Rottelottene mine :)

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

barelene
Stjeler mat
Posts: 61
Joined: 29 Jan 2009, 00:39
Location: Bergen

Rottelottene mine :)

Post by barelene »

Hei, dette er rottene mine. Dere må unnskylde bildekvaliteten, ikke noe galt med utstyret, men fotografen er en smule amatør :oops:
Hvis det er noen som kan hjelpe meg med navn på avtegninger og sådan så hadde det vært fint :D

Dette er Dolly (Tjukkebollafeiten), hun elsker å ligge i genseren min :)
Image

Ronja er lille jenten min
Image

"Jeg vil ut"
Image

Skal helst sove mellom sofaputene
Image

Ett av de bedre bildene
Image

Kosemose i gardinene
Image

Dolly likte ikke så godt juletreet :-/
Image

Men det gjorde Ronja :P
Image

Til slutt de nyeste medlemmene i familien; tivillingene. (bøllefrø i forkledning)
Image

Image

Image

Ble litt mange bilder det :oops:

Molly matmor
Hamstrer mat
Posts: 391
Joined: 12 Aug 2008, 13:55
Location: Gloppen, sogn og fjordane
Contact:

Post by Molly matmor »

Kjempesøte :spise:
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Så søøte! Fine fine rottiser, og bøllefrøene er jo knusbedårende.

Dolly ser ut til å være en vanlig albino (hvis hun er helt hvit med røde (ruby) øyne er hun det).

Ronja ser ut til å være black basert banded husky (mange andre som kan dette bedre enn meg, si i fra hvis jeg tar feil! :D).

Bøllefrøene er litt vanskeligere; de ser ut til å være enten blue eller russian blue, hvis du vet hvordan foreldrene ser ut er det lettere å finne ut.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

barelene
Stjeler mat
Posts: 61
Joined: 29 Jan 2009, 00:39
Location: Bergen

Post by barelene »

:D takk :oops: Dolly har en rosa flekk i nakken, er det normalt for albinoer? Ser det ikke så godt på bildene da....trodde først det var noe dritt eller blod hun hadde i pelsen, endte med en god resultatløs vask for å si det sånn :shock:

Moren til de små bøllefrøene var blå dumbo mens faren var blå, det var den eneste informasjonen jeg fikk da jeg hentet dem

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Kjempe fine :spise:

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Da har du kanskje nokre blå bøllefrø som er søskena til Morgaine sine, og ungane til Elisabeth sin Dumbo? Om du har fra den finn.no annonsen.

( Er lett å hoppe inn i konklusjoner når det er såpass få kull i Bergensområdet ;) )

Fine var dei i allefall! Er dei jenter alle sammen?

barelene
Stjeler mat
Posts: 61
Joined: 29 Jan 2009, 00:39
Location: Bergen

Post by barelene »

Det kan godt være :) Fant annonsen på finn og hentet dem på Os. De er alle jenter ja, skal ikke ha noen overraskelser :P Hadde vært kult om de var i slekt med Morgaine sine. (søsteren til samboeren min).

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

De er søknene til Morgaine sine ja. Har selv hilst på de på Os. :D
Dolly har en fantastisk personlighet. Jeg hilste på henne mange ganger på Oasen og hun kom alltid hopende opp for å komme ut av buret :D .
Hun var forresten alfa i buret, det merket vi godt når jeg leverte mine babyer inn der. Hun bustet seg og skulle vise at hun var sjef, men alt gikk fint :D . Ronja har jeg også hilst på mange ganger. Veldig snill jente som er søsteren til Helene (H+B+S) sin jente Søppel.

Skjønne rotter alle 4 :bravo:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

barelene wrote::D takk :oops: Dolly har en rosa flekk i nakken, er det normalt for albinoer? Ser det ikke så godt på bildene da....trodde først det var noe dritt eller blod hun hadde i pelsen, endte med en god resultatløs vask for å si det sånn :shock:

Moren til de små bøllefrøene var blå dumbo mens faren var blå, det var den eneste informasjonen jeg fikk da jeg hentet dem
Bare hyggelig :)

Rosa flekk ? Albinoer er helt hvite, de mangler pigment i pels og øyne. Når du sier rosa flekk, mener du at det er et område med rosa/ferskenfarget pels ? Hvor stor er flekken?
Du kan jo kikke litt på de bildene her og se hvilke som ligner mest på Dollyen din : http://www.tamrotter.com/varianter/farger.php
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

barelene
Stjeler mat
Posts: 61
Joined: 29 Jan 2009, 00:39
Location: Bergen

Post by barelene »

Slik ser det ut, igjen litt dårlige bilder :-/

Image


Image


Dolly er herlig ja, hun fant ut for noen dager siden at hun kunne hoppe, så da stod hun på ved siden av TV-benken (som er rundt 60cm høy) og prøvde å hoppe opp. Ledninger er også kjempegøy >.<

Ronja er litt pysete, hun hopper bare opp i sofaen igjen dersom vi prøver å sette henne på gulvet.

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Dolly er en pink eyed white.
Ronja er Black Banded Husky.
De to ungene er Blue et eller annet. Kan ikke se magene deres med tipper det er self/irish/berkshire?

Den rosa flekken i nakken ser for min del ut som om det er bare skitt...

Men kjempefine var de :bravo:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Den rosa flekken kan godt være phorfyrin(ikke riktig stavet) som hun har vasket/tørket av på nakken. Flotte var de :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

barelene
Stjeler mat
Posts: 61
Joined: 29 Jan 2009, 00:39
Location: Bergen

Post by barelene »

Hva er phorfyrin? Har prøvd å vaske flekken vekk, men det gikk ikke.

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Det er et fargestoff i snørret til rottene!
Litt rart at det ikke er mulig å vaske bort, det har altid gått på min hvite jente når jeg har prøvd å vaske det bort på hun... Kanskje hun er silver fawn hooded, veldig svakt, men alikevell... og at på bildene ser det rødt ut eller noe!?

Veldig fine rotter :D
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Rødt snørr som rotter har.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply