Milla`s søte små <3

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Milla`s søte små <3

Post by sanca »

Milla wrote: Eelsker det buret! Det er ikke lenger et tiltak å ta buret, men en fornøyelse :jepp:
Veldig enig! :nisseglis:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Milla`s søte små <3

Post by torasrotter »

Vell jeg synes fremdeles det er litt tiltak, men så har jeg jo litt flere enn dere :nottelling:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Det har du! Så får deg så kan jeg tenke meg det er et tiltak :nottelling:
Men vi har kun ett bur å ta :thhpt: og henholdsvis 3-4 rotter hver :sarcastic:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

Jeg trodde det skulle bli lettere å bytte for mine nå som de hadde en binge de kunne leke i men de store vil ikke være der å smurfine gjør bare ugang :bleh: må holde øye med henne samtidig som jeg skal ha bur rens :bleh:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Skjønner den. Vanligvis så tar jeg buret med rottene er våkne og egentlig bare vil farte rundt i leiligheten... Men de var så trøtte i dag, når jeg skulle ta det. RS buret har muligheten til å dele buret i to. Så delte det av, rottene var i den ene delen mens jeg tok den andre, også byttet jeg om :cheesy:
Heeelt fantastisk :nissesmil:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

Milla wrote:Skjønner den. Vanligvis så tar jeg buret med rottene er våkne og egentlig bare vil farte rundt i leiligheten... Men de var så trøtte i dag, når jeg skulle ta det. RS buret har muligheten til å dele buret i to. Så delte det av, rottene var i den ene delen mens jeg tok den andre, også byttet jeg om :cheesy:
Heeelt fantastisk :nissesmil:
RS bur etter min smak :nisseglis:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

I går var vi et tur til dyrlegen med jentene. Varia har alltid nyst litt, men hva forventer man når hun alltid leker sporhund på gulvet :giggle: Men det hadde blitt litt mer uregelmessig og fått noe rødt rundt nesa. Oppdaget også at Luthien hadde noe forrige uke. Så da var det på tide med et lite møte med dr Dyr.
Det var en liten luftveisinfeksjon, heldigvis ikke noe verre :cheerful:
Dyrlegen anbefalte at alle gikk gjennom en kur så ikke de smittet hverandre underveis i behandlingen. Så nå skal jeg kjempe meg morgen og kveld med å gi tre rotter medisin :sneak:
Som alle tydelig vet at akkurat i den godbiten der så er det noe skummelt i og nekter å ta den :sneak:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

såpass ja, lykke til med tottene håper de blir fort friske, her nyser både my og smurfine, men det har de alltid gjort å kurer virker ikke så de får bare fortsette å nyse, de er veldig aktive, får bare håpe at ikke de små blir smittet av de store, men det har gått bra så langt

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Ja, håper jeg også, kuren som vi får på Tam Liertoppen funker ganske bra :)
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

heldig du da, jeg prøvde to forskjellige kurer på My uten at det hjalp noe å på den siste kuren ble hun sykere i stedet , å så stresset at hun barberte seg på fram bena så vetten ba meg kutte ut kuren ett par dager før jeg var ferdig med den å da kviknet hun opp igjen, hun får porferin rundt nesa og nyser av og til, nå har smurfine begynt å få porferin rundt nesa og ene øyet å små nyser også. Ikke noe kur som biter på henne heller hun blir fisk i noen dager å så kommer det tilbake igjen :sneak:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Da har man IGJEN vært til dr Dyr! Varia ble fort veldig tilbaktrukken, bustet pels, allmenntilstanden var veldig nede, Så oppdager jeg sår på kroppen hennes :trist:

Fikk heldigvis time ganske hjalpt og fikk sjekket alle sammen!

De har fått lus :klaskepanne:
Har fått Stronhold til behandling! Så nå skal lusen drepes!

Stakkars lille jenta til mamman sin som har klødd seg såå hardt :kjempetrist:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

:bleh: lus og lopper er noe dritt altså, :mad2:

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Milla`s søte små <3

Post by Crazyratlady »

Huff og Huff, lus er noe kjedelige greier. Ikke lenge siden mine var gjennom en slik behandling.. Heldigvis virker det fort :)

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Ja, det er skikkelig dritt! Første gangen jeg har hatt lus på rotter. Men er jo en ganske grei behandling på det :cheerful:
dyrlegen sa det ville virke ganske raskt, men så raskt hadde jeg ikke forventet.

Jeg hadde ikke sett noe på henne selv, men dyrlegen fant en og jeg så den bevege på seg :sick:
Fikk senere se den på mikroskopet. Ekle små saker!

De har fått den første dosen i kveld, så skal de ha en om 15 dager.
I morgen skal buret vaskes skikkelig! Fikk spesiell desinfisering av dyrlegen, som jeg skulle la virke litt på buret.
Jeg som akkurat har vasket alt av rotteutstyr :klaskepanne:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Milla`s søte små <3

Post by Siv M »

jeg har ikke sett lus på noen av dyrene her i huset ennå, men har hatt det selv en gang for noen år siden, skikkelig ekkelt :sick: klør bare ved tanken :worry:

Post Reply