Lett å flytte også, selvfølgelig. Et nærbilde av en slik fot, som er lik på begge sider av plata:

Her ser dere hvordan jeg har satt opp ei gammel bokhylle ved siden av buret, og bruker den som lekeplass for rottene:

Den ene burdøra setter jeg åpen med en karabinkrok, også har rottene en liten stol med stasj på som trapp ut av buret:

Og her ser dere Einstein bruke litt av gulvplassen (som jeg ikke pleier å ha så mye leker på, for jeg må jo få plass inni der :cheer:) (syntes forresten halen hans så så rar ut på bildet, måtte sjekke ham med en gang, den ser heldigvis ikke sånn ut nå, så var vel bare til ære for bildet han jåla seg litt)

Dette ble en perfekt løsning for oss når eldstejenta ble allergisk og rottene ikke lenger kunne gå løse i hele kjelleretasjen som de pleide før. Og jeg tror egentlig ikke de har noe dårligere liv, for nå står burdøra åpen omtrent hele tida
Og når jeg sitter med dem i bingen har jeg egentlig mer kontakt med dem enn jeg hadde før, da svinset de liksom bare en tur innom meg sittende på gulvet i ny og ne, nå blir det mye mer intenst, og det er jo koselig :giggle:
Men siden "rottebingen" min ble nevnt i en annen tråd, tenkte jeg det kanskje var greit å legge ut noen bilder av den, sånn til inspirasjon... Og jammen klarte ikke noen av rottene å snike seg med på noen av bildene også :giggle:
Sånn ser "bingen" ut der den står i et hjørne av et rom. Den er laget av treplater fra noen kasser, og dere kan se at det på en måte er to høyder, der den øverste er skjøta på. Vi prøvde nemlig først med bare den laveste delen, og det viste seg som en smal sak å forsere :giggle:

Og måten platene står på "føtter" gjør at det hele er helt løst og ikke trenger skrus i vegger eller gulv. Lett å flytte også, selvfølgelig. Et nærbilde av en slik fot, som er lik på begge sider av plata:

Her ser dere hvordan jeg har satt opp ei gammel bokhylle ved siden av buret, og bruker den som lekeplass for rottene:

Den ene burdøra setter jeg åpen med en karabinkrok, også har rottene en liten stol med stasj på som trapp ut av buret:

Og her ser dere Einstein bruke litt av gulvplassen (som jeg ikke pleier å ha så mye leker på, for jeg må jo få plass inni der :cheer:) (syntes forresten halen hans så så rar ut på bildet, måtte sjekke ham med en gang, den ser heldigvis ikke sånn ut nå, så var vel bare til ære for bildet han jåla seg litt)

Dette ble en perfekt løsning for oss når eldstejenta ble allergisk og rottene ikke lenger kunne gå løse i hele kjelleretasjen som de pleide før. Og jeg tror egentlig ikke de har noe dårligere liv, for nå står burdøra åpen omtrent hele tida

kjempe bra løsning :nisseglis: jeg har papp vegger av samme høyde å de prøver hele tiden å enten gnage seg ut eller hoppe opp på kanten, etter hvert fant de ut hvor de kunne få tak , på veggene så nå må jeg sette teip der, de store jentene liker seg ikke der for de får ikke sett på hva jeg gjør å har plutselig mindre plass å løpe på.
Ja, gutta mine var også veldig oppsatt på å komme seg ut i starten, for de var jo vant til kjempeplass. Men så roet det seg raskt når de bare ble vant til det. Disse platene var egentlig mest ment som midlertidig, for jeg tenkte sånt ubehandla treverk kom til å lukte kjapt, men det gjør ikke det, holder overraskende bra. Så den lagsiktige planen er å få kjøpt pleksiglassplater og lage lignende løsning med det
Ja smurfine fikk straff ved å komme raskt inn i buret igjen når hun ikke ga seg med å gnage enda så mange ganger jeg snakket til henne ¨dyttet henne vekk så da satt hun i buret i stedet alene å så med lengsel ut av gitteret som en straff fange, My er mamma dalt så hun hoppet å hoppet hun ga seg etter hvert når jeg snakket til henne noen ganger, små tottene koste seg veldig, men etter hvert ville lille zelma opp til matmor når hun fikk se meg å hoppet hun også så da ble det litt skulder kos på henne før hun fikk gå inn til smurfine, den siste inn i buret var zita. Har tatt noen bilder jeg skal legge ut på tråden min bare jeg får ladet batteriet igjen
Stiilig inngjærdning til guttene! :nisseglis:
-
- Alfatryne
oooooh, dette var snasent :lovey:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
http://Www.selgerotter.blogg.no
http://Www.selgerotter.blogg.no