Røarottene

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Røarottene

Post by Asterix »

Nå har jeg vært rottemamma i over ett døgn :boing: Jeg har gledet meg i fire uker, så jeg ble helt utmattet da de endelig kom. Men det har vært så koselig!

Det mest problematiske har egentlig vært at barna mine, spesielt hun på seks, har vært ekstremt opphisset og ute av stand til å forstå at rottene ikke er kosebamser som man kan kysse og klemme på akkurat når det passer en. Derfor har nesten all energi gått med til å roe henne ned. Hun vekket oss ti på seks i morges og lurte på om hun kunne "ta ut rottene"... :sleep:

Det er altså to brødre, og en jevnaldrene fra et annet kull. Sistnevnte skulle egentlig vært en rex, men så viste det seg at det isteden var en dobbel-rex... Og da satte mannen min seg på bakbeina. Så vi fikk broren hans i steden, men han er like søt.

Det har vært litt krangling siden vi fikk guttene, spesielt i går, litt slåssing og bryting. Men rett etterpå ligger alle 3 i en hengekøye og snorker oppå hverandre, så så veldig ille kan det neppe være :change:

Vi har smisket oss inn på gutta med havregryn, agurk og mais, og i kveld kom de ut på sofaen helt selv og krøp på oss og under genserne våre. Jeg håper og tror at de kommer til å bli ordentlig trygge og tamme snart :smile2:

Men aktive er de, så det er vanskelig å ta bilder! Dessuten fikk vi ikke ro på oss før det var ganske mørkt. Håper å ta bedre bilder i morgen, men her er i hvert fall noen.

Guttas bur - et Furet Plus med to hamsterbur oppå, de ser ut til å stortrives og flyr opp og ned:

Image

Elias, den mest sjenerte så langt:

Image

Emile (mannen min er fransk, derfor stavemåten) smaker på Ingrids finger:

Image

To dårlige bilder av Rémy:

Image

Image

Nå har alle 3 sovnet oppå hverandre igjen :dån:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Røarottene

Post by WillyWonka »

Gratulere med skjønne rotter ^^,
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Røarottene

Post by Niana »

Nyydelige småtasser :kisses: Får alltid lyst på flere når jeg ser så skjønne små :nottelling:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Røarottene

Post by Siv M »

Sååå søte små totter :dån: de blir nok veldig tamme å kosete etterhvert, nei det er nok ikke lett for en på 6 år å forstå at de ikke er kosete slik som hund å katt eller kanin å marsvin :giggle: derfor er det viktig at alltid en voksen er i nærheten når de små barna vil ta de opp å kose med de, :cheer: gratulerer masse med små totter :lovey:

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Røarottene

Post by Asterix »

Takk! :boing: En liten oppdatering: Ting går kjempefint. Jeg syntes de var litt skvetne i begynnelsen og ble litt bekymret for hvordan det skulle gå, men etter bare fem dager begynner de nå å bli skikkelig husvarme. Det er stor forskjell på dem - Emile er utrolig aktiv og piler fram og tilbake på sofaen med en gang han får sjansen, mens de to andre helst vil sove under genseren. Yngstejenta er fortsatt like opptatt av dem, men nå merker jeg at hun faktisk gjør en god jobb med å få dem tamme, de ser i hvert fall ut til å like henne kjempegodt! :love:

Image

I dag har jeg kjøpt en agility-bane av Heidi her på forumet, som de skal få til jul. De er nok litt små ennå, men jeg har store planer om å få dem skikkelig flinke :narr:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Røarottene

Post by tantepose »

Så koselig! :nissesmil:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Røarottene

Post by Siv M »

Det høres kjempe bra ut :nisseglis:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Røarottene

Post by Niana »

Nydelig bilde :falleover:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Røarottene

Post by WillyWonka »

Flotte bilder :D
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Røarottene

Post by HeleneH »

Skjønne totter! :cheer:
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Røarottene

Post by Asterix »

HeleneH wrote:Skjønne totter! :cheer:
Takk alle sammen! Ja, ikke sant de er søte? Og moren min nekter å se på bilder av dem, hun vil ikke engang komme på besøk til oss mer :trist2: Hva gjør man med gamle mødre som har rottefobi? :huh:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Røarottene

Post by tantepose »

Min var hysterisk helt til hun fikk møte en søt koseklump.De ble bestevenner. :nisseglis: (Måtte gjemme halen først.... :thhpt: )
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Røarottene

Post by Milla »

Så nyydelige :dån:
Har heldigvis ikke mor med rottefobi, det er vel egentlig foreldrene mine sin "skyld" at jeg har hatt rotter. De hadde en hannrotte før jeg ble født.
Kanskje begynne med bilder, video.. Ofte så endrer de mening når de har møtt rottene. Har hatt mange reaksjoner på "ÆÆÆSJ" når folk finner ut av at jeg har rotter. Men når de først har møtt dem, så synes de at de faktisk at de er ganske søte og sjarmerende :boing:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Røarottene

Post by Siv M »

moren min var også hysterisk ved første møte av de søte rottene jeg fikk i bursdags gave av bror min da jeg var liten, men det gikk ikke lang tid før hun satt å koste med de hehe, det ordner seg som regel de trenger bare litt tid, om det er noen trøst så har jeg en mann som heller ikke synes noe om rotter :sarcastic: men han lager lyder å slikt til de de gangene han er oppe på rommet deres å ser :wink:

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Røarottene

Post by Asterix »

Fatter ikke at folk kan være så hysteriske for noe så nydelig :kisses: Ja, vi får håpe det går seg til. Traff henne i går og da nektet hun å se på bilder. At det går an :overrasket:

Remy lå inni genseren min i halvannen time i går kveld, og hver gang jeg prøvde å sette ham tilbake i buret spratt han opp i ermet igjen. Ååååh :cheesy:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Post Reply