annanas

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

sun_rise

Post by sun_rise »

Man må være litt forsiktig med det der, Enya satte litt av øret fast i halsen... måtte ta den opp med pinsett :( så etter den episoden har ingen rørt noe av gris igjen... :pig:

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

sun_rise wrote:Man må være litt forsiktig med det der, Enya satte litt av øret fast i halsen... måtte ta den opp med pinsett :( så etter den episoden har ingen rørt noe av gris igjen... :pig:
Hørtes skummelt ut :shock:
Men har ikke lagt merke til noe unormalt ang griseører/haler..Har gitt det til 3 rotter i over 1 1/2 år og før de rottene fikk mine forrige rotter det også...Kan hende hvis de får det skjeldent at de blir så glupske at de sluker bitene for store?Skjedde med Cornelia og tørrfisk....
Mvh
Elin:o)

sun_rise

Post by sun_rise »

jeg vil heller anbefalle kylling enn griseøre\hale om du forstår meg... vil ikke gå igjennom en slik episode igjen. bare tenk, jeg hadde mistet Enya om jeg ikke hadde fulgt med...
biten hun satte i halsen var ganske liten, men hard...
Men jeg må si at mine små jenter ikke er glupske som de andre rottene jeg har kommet over, jentene mine vistnok liker å nyte maten... hehe, mens gutta hopper over som om det skulle vært siste måltidet...:spise:

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Vanlig kylling?Har gitt de kyllingskrott flere ganger,men det ble før hæslig for jentene..De ble klissette på beina..hehe...
Grunnen til de får griseører/haler er for at det skal tilfredstille gnagebehovet demmes...
Så lenge de har de ørene å gnage på i buret så gnager de ikke i sofan!
Å de gnager ikke så sinnsykt mye på ørene heller,virker som de tar seg en javfs eller to når de er på do eller kjeder seg..Har ørene veldig lenge..Grisehalen var litt mer populær så på en uke ca har de gnagd av alt skinn så er bare beina igjen..
Mvh
Elin:o)

sun_rise

Post by sun_rise »

Jeg pleier å gjemme litt kylling inni sånn ball med hull i... Men siden det kan være litt grisete så jeg tørker kyllingen slik at det blir litt vanskligere å tygge, en populær matbit. :spise:

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Hmm... da får de kanskje litt kjøtt proteiner med det samme, tror griseører er lurt jeg, skal ta med to neste gang jeg er i byen:)

Locked