Mio kommer fra Veronica/Casanova og er født 18.04.05. Mio ble født av en ung mor, holdt på å bli avlivd på en fest og reddet av en som ikke klarte å ta godt vare på dem. Heldigvis kom han til DOOA som omplasserte han 5 uker gammel til Veronica. Hun kan ikke ha han lenger så nå skal han bo hos meg, fra idag. Han er satt på slankeren for han er en stor koseklump.

Tommy er født mest sannsynlig i februar 05 og har bodd alene i et lite hamsterbur helt til denne sommeren, da han kom til Veronica for å bli passet på en stund. Hun som eide han før hadde fått han i bursdagsgave og ville nå bare bli kvitt han så han er så heldig at han skal få bo her hjemme i et bur som er langt større enn det han er vandt til og sammen med en annen rotte, nemlig Mio.

De ble satt sammen i buret idag og de har bare hatt en liten krangel, iallfall som jeg har lagt merke til. Nå ligger Tommy i huset de har og Mio rett utenfor. Så jeg krysser fingrene for at dette skal ende godt!
Dette er de første rotteguttene jeg har boende hos meg og jeg merker godt forskjell! Istad lå Tommy på samme plassen en god stund da jeg vasket den skittne halen hans og jeg har lagt merke til at guttene sover i bunnen av buret! Det er noe jeg aldri har sett jentene gjøre..
Hvis det skulle være tvil, så er ikke dette noe som har skjedd på sparket, men noe jeg har tenkt en god stund over.