Røarottene

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Røarottene

Post by sanca »

Asterix wrote:Fatter ikke at folk kan være så hysteriske for noe så nydelig :kisses: Ja, vi får håpe det går seg til. Traff henne i går og da nektet hun å se på bilder. At det går an :overrasket:
Hehe, moren min er også sånn... Men jeg har fått henne til å innrømme at de har et søtt ansikt da, problemet befinner seg vel heller bak, og er langt :giggle:
Remy lå inni genseren min i halvannen time i går kveld, og hver gang jeg prøvde å sette ham tilbake i buret spratt han opp i ermet igjen. Ååååh :cheesy:
Så skjønt! :kisses:

Nydelige rotter du har, var så koselig det bildet med datteren din! :dån:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Røarottene

Post by Asterix »

Takk! :nisseglis:

Nå har guttene fått nytt bur. Furet plus-buret var egentlig helt greit, men vi har plass til et høyere et og jeg kunne tenke meg et med hjul som ikke står oppi kroken bak sofaen. Derfor kjøpte vi Venezia Chinchilla brukt i går:

Image

Vi er SÅ fornøyd, og guttene virker også ganske glade :smile2: Masse boltreplass, og kjempeaktive Emil kan nå få utløp for all energien sin.

Men jeg har et spørsmål. Jeg har noen greier i tre (en bro og et par hus). Det har ikke kommet noe tiss på det ennå, men det kommer vel. Pleier dere å male treleker, eller sette dem inn med noe?

Har et par Jennyhyller til som jeg også tenkte å sette inn i buret.

Emil og Elias feirer med et hardkokt egg:

Image
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Røarottene

Post by Milla »

Såå flott bur! De lever som konger alle mann :grin:
Spørsmålet om tre, de kan vel lakkeres med bengalakk som jeg har sett noen steder her. Bruk søk funksjonen, så finner du det nok. Ellers har jeg ikke noe tre i buret, fordi det er et hærk å rengjøre :sneak: Plastikk er mye bedre :goofy:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Kamillahm
Sofaspiser
Posts: 156
Joined: 05 Oct 2012, 16:59
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund
Contact:

Re: Røarottene

Post by Kamillahm »

Du trenger nødvendigvis ikke å bruke bengalack, så lenge du bruker en lakk det er lite giftstoffer i. Jeg brukte en av de "miljøvennelige" lakkene når jeg lakkerte treburet mitt :cheerful:
Tuva, Amy, Biancha, Ariel, Sunniva, Blenda Børre, Gabriel, Theo

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Røarottene

Post by Siv M »

Jeg har kuttet ut alt av tre til mine totter, byttet ut til plast. Mange bruker å sy trekk til hyllene , av fleece, jeg bruker også jenny hyller men synes det er lettere å holde det rent uten trekk på.
kjempe flott bur tottene dine har fått forresten å nydelige totte gutter :nisseglis:

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Røarottene

Post by Asterix »

Vi har vært på juleferie i Frankrike, og guttene har vært på juleferie hjemme hos mødrene sine :nissesmil: De hadde det nok bra, men vi savnet dem fryktelig! Det første vi gjorde etter at vi landet på Gardermoen var å dra og hente dem. Vi var litt redde for at de ikke skulle kjenne oss igjen, men det virket ikke sånn - tvert i mot, de var veldig kontaktsøkende og ville ut av buret med en gang. De har blitt skikkelig store, og det virker også som om pelsen har endret seg - den har blitt striere, og Emil har fått litt gråere pels på kroppen.

Remy:

Image

Koser seg i julesokken, bilde tilsendt fra rottepasser Katrine:

Image

Emil:

Image

Image

Elias koser seg i sputniken:

Image
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Røarottene

Post by Siv M »

Nydelige bilder :cheer:

Helena
Sover i do
Posts: 235
Joined: 25 Nov 2012, 12:19
Location: Bærum

Re: Røarottene

Post by Helena »

Søte bilder :kisses:
Gleb,Burre og Boris :rot5:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Røarottene

Post by Siv M »

så fine de har blitt :aww:

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Røarottene

Post by Asterix »

Takk jenter :bounce:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Røarottene

Post by Crazyratlady »

Hihi, har de gnagd på sputnikhuset? ;)

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Røarottene

Post by Asterix »

loneoe wrote:Hihi, har de gnagd på sputnikhuset? ;)
Smaker såååå godt vet du :yumm:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Røarottene

Post by Asterix »

Noen flere bilder fra den siste uka:

Elias:

Image

Remi koser seg i bustehåret til lille Ingrid:

Image

I dag har vi hatt en grundig vask av hele buret, utvendig og innvendig. Jeg har syntes det har luktet litt den siste uka, og for noen dager siden tok jeg bort de to trehusene og trebrua. Det hjalp! Men det var godt å få vasket alt skikkelig også. Spesielt Emil tisser overalt hele tiden :mad: De to andre gjør ikke det, heldigvis, de er flinke og har begynt å bruke dokassene også :jepp: Håper de kan lære litt folkeskikk til den andre rakkeren også.
Rengjøring og ominnredningen av buret gikk som en drøm, buret (Venezia Chinchilla) har store dører og er kjempebra. Veldig glad vi skaffet oss det! :cheerful:

Image

Emil sprang rett inn og la seg godt til rette i en hengekøye:

Image

før han endte opp i doen :giggle: :

Image

Remi elsker den gamle sputniken:

Image

Og her er mine to kosesussebassebrødre :kisses: :

Image

Alt er egentlig bare fryd og gammen. Guttene er veldig kontaktsøkende, og hvis de ikke sover vil de alltid komme ut når vi nærmer oss buret. Ungene leker endel med dem etter skolen, og vi voksne koser med dem om kvelden når vi sitter på sofaen. Det eneste som irritererer meg, er at så mange sier de er ekle. Naboer som kommer og uttaler seg om at halene er ekle, for eksempel. Ekle? De er vel ikke eklere enn hånda di? Den har heller ikke pels? Æsj, dumme folk :justice: Men vi vet jo at de tar helt feil! :narr:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Røarottene

Post by Siv M »

flotte bilder :cheer: hvis det er til noen trøst når det gjelder å tisse over alt, så kan jeg fortelle at jeg tok alle mine fire jenter i å sove i en haug oppe i doen sin :klaskepanne: det er like irriterende så lenge de har køyer å sove i liksom å ikke bry deg om hva andre mener det er ikke de som koser med de, det er dere å har de ikke noe positivt å si om dem kan de holde munn synes jeg.

Helena
Sover i do
Posts: 235
Joined: 25 Nov 2012, 12:19
Location: Bærum

Re: Røarottene

Post by Helena »

Fine bilder :hearteyes:
Gleb,Burre og Boris :rot5:

Post Reply