Mat til de små

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Mat til de små

Post by Sascha »

Nå har jeg mast masse på sykdomsforumet og nå tenkte jeg skulle spørre om dere har noen tips til ekstra jummy for små rottiser foruten det kjedelige foret de får (prestige rat nature) de får vanlig og sånn lollosalat innimellom, pasta uten olje og salt, helkokt egg og frukt, bittelitt mais, ost og noen ganger naturell yogurt, altså, det jeg har i huset som er snask for de. Er det noe annet de bør ha, som er godt for de slik at de har det best mulig?
Og jeg vet at de ALDRI skal ha belgfrukter :D

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hm.. Såvidt jeg kan se gir du de det meste de trenger og kan spise! :)

Mandler av og til kanskje, ikke for mye fordi det er fete nøtter.. Mais elsker jo de fleste! Hvertfall mine! Yoghurtdrops fra dyrebutikken, det liker de godt! (unntatt Dole, han er litt rar) :lol:

Ellers vet jeg ikke, dine små høres ut som de lever et luksusliv, med det meste godt som fins! :D
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Kattemelk pleier å slå an :thu:

Henrik

Post by Henrik »

Fra denne kanten pleier de å få grønnsaker og middagsrester og slikt. Brødskalker også noen ganger. Virker som du har fått med mye sunt og godt til dem hvertfall, Sascha! Tror ikke jeg hadde mislikt å være rotte i det buret :spise: hehe :)

Locked