Larm`s oppdrett

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Itchigo
Alfatryne
Sted: Bergen, Nattlandsfjellet
Kontakt:

Re: Larm`s oppdrett

Legg innav Itchigo » 29 sep 2009, 20:53

Heldige totter :konge: Mine får gå på rommet mitt (gulvet), meg og litt på gulvet ellers i huset (under nøye oppsyn)
Aurora

Brukeravatar
Larm
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Larm » 04 okt 2009, 21:45

Boss og Søppel har fått et midlertidig bur i forkant av introdusering til mine rotter:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Mamma-Mus og Boss har fått hilse på hverandre, men dessverre er Mamma-Mus alvorlig syk, så jeg vil ikke plage henne for masse :(
Skal til dyrlege med henne i morgen og da er det ikke sikkert hun blir med hjem igjen (hvis hun lever til i morgen :cry:)
Mamma-Mus har bredest stripe på ryggen
Bildene er tatt i går 04.10.09
Bilde
Bilde
Bilde

Noen bilder av Boss som spiser havregryn
Bilde
Bilde
Bilde

Noen bilder av Mamma-Mus. Som dere ser har hun tydelig bustepels, noe som er et tegn på smerter :cry:. Hun sover også mye mer enn normalt.
Det kjennes ut som om tarmne er DIGRE, og hun begynte å blø fra underlivet i går :cry:
I dag har hun ikke hatt så mye bustepels heldigvis, men hun har fremdeles DIGRE ting i magen (ikke livmor da hun har fjerne dette i august). Hunluktet også stramt av urin. Fikk i henne baytril i går og i dag i tilfelle det er betent der inne, og hun har fått smertestillende i går kveld :cry:
Skjønne Mamma-Musen vår, den snilleste godeste rottejenten som noengang har fantes. Vi vil så gjerne ha deg i over 1 år til :leftrat: :rightrat:
Noen lurer sikkert på hvorfor vi ikke har dratt til veterinærvakten, men dessverre så kan de så lite om rotter at jeg ikke vil utsette henne for stresset. Selv om hun sover masse, så løper hun rundt på gulvet, klatrer opp og ned av sofaen og hopper opp på bordet, så jeg håper hun holder ut til i morgen så vi kan undersøke hva som er galt :(

Først bilder med bustepels
Hun sover også med bustepels, så det er ikke pga Boss at hun har det.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Så ett bilde tatt i går kveld av Mamma-Mus og mitt stebarnebarn Sofie
Bilde

Og her er hun på vei til å hoppe opp på armen på sofaen for å løpe ned på gulvet
Bilde

Alle bildene er tatt i går
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no
http://www.mystic.no

Brukeravatar
Lyngrottene
Alfatryne
Sted: Rygge/Moss
Kontakt:

Legg innav Lyngrottene » 04 okt 2009, 21:55

Så trist med mamma-mus, får håpe hun blir med hjem etter veterinær besøket, med andre ord at det er fiksbart. Hun er jo bare så nydelig og go :)
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 04 okt 2009, 22:17

:cry:

Brukeravatar
heidiii
Stjeler søppel
Kontakt:

Legg innav heidiii » 04 okt 2009, 22:46

Så nydelig hun er! Håper dere får ha henne litt lenger.
Sist redigert av heidiii den 05 okt 2009, 02:22, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Radney
Betarotte
Sted: Løvstakksiden
Kontakt:

Legg innav Radney » 04 okt 2009, 23:17

Håper det ordner seg stakar :(
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Brukeravatar
Ida
Stjeler søppel
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav Ida » 05 okt 2009, 00:58

Huff så trist å lese om Mamma-Mus :( Hun er jo så god! Vi krysser fingrene for at det går bra! Trøsteklem fra meg, Soria, Saga og resten av pøblene :sol:

Brukeravatar
tantepose
Gammelrotte
Sted: møreogromsdal
Kontakt:

Legg innav tantepose » 05 okt 2009, 02:16

Sender varme tanker til nydelige Mamma-Mus!<3
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Morgaine
Sover i do

Legg innav Morgaine » 05 okt 2009, 09:50

Off da. Håper det går bra med Mamma-Mus i dag. Vi er ikke klar til å miste henne noen av oss.

