Milla`s søte små <3

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Hei, alle sammen

Synes det var på tide å vise frem de to søte jentene mine, Varia og Luthien. De kommer fra Silmarillion kullet til Tonje Lenore :D Begge født 29.08.2011.

To veldig nydelig jenter, med vidt forskjellige personligheter. Varia har alltid vært spretten og full av lopper i blodet, høyt og lavt. Ingenting kan stoppe henne. Hun er en skikkelig mamma jente og følger etter meg rundt i leiligheten. Matglad "liten" jente! Elsker å løper rundt i leiligheten og er alltid på jakt etter mat, hun ser nesten ut som en sporhund når hun er inne på kjøkkenet. :lolface:
Luthien var i begynnelsen veldig forsiktig og likte helst å ligge bak deg på sofakanten og gnisse tenner. Hun liker å traske for seg selv, og utforske nye ting. Hun elsker varme, og jeg er ganske sikker på at hun hører at jeg tar på meg teppe, for da kommer hun løpende og skal være inni det sammen med meg. :smooch:

Så klart litt bilder av de søøøte jentene:
(beklager litt dårlig bilder, har kun mobilkamera)
Image

Image

Varia på tur:
Image

Image

Luthien
Image

Image

Buret:
Image

Klatrestativet:
Image

Buret er åpent så lenge vi er hjemme, så de løper fritt rundt i leiligheten, unntatt soverommet og badet :glise:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Milla`s søte små <3

Post by tantepose »

Søte små venner! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

:bounce: veldig søøte, de skaper mye glede her i heimen :love:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Milla`s søte små <3

Post by sanca »

Jentene dine er nydelige! :kisses: Og akkurat som brødrene deres som jeg har, har du to like der bare ørene skiller :nottelling: Så flott klatreplass de har ved siden av buret!
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Brødrene var like nydelige :lovey: Sånn ved første øyekast er det kun ørene, men Varia har hvit haletip, hvit flekk på magen og hvite poter( heter vel Berkshire om jeg ikke er helt på villspor). Klatrestativet var en suksess :cheeeers: Ser ut som de liker det bedre enn buret :giggle: Åpner buret så legger de seg og sover i klatrestativet i stedet :roflmao:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Da har flokken blitt utvidet med en liten bart til :cheesy:
Hun kommer fra Roald Dahl kullet til Karma, hun har fått navnet Luna (stamtavlenavn: The Grand High Witch)

Hun er en energibunt uten like og spretter rundt som en liten sprettball. Kontaktsøkende, lekende og tøff av seg... Helt uutrolig nyyydelig.
og så klart bilder av Luna:
Image

Image

Så litt nyere bilder av gamle damene:
Luthien
Image

Varia:
Image

Begge to:
Image

Alle tre:
Image

Så har alle sammen fått nytt bur. Det skal endres litt på innredningen, men siden Luna presterte å komme seg ut av det andre :klaskepanne: Så måtte jeg i hu og hast få opp det nye buret samme kveld, så ting ble bare slengt inn :nottelling:
Så RS-buret er i hus og jeg eeelsker det!
Første etg:
Image

Andre etg:
Image

Hele buret:
Image
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Milla`s søte små <3

Post by sanca »

Så flott buret ble! Synes ikke det så så raskt og sporadisk innredet ut akkurat, da skulle du sett mitt nå :nottelling: Flotte bilder av alle tre jentene! :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Milla`s søte små <3

Post by Tonje Lenore »

På tide at du legger ut bilder, må bli flinkere til det!
Jeg har fått mer og mer sansen for RS, dumme alle som kjøper RS for tiden, jeg som elsker mine venezia
men ender nok opp med et RS, haha :thhpt: :giggle:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Hehe, alt lå klart, jeg bare hang det vilkårlig rundt, også må jeg innrømme at jeg faktisk har lett mer utstyr som ikke har blitt satt inn enda :nottelling: (gikk litt amok på IKEA)

Jeg skal bli flinkere å legge ut bilder her :flau:

Det er en del som har RS buret nå, du får bare henge deg på "trenden" Tonje. Er ihvertfall veldig fornøyd selv, veldig enkel tilgang til tottene, utrolig enkelt å innrede tross de store lukene :grin:

Akkurat nå har driver Varia å leker i klatrestativet, Luthien hører jeg klatre opp jakka mi i gangen(noe som tydelig er veldig populært) mens Luna er under PC brettet ( der er det vaarmt!) :kisses:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Kamillahm
Sofaspiser
Posts: 156
Joined: 05 Oct 2012, 16:59
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund
Contact:

Re: Milla`s søte små <3

Post by Kamillahm »

Såå fine totter :aww:
Tuva, Amy, Biancha, Ariel, Sunniva, Blenda Børre, Gabriel, Theo

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Takk :smile: de er ganske fiiine :flau:
Særegne og med store forskjeller på personlighet, rotter er bare helt fantastiske dyr :lovey:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Luna har gått opp 40 gram på 6 dager :gasp:
Kanskje en tanke bortskjemt på matfronten disse jentene mine :flau:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

anni

Re: Milla`s søte små <3

Post by anni »

Skjønne rotter og flott bur. :lovey:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

Takk :cheerful: Buret er heeelt fantastisk!! Har fått sydd trekk til platene og hyllene(m/ekstra sett)... og det gjør jobben med burrenhold såååå mye enklere! :boing:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Milla`s søte små <3

Post by Milla »

I dag har Luna hatt sin første gåtur på gulvet.. :cheerful:
Var litt skummelt med engang, og bakbeina var aaalltid på mamma..
Også plutselig så lekte hun sporhund på gulvet og forsvant inn i boden(der buret står) sammen med Luthien.
Hoppet rundt glad og fornøyd, synes tydelig dette var utrolig spennende og morsomt.

Jeg har glemt heelt hvor fort disse rottebebisene vokser, hun har snart doblet størrelsen sin. Hun veide på midten av dagen i dag, 178 gram. Begynner å bli stooor jente :glise:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Post Reply