SUNN oppskrift?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Battis
Stjeler mat
Posts: 85
Joined: 13 Aug 2009, 21:22
Location: Oslo

SUNN oppskrift?

Post by Battis »

Hei! Jeg fikk veldig lyst til å lage mat til mine små her, og jeg lurte på om noen har en sunn oppskrift? :D
Rosita & Lupita

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: SUNN oppskrift?

Post by Atyla »

det finnes ganske mange gode oppskrifter rundt på forumet her=)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: SUNN oppskrift?

Post by wollf »

basic: egg, vann, grovmel mix, baby grøt mais, havre, kli, solsikke, linfrø og gresskar frø.
del deien i 4, og til sett de andre ingrediensene for forskjellige varianter. stek i ovn

1: leverpostei
2: soyayoughurt med banan
3: baby youghurt med blåbær
4: grønnsaks blanding (frossenpose)


yoghurt drops tre versjoner av K salas.

Forsøk 1
1 middelsstor most banan og 1 dl. naturell youghurt havnet i mikseren. Dette ble ganske tynt og skvipete, og jeg endte opp med tynne flak som ikke ble populære.

Forsøk 2
Til ovenstående blandig tilsatte jeg litt havregryn. Jeg helte nok i litt for mye, for nå ble blandingen altfor tykk, derfor tilsatte jeg to spiseskjeder mer med yoghurt og litt vann. Dette gjorde susen, og blandingen ble helt perfekt og jeg kunne lage små blomster med en kakesprøyte. Disse ble kjempepoppis!

Forsøk 3
Så tenkte jeg at jeg ville ha litt blåbær i. Jeg tilsatte 2 små håndfuller blåbær. Nå ble selvsagt blandingen for tynn igjen, så jeg tilsatte 4 SkyFlakes kjeks jeg hadde stående. Det ble litt for mye klumper av blåbærene, så de tettet igjen kakesprøyta. Derfor smørte jeg likesågodt blåbærgugget utover bakepapiret. Disse flakene ble ikke så veldig populære.

To plater med drops sto i ovnen på 50 grader i sånn ca. 6 timer. Jeg åpnet luken nå og da for å slippe ut fukt og for å se etter så dropsene bare tørket, og ikke ble svidd.


Slappekake av Itchigo

1 egg
mel
melk
litt sukker
en teskje bakepulver

miks alt sammen til samme tykkelse som pannekakerøre og stek bittesmå lapper med størrelse som bunnen i et glass.
Så legger du de oppå hverandre med et lag av hjemmelagd syltetøy (most bær uten sukker) mellom hver lapp. Topp med et halvt jordbær og litt krem eller sukker.


bare fantasien som begrenser

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: SUNN oppskrift?

Post by Itchigo »

http://rotteliv.wordpress.com/mat-for-r ... pskrifter/
Har samlet masse oppskrifter. Rotter kan spise alt mennesker spiser nesten. Men styr unna mye sukker, salt og fett. Bruk minst mulig kunstige tilsteningstoffer, men eller s kan du lage hva som helst. I dag skal jeg lage ny oppskrift, men må nesten se hva vi har i kjøleskapet først :P
Aurora

Post Reply