Brukeravatar
renya
Webmaster
Kjønn: Kvinne
Sted: Austafor sol og vestafor måne

Legg innav renya » 05 okt 2009, 12:23

Lykke til hos dyrlege Mamma-Mus, krysser alt eg har av armer og bein.
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Brukeravatar
Itchigo
Alfatryne
Sted: Bergen, Nattlandsfjellet
Kontakt:

Legg innav Itchigo » 05 okt 2009, 13:49

Håper det går bra med mamma mus og at Boss og Søppel får seg et godt hjem hos deg!
Aurora

Brukeravatar
Larm
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Larm » 05 okt 2009, 16:28

Mamma-Mus har fått smertestillende og baytril av dyrlegen. Hun er umulig å få til å spise baytril, går ikke an å lure det i henne i mat heller, så hun fikk en sprøyte med baytril under huden. :( Den var blandet med masse saltvann for at den ikke skulle være så sterk, så jeg håper hun unngår baytrilburn. Valgte å gi henne denne siden dette var det beste av 2 onder.

Skal opp igjen på onsdag og sjekke da. Hun får være løs masse og sove i eget bur slik at vi kan følge med på avføring og urin. Hun tisset i hvert fall masse i buret på dyreklinikken. Har helt olivenolje over maten hennes for å hjelpe til med å smøre tarmer.

Kelèt sitt røntgenbilde var VELDIG bra i dag :D Knokkelen så nesten helt normal ut. Eneste grunn til at vi så hvor betennelsen hadde vært var at vi visste hvor vi skulle se. Han fortsetter på antibiotika i en uke til for å være 100 % sikker. Det var i hvert fall ikke kreft :bravo:
Lisbeth
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja

Brukeravatar
renya
Webmaster
Kjønn: Kvinne
Sted: Austafor sol og vestafor måne

Legg innav renya » 05 okt 2009, 16:32

Flinke Mamma-Mus. Meiner han det er forstoppelse eller andre ting? Dumt ho er så vanskelig med baytril...

Så flott at Kelèt er så mykje betre! :bravo:
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Brukeravatar
Larm
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Larm » 05 okt 2009, 16:43

Hun har urinveisinfeksjon, det er derfor hun blør og har vondt. Mulig det er en medvirkende årsak til det med tarmene, at det gjør vondt når hun trykker. Håper dette bedrer seg med smertestillende og olje/bløt føde.

Har virkelig IKKE lysst å miste Mamma-Mus. Hun har aldri vært forkjølet eller snufsete i hele sitt liv, og hun er den snilleste godeste rotten med tanke på introduksjoner.
Hun er bare kjempespesiell :sol:
Lisbeth

Brukeravatar
Larm
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Larm » 05 okt 2009, 21:17

Hun begynte å brekke seg og fikk masse slim ut munnen, så vi for opp på dyreklinikken igjen. :( Det viste seg at dette er en bivirkning av den smertestillende sprøyten, noe de ikke får dersom de har lagt på gass eller fått narkose. Derfor har jeg aldri opplevd en slik reaksjon på denne sprøyten før. (Temgesic)

Hun fikk klyster men ingenting kom ut. Men det kjentes ut som om det beveget seg der inne, for etter 1 time kunne vi kjenne bæsjepærler i endetarmen :D. Vi tok røntgen og det var ikke masse luft der inne, samt at hun kjentes mykere ut.

Vi avventer derfor til i morgen og håper at hun får ut noe i kveld eller i natt. Almenntilstanden kom seg også masse. :D Akkurat nå ligger hun og sover oppe i sofaen under en pute. Har kjøpt cottage cheese etter anbefaling fra dyrlege og tatt olivenolje på den for at det skal skli lettere gjennom tarmene, så jeg håper det hjelper :D
Lisbeth

Gå tilbake til «Bildegalleri»