Silje sine trollunger

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
siljeelise
Sover i do
Kjønn: Kvinne
Sted: Tananger

Re: Silje sine trollunger

Legg innav siljeelise » 21 okt 2014, 10:25

:cheerful:

Brukeravatar
siljeelise
Sover i do

Legg innav siljeelise » 18 nov 2014, 13:18

Siste nytt om Nessie.
I løpet av den siste periode har jeg oppdaget en liten klump ved siden av det ene bakbeinet. nå på størrelsen med en liten drue. Tipper det kanskje er jursvults =( på grun av alderen (Over 2,4 år) så vil jeg ikke få den skjekket, da jeg ikke ønsker å operere henne. Både dyrt, risikofult og sikkert en del smerter etter operasjon. Så jeg vil heller følge godt med og la henne få det best mulig i den tiden hun har igjen. Foreløpig viser hun ikke til å være for mye forstyrret av klumpen. Går og løper og klatrert som vanlig, leker/ jager fjærer og sitt vanlige jeg.

Hun overrasket meg også i går når hun var ute. Jeg satt på kontorstolen min og drev å lagde "gemstone wire tree" og hun satt på stolen litt med meg før hun plutselig sikter seg mot senga og hopper opp i den. Målte avstanden som var 60 cm =) Så fremdeles krefter i bakbeina :glise: ..tar bare litt for mye sjanser ette min mening :S

Brukeravatar
siljeelise
Sover i do

Legg innav siljeelise » 23 nov 2014, 20:45

Jeg har fått et gavekort et gavekort på en dyrebutikk et stykke fra der jeg bor (tastasenteret.).. så fant ut at når jeg skulle gå der på juleshopping i helgå, måtte jeg få bruke hele gavekortet på en gang, siden nessie begynner å bli gammel vet jeg ikke når neste gang jeg skal i en dyrebutikk blir. Så da ble det masse kjekke smakfulle ting, alt i fra belger med bomull (typisk redemateriale som skulle være trygt), matstenger med kylling og bacon smak( smuldret opp i mindre biter/ porsjoner) og tørket vom burger ( som hun desverre ikke viste store interessen for .men som jeg kjøpte for å fylle opp hele beløpet på gavekortet).. så nå får hun kose seg masse i den tiden hun har igjen =)

Brukeravatar
siljeelise
Sover i do

Legg innav siljeelise » 23 nov 2014, 21:11

netopp fått den ene belgen.. her er noen bilder av hennes kamp med å få den med seg inn i hamsterburet ( der hun alltid samler maten..) Ikke så lett, når belgen er på samme størrelse, og nesten større enn seg selv..og glatt:P men må jobbe litt for å få belønninengen som er inni..masse ting å dra ut =)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 29 nov 2014, 02:16

He, he :)

Tingen ho prøver å dra inni buret er større enn ho sjølv, ho fekk det vel til, til slutt, håper eg ? :cheerful:
"The idea that some lives metter less is the root of all that is wrong with the world" - Paul Farmer

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 29 nov 2014, 02:19

Belager at eg ler :)
Eg har berre sett liknande så mange ganger her i huset. Bra underholdning mpe eg seie :)
"The idea that some lives metter less is the root of all that is wrong with the world" - Paul Farmer

Brukeravatar
siljeelise
Sover i do

Legg innav siljeelise » 29 nov 2014, 11:57

hehe, ja den va litt stor, å hu strevde ein del, men så sta som hun er så fikk hun den inn i hamsterburet til slutt.. før jeg flyttet den over til det større rotteburet. Når er nesten hele bunnen av buret dekket av dette bomullsgreiene :P

Var god underholdning å se henne jobbe så mye med å få den inn, og når hun hoppet bortover gulvet med den slependes fra munnen. :lolear: Når hun først fikk hull på den så hun skuffet ut i første omgang... det var jo ikke noe mat inni :O (skikkelig matvrak hun har blitt) før hun litt senere fant ut at frøa som var inni belgen var gode å spise, så var det greit likevell :P

Brukeravatar
siljeelise
Sover i do

Legg innav siljeelise » 22 jan 2015, 21:25

Nessie har nå passert 2 og et halvt år, noe jeg er kjempefornøyd med =) men tiden hennes begynner å renne ut :trist:
Jursvultsen hun har, har vokst en god del, og vokser fremdeles. Hun har lært seg å gå med breie ben, og utnytter at gulvet på rommet er litt glatt, for da skøyter hun med bakbeina av og til, men løfter dem når hun må..og når hun klatrer opp buret eller skremmer meg med å hoppe. så hun greier fremdeles å bevege seg greit. I den siste uken har jeg sitt at hun begynner å bli litt tynnere over ryggen. så tenker at svultsen begynner å tære litt på kroppen etterhvert, kombinert med at hun ikke bruker alle musklene i bakbeina på samme måte. Men hun er fremdeles "seg selv". like glad, nysgjerring og litt mer kosen. spiser godt og glad i å klatre.
men tenker at det ikke er mange ukene igjen før det blir stopp, vil la henne få leve så lenge hun ikke viser noen tegn på smerte, spiser godt og er seg selv med godt humør. føler det er vanskelig å vite når det er nok. Er vanskelig å stoppe det for tidlig, når man ser hun har livsglede og glimtet i øyet.

legger til noen bilder av henne der du ser kulen godt.
Vedlegg
nessie kul1 red.jpg
her ruller hun rundt for å få en liten godbit =) bitteliten peanutt bit =) skikkelig ivrig den dagen, bare peke på siden av henne så vidt borti.. så rullet hun rundt, men kun hvis hun så at jeg hadde noe mat mellom fingrene..
nessie kul 3 red.jpg
nessie kul_edited-1.jpg

Brukeravatar
Milla
River avispapir
Sted: Drammen

Legg innav Milla » 23 jan 2015, 08:46

Huff, skikkelig uheldig sted å få en svulst også... :trist:
Hadde en som fikk svulst akkurat der, bare på den andre siden. Hun ble operert for den rett før hun fylte 2 år. Ganske vanskelig plassering, da det sitter så nærme funksjonene der nede. Det er viktig og følge med på tissingen og bæsjingen hennes. Etter hvert som svulsten vokser kan den presse ganske mye. Så viktig at det blir passet på at hun klarer å tisse og bæsje normalt også :smile:

Skjønn liten frøken! :cheer: Jeg har prøvd å få mine til å rulle rundt, men tror de ikke helt skjønner det :P Hvordan har du lært henne det? Hva var fremgangsmåten?
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Brukeravatar
siljeelise
Sover i do

Legg innav siljeelise » 23 jan 2015, 17:29

hun går fremdeles fint på do. Skal følge godt med, ser som regel etter forandringer hver dag (hvordan hun går, oppfører seg osv)

har først lært henne å gå i sirkel... så har jeg på en måte ledet henne rundt i en liten sirkel før jeg fører maten over på siden og over ryggen hennes. slik at hun må snu hodet over seg selv. etterhvert har hun da prøvd å få tak i maten med hendene, og jeg har på den måten fått til å la henne rulle rundt, siden hun holder godt fast i maten. etter å gjort dette en del gangen forstod hun det mer og mer og trengte ikke å holde like mye fast i fingeren eller maten. i det siste har jeg bare trengt å "peke" borti på siden hennes så ruller hun rundt nesten helt av seg selv. =) er veldig glad i mat den frøkna.. spesielt den jeg spiser på,..

Gå tilbake til «Bildegalleri»