Titovn's Rotteflokk

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Titovn's Rotteflokk

Post by Titovn »

Da har jeg endelig fått surret meg til å bli medlem her! :grin: HAr vært påforumet en liten stund da, men deilig å bli medlem her også, gleder meg til fremtiden, haha.

Boende hos meg er to herlige jenterotter. I skrivende stund har jeg nylig hatt et brudd med kjæresten min og han har jo derfor de 3 andre rottene hos seg. Men de er forsatt litt mine rotter (haha) og jeg savner dem hver dag og er forsatt veldig glad i dem :cheer:

Kan slenge med at jeg har en hund også, Elvis (blanding av Border Collie/Berger Picard) som elsker å gjete rottene :nottelling:

Men nok prat tid for introduksjon og bilder! :cheer:

KIBA
Kiba er den eldtse va alle de 5 rottene. Hun fyller år rundt nyttår, og kommer fra dyrebutikk. HUn er Black Eurpoean Berkshire. Hadde det ikke vært for at hun var så gammel og fra dyrebutikk, e rhun en jente jeg mener hadde vørt en flink mor, hvi sjeg kan uttale meg med de erfaringeene jeg har nå. Hun tok i mot all enye rotter med åpne armer og sa i fra i flokken hvis nok var nok. Nå begynner hun dessverre å bli gammel og stiv og mest sannsynlig miste rollen som alfa i den lille flokken på 2 som det har blitt. Kiba er "Min" første rotte,og un vilallti dha en spesiell plass i hjertet mitt, jeg savner henne virkelig etter at hun flyttet, at det gjør så vondt når jeg skriver dette! :sorry:

Image

Image

Image

Image

Image

LUNA
Luna kom også fra en dyrebutikk rundt april i fjor. Dessverre fikk hun en jursvulst og hun ble avlivet i februar en gang. Hun var en Black Berkshire Husky rotte (netsen helt hvit!) som var utrolig sær. Pga diverse grunner fikk vi ikke nok tid ti å sosialere om temm ehenne godt nok i starten, men etter litt tid ble hun veldig herlig rotte! Litt som meg egentlig, sær og ønsket helst å være litt alene. HUn likte ikke så godt å bli løftet og ville helst surre for seg selv. Svulsten tok all næringen hennes og hun ble bare svakere og svakere. Luna var den første rotten jeg opplevde avlivning med, en rotte som jeg føler jeg nesten har hatt best connection med. Savnet er stort og dypt! :angel:

Image

Image

Image

ATELAH
Atelah er en omplasseringsrotte på rundt 1 år, mest sannsynlig fra dyrebutikk.Veldig impuls "kjøp" da venninna mi, hadde en venninne som skulle flytte og måtte gi de vekk. Atelah har bodd alene hele livet (hun hadde en hannrotte også, men de bodde jo ikke sammen) og hun har i tillegg hatt et kull (med denne hannrotta). Atelah er en jente jeg personlig ikke ville ha satt ett kull på, da hun er veldig dominant, for min smak, hvis jeg kan uttale meg etter mine erfaringer og kunnskap. Men gjort er gjort. Som sagt, veldigdominant og bøllete, helt sikkert fordi hun har bodd alene. Luna ble veldigusikker nå Atelah kom, men tiden hjalp og alle tre jentene (Atelah, Luna og Kiba) Sov godt sammen. Når de yngste kom også, var det lit topp og ned, men alleble venner til slutt! Atelah er på mange måter sær og vrang, på en måte, og trass i "problembarnet" er jeg veldig glad i henne og savner henne :cheer:

Image

Image

Image

Image

SHAX
Shax var hannrotta vi tok imot sammen med Atelah. Han er Blaxck Banded Husky. Shax har også alltid bodd alene, men ser ut til å trives med det. Vi gadd ikke stresse med å finne en kamerat til han, da han er rundt 2 år sp ikke noe misfornøyd ut. Shax ble automatisk vår lille kosegutt :kisses: Han er en mer usikker/Skeptisk rotte som er veldig ofrsiktig og skvetten av seg. Men nå rha ble vant til ting og oss, ble han mer avslappet. Savner veldig storegutten min, super herlige guttebass! :kisses:

Image

Image

Image

Image

Det var de herlige rottene som nå Daniel har boende hos seg. Forhåpentligvis har Shax og Kiba lenge igjen, men de er jo allerede over 2 år nå, så tiden vil vise det :cheer: Men nå over til mine jenter!

BLUE REBEL
Blue kommer fra en dyrebutikk, litt impulskjøp. Jeg og Daniel hadde lenge øsnsket oss en blå rotte (svak for dem) og når de hadde fått inn to blå jenter, gikk vi å så på dem. En toppøret og en dumbo. Jeg foretrekker toppøret, så det var vel det det gikk mye på når vi valgte. Da vi fikk hun hjem, va vi engestelige for at nå hadde vi tatt med oss en gravid rotte hjem! Meb det visste seg bare at hun ergod og rund :cheer: Hun er Blue EUropean Berkshire og navnet fikk hun fordi hun er jo blå (Blue) og vi la på "Rebel" på slutten, da vi fant ut hvor hermegås hun var (etter Atelah) og småbøllete :nottelling:

Image

Image

Image

Image
Blue og Atelah :nottelling:

