Mat- og snackforslag til rotter

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Marita777
Stjeler mat
Posts: 48
Joined: 15 Nov 2008, 01:47
Location: Hønefoss

Mat- og snackforslag til rotter

Post by Marita777 »

Jeg bruker nå Care+ fóret og synes det funker greit, men lurer på om det er det beste å gi rottene mine. Jeg har både unge og godt voksne rotter nå, fra 4 mnd. til 16 mnd. Jeg har lagt merke til at de legger igjen de små grønne bitene, og derfor hadde det vært greit med et fór hvor alle biter er like. Har hatt planer om å kjøpe R1 en stund, men nettbutikken åpner jo aldri.

Er det noen som har forslag til hva man kan gi de ved siden av? Mine pleier bl.a. å få frukt & grønnsaker, egg, knekkebrød, mat yoghurt, babygrøt, forskjellig type frø, makrell i tomat og crabsticks.
Men skulle gjerne fått prøvd noe nytt, siden de egentlig er lei det meste av det jeg gir dem. :P Har hørt de ikke skal ha belgfrukt eller for mye melkeprodukter, veit ikke om dette stemmer? Har sett flere som gir rottene sine erter.
Ulv - Katana - Kashira - Mocca - Hetti - Letti - Netti - Kastor - Pollux =D

R.I.P. Bjarthilde - Kebab - Tortilla - Pita - Snufs - Tiramisu - Kahlua

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Mat- og snackforslag til rotter

Post by Larm »

Jeg gir også mais, babymat, nøtter, rosiner og pastarør :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Mat- og snackforslag til rotter

Post by Stine »

Jeg gir utrolig mye forskjellig i tilleg, men det går mest i salat, gulrot, paprika, agurk, røde linser,fullkornspasta, makaroni, broccoli og blomkål :) Innimellom gir jeg også egg, babygrøt og rosiner, men dette er veldig skjeldent da jeg har en som jeg prøver å få litt ned i vekt ;)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Marita777
Stjeler mat
Posts: 48
Joined: 15 Nov 2008, 01:47
Location: Hønefoss

Re: Mat- og snackforslag til rotter

Post by Marita777 »

Mais er de jo helt ville etter. :lol: Mange av mine er såpass fine på det at de "skreller" maisen. Det samme med agurk, tomat, druer o.l. :P
Jeg har prøvd veldig mye forskjellig frukt og grønnsaker, men noe de i hvert fall ikke ville ha, var gulrøtter og paprika.
Nøtter har jeg faktisk ikke prøvd ennå, så det kunne vært artig, hehe.

Takk for svarene.:)
Tror jeg faktisk skal stikke innom en utenlandsk matbutikk i morra. Der er det garantert mye nytt å prøve. :D

Forresten...blir mye spørsmål fra meg, men jeg prøver å legge inn et profilbilde, og skjønner meg ikke helt på den URL-greia (har aldri fått det med meg). Men vil det egentlig si en nettadresse? Hvorfor kan man ikke bare laste opp fra datamaskinen...
Ulv - Katana - Kashira - Mocca - Hetti - Letti - Netti - Kastor - Pollux =D

R.I.P. Bjarthilde - Kebab - Tortilla - Pita - Snufs - Tiramisu - Kahlua

Post Reply