Hallo! Her er gutta mine; Sam og Harry!

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Hallo! Her er gutta mine; Sam og Harry!

Post by Christi »

Hei!
Da jeg er relativt ny her på forumet, tenkte jeg at jeg skulle presentere meg og de hårete "barna" mine:
-Jeg er 23 år gammel, studerer biologi ved Universitet i Oslo, og trives svææært godt med det. Jeg har alltid likt alle slags dyr, men var småskeptisk første gangen jeg kom borti et par bustefjes..men det tok ikke lang tid før jeg ble sjarmert i senk. Kjæresten har hatt mange rotter gjennom hele livet og har drevet aktiv pro-rotte propaganda siden vi ble sammen, og nå, for et par måneder siden, kom de førte felles rottebarna i hus; et par helt ordinære hetterotter som fikk navnene Sam og Harry. I ettertid har de fått diverse tilleggsnavn som Harry Houdini og Samsen og Samsibar og..ja dere vet hvordan det er når man skal kalle til seg de små og finner på nye kjælenavn i fleng.
Her kommer et par bilder:
Image
- Sam med dagens tyvegods; osteskiven fra "fars" frokost. Nydelig plassert inni gardinen, med morgensola fra vinduet.

Image
-Her prøver Sam å stjele en kald tepose. Som fotoglad rotteeier blir dilemmaet enten ta bilde av den frekke tassen eller ta teposen fra ham..løsningen ble å gjøre begge deler, holde igjen i teposetråden og fotografere med andre hånda...godt at rottene er blitt vant til blitzen fra kameraet!

Image
-Her er begge gutta. Harry til venstre, Sam til høyre. Letteste måten å se forskjell på dem på er at Harry har en "renere" stripe ned langs ryggen, mens Sam har noen flekker langs den. Dessuten er Sam litt større, Harry er mer på farten enn Sam (og er vanskeligere å få tatt bilde av).

Nå får jeg komme meg tilbake til essayskriving og andre studierelaterte ting, men kommer nok til å poste mer her nå som jeg har fått tilgang og ikke minst når har tusen andre ting jeg heller BURDE gjøre enn å skryte av rottisene mine...;)

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Så herlige! :D
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Så gøy å høre at dere har fått rottetasser i hus. Det er jo som å kjenne seg forelska i den første perioden....(selvom det er fare for at det varer leeenge)
Nydlige bilder av lekre gutter. :bravo:
Fet t-sjorte de ligger i der også... ;)
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Tusen takk alle sammen! Før nurkene kom i hus syntes jeg alltid det var litt teit når folk snakket om dyra sine som om de var ungene deres, men nå har de min fulle forståelse - stemmen går helt i fistel når jeg snakker med bartefjesene og jeg klarer ikke å bli sint på dem - selv ikke når de sitter i blomsterpotta med skyldig blikk, skitne poter og en dam med jord rundt potta...Virker som de graver frem noe spiselig i jorda, hender de sitter og tygger i jordhaugen før jeg rekker å rydde opp - tenkte først at de tygget pga generell tilfredshet, men kanskje de finner noe barkrester e.l. som de liker å tygge på?

Vil jo ikke akkurat hevde at jeg har verdens vakreste rotter da; ujevne ørekanter, litt klumpete hoder, og tegningene er ikke akkurat ekstraordinære..Men søtheten kan det ikke sies noe på!

Image

Image

(Her er Sam på vei til å stjele lommetørkler fra veska mi, tatt på fersken som han er prøver han å sjarmere seg ut av knipa..noe som han selvfølgelig klarer).

Inntil i går har de fått lov til å løpe fritt i hele leiligheten, men så forsvant internett...første rotte-induserte skade på ledninger har inntruffet!
Nå får de bare løpe fritt på badet, noe de i grunn ikke har noe i mot. De har oppdaget søppelkassen og mine brukte q-tips med sminkerester på - mmmh!

Woodgirl: T-skjorta kjøpte jeg på en Black Debbath konsert; Når de døde rocker - bra album!
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Selvfølgelig er de verdens fineste rotter! :D Det er de alle! ;) Kjempekjekke karer! :bravo:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Velkommen hit :D Og så søte bartesnuter du har :bravo: Hvor gamle er de?
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Skjønne bartesnuter har du ! :D
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Takk takk! (Sam & Harry sier "pyp!")

Gleder meg til å diskutere rottehold fra en eiers side..som biologistudent har jeg lært en del om dyreatferd og slikt, men det er noe annet å oppleve det direkte :)

De er ca 4 mnd gamle begge to, brødre sådan.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

så skjønne gutter.
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

fine, fine gutter. :rightrat: :rightrat:
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Så nydelige :bravo:
Jeg har oxo 2 Black Hooded gutter som da heter Tom og Max :rat:
Fine bilder :D

Post Reply