MIMMI
Mimmi er den yngste rottene av alle for øyeblikket.Hun var tat bort fra moren sin altfor tidlig, og hun var bitte liten (satt i min håndflate og jeg har ganske små hender!) og var veldig tynn, egentlig. Hun er et impulskjøp egentlig, sammen med Blue. Selv om det var mye tenking og frem og tilbake. Menj eg klarte ikke la vær å la henne være igjen der, trykt inne i et hjørne hvor de andre krabbet oppå henne og slikt (haha). Hun er oppkalt etter min avødøde bestemor som var mitt første dødsfall i familien og som var som en ekstra mor for meg (hun het egentlig LIv, men jeg kalte henne for Mimmi), og rett og slett fik navnet fordi det var et slags håp da, haha. HUn var jo så tyn og liten, og jah.. Komplisert, haha! Mimmi er den første og foreløbig eneste dumborotta. Er litt usikker på hva hu er, men med tiden jeg har hatt henne, tro rjeg hun erhusky, da jeg ser hvite hår på avtegna hennes. Langs ryggen hennes finner jeg sorte små hårstrå i tilleg.. Så etter å ha søkt litt på nettet kom jeg frem til at hun enten er:
Black Patched Husky m/ bliss (noe slikt noe)
eller
Black Banded Mismarked Husky (grunnet disse små håra jeg finner åp ryggen)

Er ikke noe racer ang avl og genetikk, men uansett utseende, herlig er hun, som merkespå at hun er ungog bøllete, men ikek så mye som Blue! :nottelling: Hun er også litt roliger eenn Blue.
Image

Image

Image

Image

Ett av mine favorittbilder av henne: http://fc09.deviantart.net/fs71/i/2011/ ... 3efv0j.jpg
(Er litt lat til å ordne str. nå :p)

Det var oss! Det vil komme mest oppdateriger om Mimmi og Blue da, selvfølgelig, men kanskje litt av dem andre og. Tiden vil vise, men jeggleder meg til å kunn eoppdtaree ang mine herlige jenter her nå! :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by Larm »

Fine rottene :kisses: :kisses:

Noen av bildene ser veldig klare og fine ut, de kan du godt sende inn til kalenderkonkurransen, men uten skriften på.
Send til kalender@rattus.no
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by tantepose »

Fine møssa! :lovey:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by Stine »

Nydelige rotter, og utrolig fine og klare bilder :cheer:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by Skaubytroll »

Så hyggelig å se og lese om rottene dine :lovey:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by Tonje Lenore »

åååh, fiiine :kisses:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by Titovn »

Takk, ja de er kjempe herlige :kisses: Savner de tre eldste rottene da, nå som også Atelah ikke er her lengre :trist: (kan leses viewtopic.php?f=34&t=12932)

Legger til noen bilder igjen hvertfall, av mine små tasser! De er ca 4 måneder nå, hvis jeg ikke tar helt feil :cheer:
En liten stund siden disse ble tatt, men redigeret de for et par dager siden (eller i går? haha).

Blue var vanskelig å få bilder av, da hun skulle bare løpe åp gresset :suspicious: Men Mimmi var herlig å ta bilder av, men dt ble ikke så mange uansett! :kisses:

Bildet nr 3 er min personlige favoritt av disse!

Image

Image

Image

Image

Image
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by Matmor »

Nydelige!

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by Titovn »

Takk takk! :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by Titovn »

Hoho, lenge siden jeg har vært aktiv her egentlig! Har skjedd så mye rundt meg nå i det sistem og det erdet forsatt riktignok, men nå følte jeg for å oppdatere litt her! :crazybonk:

Når det gjelder rottelivet mitt (haha) så hardet skjedd en del. Shax, Atelah og Luna er jo desverre gått bort :sadpace:
Men har nå fått inn et par nye i flokken! Og Har forsatt gode gamle Kiba sammen med Mimmi og Blue :cheer:
De nye rottene heter Theodorine or Mirax! Mirax er en rotte jeg fikk fra Tonje Lenore her på forumet og er en herlig fuzz, tror jeg? :crazy: Haha, bilder vil komme! Theodorine overtok jeg fra en venninne i Drammen som måtte ta livet av sin ehen rotte og skulle ikke drive med rotte lengre. Jeg tror hun er en Blue Agouti Berkshire, men litt usikker tho, bilder av henne vil også komme ut! :cheer: tihi

Tenkte å kunne slenge med noen bilder jeg har tatt da, de er litt gamle riktignok, men det er da noen :cheer:

Søte Blue koser seg i hengekøya!
Image

Hihi, Kiba er litt søt når hun sover da!
Image

Den sære dumbojenta mi, Mimmi elsker denne type hengekøya :crazy:
Image

Vakre gamlemoren min Kiba ja! :kisses:
Image
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

anni

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by anni »

Nydelige bilder. :lovey:
Vakre rotter :kisses:

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by Marit Fosen »

En herlig gjeng! Kiba :kisses: :kisses:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by sanca »

Så utrolig god du er til å ta bilder! :cheer: Nydelige rotter! :kisses:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by Titovn »

Lenge siden jeg har oppdatert her nå, fy Pia! :bonk: Har selvsagt fått tatt en del nye bilder daaa! :cheer: Gamle mor Kiba har dessverre gått bort for en stund siden :sorry: Men det var forventet da, så ingen stor sorg :cheer:

Men nå slenger jeg med noen nye bilder av bartene mine :party:

Gode gamle Blue Rebel jenta mi :kisses:
Image

Image

Image

Også den sære dumbo jenta mi, Mimmi :hearteyes:
Image

Image

Image

Fuzz-jenta mi Mirax :peewaggle:
Image

Image

Image

Også sambo sin jente, Theodorine! :boing:
Image

Image

Sambo og Theodorineeeee!
Image
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Titovn's Rotteflokk

Post by Titovn »

Jo, også glemte jeg han herre her da! En dyrebutikk hannrotte på ca 7 mnd som jeg reddet fra dyrebutikken idag, da han har stått der hele tiden sin stakar! Har ikke noen ordentlig bilder av han enda, kun iPhone, men jeg tror han er Champagne Hooded :cheer:

Image
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Post Reply