Napolion Big

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Locked
Koala jenta
Markeringsbehov

Napolion Big

Post by Koala jenta »

Her er mitt nye temningsproskjekt. Alle her har vel nå lest historien hans, vis ikke kan dere gjøre det her viewtopic.php?t=4238

her er et par bilder av han, og jeg vil også oppdatere dere om åssen det går. på denne linken.
han er virkelig en nydelig skapning som jeg allerede har blitt veldig glad i.
foreløbig har han bare vært god. koser masse med oss, har prøvd å bite meg en gang, men det var ikke hardt og siden jeg ikke viste noe reaksjon (dro ikke til meg hånda eller skvatt) prøvde han ikke å bite noe mere. han kommer når jeg roper på han og kommer med kose lyder når jeg godsnakker med han. han elsker rosiner og havregrøt.

han sitter nå ved siden av meg ved pc og spiser havregrøt. koser seg og gnisser tenner.
Image
Image
Image

siva83
Hamstrer mat

Post by siva83 »

han var veldig fin da:) søt rotte. håper alt går bra med han!
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Flott gutt! Ønsker dere lykke til! :)
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

veide han nå, han veier i overkant av 700g. han er feit. tror vi må begynne litt trening her. la han løpe en del rundt her.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

En så nydelig huskygutt! Image Kjempe fint at du gir han en sjanse! Lykke til!! :sol:

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

alt går fortsatt veldig bra. han storkoser seg her, lager koselyder nesten konstant bare jeg prater til han. han kommer når jeg rater til han, han elsker å ligge å sove og kose hele fdagen lang, men det er et ting, han er så kjukk og lat at jeg tebker å sette han på en liten diet. han har ikke hatt noe stort bur hos lillenill eller hos hu som hadde han før det så jeg kan tenke meg det ble mange late dager så ikke så rart han har blitt kjukk. han har gått opp 200g siden han bodde hjemme hos sin opprinnelige eier (Himi-zoo)

men så sitter jeg her å tenker, hva er det jeg apsolutt skal ungå? hva av frukt osv legger rotter veldig på seg av?
så får vi gi litt mindre og oftere mat til han og han får være masse ute og trimme.

annetten
Betarotte

Post by annetten »

Det viktigste er hva han får av hovedfor - hvis han får gnagerblanding, plukk ut fete frø som solsikkefrø og nøtter. Det er ikke noe frukt som er egentlig "fet" bortsett fra bananer og avocado, så det hadde jeg ikke tenkt så mye på hvis jeg var deg. Det kan hende at veien å gå rett og slett er å rasjonere hvor mye man han får daglig, begrense det han får til ordentlig rottemat og bare bittelitt utenom som belønning eller kos, og ellers sørge for å holde ham i aktivitet.

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

vi driver på, han løper litt rundt på gulvet før han finner seg et sted å bygge reir og sover. men han er da aktiv 'til det perfekte stedet er funnet. også får litt mindre mat, plukket ut som du sier de fete frøene og gir han heller litt ofte men lite mat. for han spiser til det er tumt ;)
han elsker alt han kan finne. spiser det meste han kommer over så passer litt på hva som ligger på bordet nå.
han er så god, han fotfølger meg rundt i huset som en hund. sitter jeg på pc ligger han og daffer ved siden av skjermen. bader jeg ligger han på kanten og dypper halen. går jeg tur med hunden ligger han i veska og sover. enenste problemet er jo å passe på at min andre stuegris ikke blir sjalu siden han er vant til å være med meg overalt. de må nok etterhvert bli venner så de kan være med begge to ;)
men det kommer. jeg har god tid og tar det i deres tempo.

men en ting er sikkert, Napolion finnes ikke argresiv lengre!!!

Locked