Milla`s søte små <3

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Da var det på tide med nye bilder av noen søte jenter og nytt oppstæsjet bur(har bestilt en del fra Lux :flau: ) Har vært flink til å kjøpe inn litt med rosa farge på, slik at det faktisk ser litt delvis ut som et jente bur :nottelling:

Varia, en veldig trøtt Varia:
Image
Image

Luthien:
Image

Luthien liker den nye hengekøya som hun har fått fra Kamillahm(gjennom hemmelig venn):
Image

Lille Luna, som har vokst seg stor. Hun har nå fått lov til å gå fritt for seg selv, uten å være under mamma sitt oppsyn til enhver tid. Hun eeelsker klatrestativet.

Image

Image

Så har jeg "syndet" litt og bestilt en masse ting fra Lux-shoppen, så nå er buret enda mer stappet med ting, har også fått sydd trekk til hyller og bunner. Det er en fryd å ta buret for tiden :glise:

Første etg:
Image

Andre etg, og den mest brukte:
Image
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Milla`s søte små <3

Post by Marit Fosen »

Herlige jenter du har :kisses: :kisses:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Tusen takk, Marit :boing:
De er ganske herlige... Men nå er alle rotter ganske herlige i seg selv :lovey:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Kamillahm
Sofaspiser
Posts: 156
Joined: 05 Oct 2012, 16:59
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund
Contact:

Re: Milla`s søte små <3

Post by Kamillahm »

Ååå så skjønne :lovey:
Tuva, Amy, Biancha, Ariel, Sunniva, Blenda Børre, Gabriel, Theo

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

:dån:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Bitteliten oppdatering:
Må si jeg er veldig forundret! Jeg har en slik "smatte/pipe"-lyd som jeg lager som får de til å komme løpende. Luna skjønte denne veldig fort, men hun respondere ikke veldig til denne lyden når hun flyr rundt i leiligheten, men hun lyder navnet!! :glise: Dette uten at jeg virkelig har gått inn for å lære henne det. Lærenem liten jente dette :giggle:
Nå skal det sies at gamlejentene respondere til navnene sine de også, men litt mer på lyden jeg lager.

Veide jentene på søndag kveld:
Varia(kjøttpakka): 414
Luthien: 346
Luna: 204

Funnet ut at det ikke er lurt å gi sukker til jentene mine. Om det er heelt tilfeldig, så blir de uuuuutrolig hypre av det.( fikk smake litt på kjeksen til mamma :giggle: ) De var OVERALT og hadde skikkelig fart på seg ...

Luna hadde også sin første løpetid i helgen... varte ikke lenge, men ørene vibrerte og var veldig spretten :nottelling:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

Fin vekt på tottene dine :cheerful: mine store jenter lyder navnet sitt, men de har jeg nettopp trent de til :nottelling: små jentene på snart 2 mnd er ikke så flink til det ennå, men etter masse tapping på reise buret å kommando ordet kom kom så løper de inn etter litt om å men :giggle: de ville ikke inn igjen i går etter lufte turen løp fra meg hele tiden så da var det å skru opp volumet på tålmodigheten min å si om igjen å om igjen de samme ordene.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Det trengs tålmodighet ja! På vårparten/sommer så begynte Varia og Luthien å teste både mammas og pappas tålmodighet til de grader! De vet hva ordet nei betyr og enkelte ting de ikke har lov til(som å få bak anlegget). De stod foran anlegget, snudde på huet og så på oss, i de vi sier nei så pilte de bak anlegget :sneak: (det er forresten rottesikret nå med puter i sprekkene mellom høytalerne)
Nå er det heldigvis mer at jeg sier nei til at de skal prøve seg, og de later som ingenting, " jeg hadde ikke tenkt til å gjøre noe", når jeg sier nei.
Herlige små vesener!

Fant ut at Luna var så liten at hun kom seg inn i hullene på høytalerne, så har stukket grytekluter inn i hullene :sarcastic:
Trengs en del rottesikring og tilpasning for at man skal kunne ha rottene løse i leiligheten.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

:giggle: ja det vil jeg tro, mine små jenter har blitt varme i frakken sin nå å lille zelma viser seg å være en liten ramp hun har begynt å gnage litt på tre lister , hun har vel lært av smurfine :suspicious: så da er det om å gjøre å lære de ordet NEI mens de er små :crazy:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Det er veldig greit å lære de det, ja. Har kommet godt med! :giggle:
Men er ikke alltid de vil høre :klaskepanne:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

Nei det har jeg merket på smurfine hun er veldig sta, så når hun ikke gir seg så blåser jeg på henne, da skvetter hun å går vekk :nottelling: kanskje slemt men det må læres på noen måte da :sarcastic:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

På stabeistene så er det viktig å ha en konsekvens, og det må også tilpasses hvem det er. Det hadde for eks ikke hjulpet om konsekvensen var at jeg blåser på mine, de synes det er godt og Luthien begynner å gnisse tenner når jeg gjør det :klaskepanne:

Så for mine har konsekvensen vært enten å fått innskrenket friheten i noen minutter(altså evt bli satt i buret igjen). Noe de ikke likte i det hele tatt, selv for de få minuttene de var inne i buret igjen.
Ved litt napping på Varia når hun var liten, så ble hun holdt unna mamma eller pappa som ble "offer" for nappingen.
Jeg "lærer" også opp de som kommer på besøk på hva de skal gjøre om Varia napper litt. Hun har en tendens til å prøve seg på å nappe på besøkende. Rampete liten dame :giggle:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

Jeg blåser litt hardt og raskt på smurfine å det hater hun så det hjelper inntil videre, har prøvd å dytte til henne også når jeg sier nei å det hjalp ikke :klaskepanne: My prøver seg en gang i mellom å da sier jeg bare nei, fortsetter hun så løfter jeg henne vekk hun er lett å håndtere, jeg knipser finger over hode på de små det hjelper av og til men ikke alltid da jeg kommer med hånden da så løper de av gårde for å så komme å prøve seg igjen :klaskepanne: så ja en god posjon med tålmodighet må til ja. I dag skal jeg på bil tema å handle inn litt saker til leke rommet, katte tunneler, flytte kasser som skal brukes til vegger, om det går :sarcastic: gaffa teip, presenning å ha på gulvet å en tisse kasse :cheerful: så får vi se hva jeg får ut av det, er møk lei av å sitte på den lille trange doen med de :suspicious:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Milla`s søte små <3

Post by sanca »

Så fint du har innredet buret, Milla! Tror neppe dyra bryr seg om hvilke farger vi bruker, til tider er det masse rosa i gutteburet mitt :giggle:

Kjempefine bilder av jentene dine! :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Takk :nisseglis: Er ganske fornøyd selv med hvordan det er innredet.
Favorittene er sputnikene og de rosa poseholderne fra IKEA. :boing:
Men kjøpte så mye fra lux-shoppen og IKEA at jeg ikke har plass til alt :giggle:

Tror ikke de bryr seg, men synes det kan godt være litt fargerikt inne hos dem. Blir en stor fargeklatt i leilighetene :bounce:

Eelsker det buret! Det er ikke lenger et tiltak å ta buret, men en fornøyelse :jepp:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Post Reply