*+* Eru's Rotter *+*

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Siv M »

De koser seg ihvertfall mye med det de får :yumm:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Det gjør de absolutt! :lolear: Har flyttet buret til stua etter mye ommøblering så når driver de å løper rundt som gale igjen! :grin: :lovey:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Video av guttene mine som koser seg med levende zophobas larver! De ble helt ville etter å ha spist opp, løpte rundt i buret og endevendte alt som kunne være noe under! :lolear:
NB! Kan være sterke scener for sarte sjeler :wink:

Image
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Siv M »

:roflmao: Han ene lot larven ligge igjen da

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Det var Milo, han ville ikke spise når dem var levende, men sloss med de andre når dem var døde! :rofl:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Rettelse, det var så klart Maaru som ikke ville spise dem levende! Milo eter jo alt, tjukken selv! :giggle:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Siv M »

:lolface: :rot9: :rot8:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Der er de to mørke, ja! :lolear: :rofl:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Siv M »

:giggle:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Hva gjør jeg feil?
De er helt tamme, ingen tvil om det. Men de vil ikke være ute av buret, bortsett fra Fivel? :trist:
Og når de er ute er de så stressa at de bare vil gjemme seg.. Er det noe jeg kan gjøre for å få dem tryggere?
Burdøra kan stå åpen i flere timer og ingen våger seg ut :oops:


Tips, takk? :flau:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Milla »

Det er en god del ting du kan gjøre. Men mange avhenger av hvordan rotta er.
Du har ikke hatt de så lenge ?

Du kan prøve "genser-trikset". Ta på deg en stor genser og legg de inni genseren, og la de romstere inni der. Da blir de vant til din lukt. Husk å ha noe under genseren, ellers blir du veldig oppskrapt :giggle:

Samtidig har jeg funnet det nyttig at jeg har lagt en topp jeg har brukt den dagen, inn på soveplassen deres. Slik at de sover med lukten min også. Da blir det veldig mye greiere.

Har du prøvd å lokke dem med litt mat? Mais er alltid vært en slager her, og kan ikke motstås.

Igjen, du har ikke hatt de lenge. Har selv en liten jente som brukte 2 uker på å bli trygg på meg. Hun skvetter fortsatt ved raske bevegelser og høye lyder.
Alt handler om tålmodighet :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Crazyratlady »

Du kan og prøve å være mye sammen (i samme rom) som de uten å gi de så mye oppmerksomhet, da blir de vant til ditt nærvær, så kan de ta det i sitt eget tempo. Og som Milla sier kan du lokke de med litt godbiter, noe de ikke klarer å motstå. Men bare sett det utenfor, og la de bli fristet, helt til de ikke klarer å la være. Bare trekk deg vekk og observer fra avstand. Etterhvert kan du og legge godbiter i fanget ditt slik at de er nødt til å klatre på deg for å få tak i.
De første rottene mine var og sånn i starten og spesielt to av de (av 3) det tok lang tid før de ville komme ut av buret frivillig. Men etterhvert var de der med en gang burdøra åpnet seg, så det kommer nok til å gå bedre med dine etterhvert og :)
Vet det høres kjedelig ut akkurat nå, men det er nok tålmodighet som gjelder ;)

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Har hatt dem i 2 uker den 30. Mai, så de er nye, ja :smile:
Pleier å ha dem i genseren, da legger de seg rett ned og sover, gjerne rulle på rygg for å få kos på magen.
Mat funker ikke ute av buret på de to mørke, bare Fivel. :trett:
De har fin heng når jeg tar dem ut av buret, men når dem f.eks løper i sofaen er alt helt sinnsykt skummelt! :redd:

Tålmodighet vet jeg man må ha, men skulle jeg ikke sett noen tegn til "forbedring" ? :flau:

Siden jeg hadde alle mine andre rotter fra ca 5 ukers alder hadde jeg ikke dette "problemet" da jeg hadde rotter for noen år siden, derfor jeg kommer med nybegynner spørmål i ny og ne :flau:





Vi har flyttet dem ut i stua nå, for det er alt for varmt på soverommet, dag og natt. Jeg pleier å åpne alle utganger på buret for så å gå å sette meg i sofaen igjen. Buret har stått oppe en hel dag uten at noen gikk ut! :crazybonk:
Og godbiter funker helt seriøst ikke på noen andre enn Fivel utenfor buret! :flau:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Milla »

Kanskje du skal prøve forskjellige ting som godbit... har hatt noen sære rotter opp gjennom.. Hadde en som det eneste hun spiste uten om vanlig rotte for var mais. Alt annet måtte jeg smake på før hun tørte å ta biten :giggle:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: *+* Eru's Rotter *+*

Post by Eru »

Skal vi se

- Babygrøt
- Mais
- Agurk
- Moreller
- Tørket brød
- Rå kylling
- Knekkebrød
- Tomat
- Rotte nachos
- Jordbær
+++

Ingenting av det over har funket! :crazybonk:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Post Reply