Sam har flyttet hjemmefra!

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Sam har flyttet hjemmefra!

Post by Christi »

Under dagens ute-av-buret-økt bestemte Sam seg for at han ville flytte ut av buret og inn en "penthouse leilighet" - en pappeske, øverst i nettinghyllene som jeg bruker til alt-mulig-oppbevaringsplass. En tom gitarbag ligger over pappesken som tak, og noen glemte plastikkposer fungerer som underlag. Her har han ligget og gnisset tenner og sovet mesteparten av dagen; jeg har tatt ham ut et par ganger når koselysten ble stor, men han har alltid klatret tilbake til toppen. Har holdt nøye øye med ham, han har ikke gnagd på noenting, bare "ordnet" plastikkposene på plass.
Djizus, her kjøper man bur for dyre penger og så velger rotta en gammel pappeske inni et skap som sin yndlingssoveplass!

Image

Ettersom jeg skjønte at han ikke kom til å tygge i stykker noe og at han storkoste seg i esken, monterte jeg drikkeflaska likegodt til esken. En tørr brødskalk gikk ned på høykant.

Image
Image


Ikke misforstå folkens, Sam skal inn i buret sitt når jeg ikke har tid til å holde øye med ham lenger, men det er veldig koselig å ha ham der mens jeg sitter rett ved siden av skapet og skriver på pc'en. Han får dessuten myyyeee mer klatretrening i skapet enn han får i buret. Han synes det er kjempegøy å klatre opp og ned langs nettinghyllene, og utforske innholdet. Jeg har noen malingssaker i en av hyllene, og ledninger i en annen hylle, men han har ikke rørt noen av delene (fulgte godt med da han utforske disse hyllene).
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Herlig. Og typisk rottete :mrgreen:
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

hehe så artig da :lol: morsomme bilder oxo, han kunne nesten ha vært med i en rema reklame på tv, som kun det enkleste er godt nok :lol:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Hehe, morsomt!! Er vel drømmeparadiset for en nysgjerrig rotte inni der kan jeg tenke meg..genialt! Ser ut som han storkoser seg gjennom "vinduet" sitt ;)

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Så gøy da :lol: Ser ut som han storkoste seg :D
Hva er vitsen med bur, kan ikke alle kjøpe en pappesket til 10kr istede :lol:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Det er tydelig at de liker å velge boplassene sine selv ja!Artige bilder! :D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

hehe morsomt og søtt :D
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Haha :mrgreen:
Sam er utrolig pen, også har han så fin pels :rat:
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

Haha, rotter er bare de herligste dyr! Artig kar du har der :lol:
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Han virker så utrulig koselig og bedagelig den Sammen. Deilig avslappa :)

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Ja, han er helt herlig. Han kan ligge og sove på meg mens jeg koser med ham leenge; i dag sov han en time på brystet mitt mens jeg fikk meg dagens tv-dose.. Han er bare 5 mnd, men er kastrert, så det er nok en grunn til at han er så avslappet.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Ajaj. Mine jenter er jo ca 6mnd no... Er ikkje mykje kos å få der nei. Når eg tenker meg om, har dei aldri sete i ro i meir enn to sekunder om gangen.

Har forövrig samme type hyller, og det er stor stas å klatre opp og ned :]

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Hannrotter er kjent for å være litt mer bedagelige enn hunnrotter :) Både Sam og kompisen Harry var mye mer på farta før de ble kastrert, men etter at Harry døde (ikke mange ukene etter kastreringen) har Sam blitt mer og mer glad i kos. Skjønt, hvis han har en agenda så har heller ikke han tid til kos. Jeg plukker han ofte ut av huset hans mens han sover, da er jeg nesten garantert at han er søvnig og rolig nok til å sette pris på kos. Men å ta ut sovende rotter bør man bare gjøre hvis man kjenner rotta godt da, ikke alle som finner seg i det.
Når jenterottene dine nærmer seg året i alder så blir de nok mer kosete :)Det er stor forskjell på personligheter også, noen rotter liker bare ikke kos mens andre elsker det, uavhengig kjønn.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

min sharon elsker kontakt med folk, mens roxy ikke liker å bli kost med i det hele tatt nesten, jeg jobber med henne så hun i vertfall klarer å holde seg litt i ro, i tilfelle vetrinær besøk å sånt :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Bestikkelser er en fin måte få rotta til sette pris på kos - holde litt igjen i godbiten slik at rotta ikke kan stikke av med den, og MÅ sitte på fanget for å spise godisen. Eventuellt kan de få slikke babymat eller noe annet flytende fra fingrene mens du koser med de.
Da forbinder rotta kos med noe positivt, og vil etterhvert sette pris på bare kos, minus maten. Viktig å ikke holde rotta fast under kosetilvenningen, da vil det virke mot sin hensikt; la rotta komme til deg og få mat og stryk rotta over hele kroppen til rotta mens den spiser. Gjerne "undersøke" ører, munn og poter mens den er opptatt av spisingen, for å forberede på eventuelle veterinærbesøk.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Post Reply