Monlan sine gutter

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
monlan
Betarotte

Monlan sine gutter

Legg innav monlan » 04 okt 2013, 00:05

Vil gjerne legg ut noen bilder av guttene mine men får det ikke til. Klarer å lage en link til bildene på Facebook men ikke å få de inn her...
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Brukeravatar
Tonje Lenore
Gammelrotte
Sted: Over alt
Kontakt:

Re: Monlan sine gutter

Legg innav Tonje Lenore » 04 okt 2013, 10:12

Kopier bildeadresse fra facebook og legg inn her, bruk denne [img]bildeadresse%20her[/img]
så får du lagt inn bildene :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

Brukeravatar
monlan
Betarotte

Legg innav monlan » 05 okt 2013, 01:58

Prøvde det men fikk opp denne feilmeldingen: Kunne ikke få tilgang til bildet, muligens fordi filen ikke en gyldig bildefil.

Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Brukeravatar
Tonje Lenore
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Tonje Lenore » 05 okt 2013, 02:42

Send linkene til meg på pm så skal jeg fikse :cheerful:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 05 okt 2013, 11:16

Legg bilde på facebook. Åpne bildet og trykk oppdatering slik at du kommer inn på selve siden for bildet og ikke som popp-up. Høyreklikk på bildet og trykk på egenskaper eller egenskaper for bildet. Kopier den adresselinjen som kommer opp der og lim inn på siden din mellom [Img] slik tonje skrev.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Brukeravatar
monlan
Betarotte

Legg innav monlan » 06 okt 2013, 02:16

Da fikk jeg det til. Takk for hjelpa :smile2:

Den mørke er Eddy, den lyse er Charlie. Og Loffen er svart og kvit. Bustetrollet, det er meg.
Da bildene ble tatt hadde jeg bare hatt Eddy og Charlie i noen uker så de var litt stressa på bildet. Nå er de blitt verdens beste koseklumper.

Bilde
Bilde
Bilde

Moderator
Stjeler mat

Legg innav Moderator » 06 okt 2013, 14:52

Tråden er flyttet til rett kategori :)
Klager på moderering kan sendes til ntf@tamrotter.com. Henvendelser på PM vil ikke bli besvart.

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 07 okt 2013, 05:00

Fine gutter :kisses:

Loffen likner veldig på min Bartus :cheerful:
"Til lags åt alle kan ingen gjera."

Brukeravatar
monlan
Betarotte

Legg innav monlan » 08 okt 2013, 00:33

Å ja, de er verdens beste gutter :cheer:
Hvor gammel er Bartus?

Jeg har hatt Loffen i snart ett år og Ed og Charlie i et halvt år. Loffen ble kjøpt på dyrebutikk sammen med broren Rasmus som ble avlivet i vår pga LVI. loffen ble rett og slett knekt da han ble alene og det var fælt å se på. Heldigvis fikk jeg overta Ed og Charlie. Men det var ikke helt lett å få de til å akseptere hverandre. Da det endelig gikk greit kan jeg love at det føltes godt å se alle tre ligge å sove i hengekøya sammen. Lille Loffen underst og Gutta Boys oppå. Når rangstigen var etablert har det bare vært ro og ingen problemer. Litt tvangsvasking og små pip av og til.

Det største problemet har i grunnen vært do vaner og løs avføring hos Ed og Charlie. Jeg har nå prøvd Oxbow (tror jeg det heter) kjøpt os veterinær. Nå er avføringen fast som perler, slik det skal være. Og lukter nesten ikke noe. Jeg kan og tenke meg at guttene har hatt magesmerter. Det er en stor lettelse at det nå trolig er over.

Samtidig som jeg skifta ut foret, Rat Nature, fikk alle guttene et middel mot pelsmidd. En dråpe i nakken og på flanken. loffen har klødd noe voldsomt i det siste, de to andre også litt. Men de klør seg ikke så mye at jeg hadde reagert. Mer som pelsstell, bare oftere. Men loffen har hatt mye porifyren rundt først det ene øyet så begge. Nå er alt det borte. Om det er ny mat eller mindre kløe som gjør det vet jeg ikke. Men jeg synes han klør seg ganske mye enda. Skal se det litt an

Brukeravatar
Tonje Lenore
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Tonje Lenore » 08 okt 2013, 00:46

Fine gutter :kisses:

Crazyratlady
Stjeler søppel

Legg innav Crazyratlady » 08 okt 2013, 01:43

De så koselige ut :kisses:

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 13 okt 2013, 06:13

Bartus er ca ca, 7 månader gammel. Til tross for å ha tilbragt fire månader som åleine rotte i dyrebutikk er han ein skikkeleg kosegris. :cheerful:
"Til lags åt alle kan ingen gjera."

Brukeravatar
monlan
Betarotte

Legg innav monlan » 15 okt 2013, 23:23

Loffen er også en butikkrotte. Han blir nok aldri en som kommer til å like kos. Men han er ikke redd lenger og godtar å bli løfta opp. Men ikke å bli holdt. Han kan godta å bli klappet når han ligger i hengekøya. Godt gjort at Bartus er blitt så fortrolig :cheerful:

Ed og Charlie er fantastiske. De kommer bort til meg for å få kos. I går og i dag har jeg vært på jobb i 12 og 14 timer. Det jeg så mest fram til var å komme hjem og sette meg i godstolen og kose med Ed og Charlie. :love:

Brukeravatar
monlan
Betarotte

Legg innav monlan » 21 okt 2013, 00:50

Har lagt merke til en ting. Jeg har laget til en lufteplass oppi badekaret. Lagt masse ting og tang de kan klatre i og utforske. Og vann som drypper fra kranen. Men jeg var litt rask med å sette de oppi der. Lot de ikke gå fra fange mitt fordi jeg har problemer med ryggen og klarte ikke å bøye meg ned. Da la jeg merke til at etter den første utforskingen så satte de seg ned alle tre, på hver sin plass og vasket seg. Det var så tydelig. Ikke det at de ikke vasker seg til vanlig, men det er ikke noe de alltid gjør samtidig. Men i badekaret her jeg lagt merke til at de ofte sitter og vasker seg samtidig. Kan det være et tegn på stress? Vasker seg for å roe seg ned? Men jeg har ikke inntrykk av at de er redde, heller litt usikre men veldig nysgjerrige. Og i dag la loffen seg ned og gnisse tenner og det tolker jeg som et tegn på stress. For han vil normalt ikke ligge å kose seg utenfor soveplassen. Men ed og Charlie er to trygge gutter, spesielt Charlie. Himmelen må ramle ned før han skvetter :cheer: en fantastisk god gutt. Mens Ed gjerne legger seg i fanget mitt og trykker nesa inn i Handa mi for å få kos. Verdens beste rottemann. Jeg og Eddy er blitt gode venner. Men det gikk ca 3 mnd før han stolte nok på meg til at han lukka øynene når jeg kose med han. Loffen liker ikke kos mens Charlie synes det er greit. Han oppsøker det ikke.

Gå tilbake til «Bildegalleri»