Albus liker ikke oxbow

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sophiee
Pinky
Posts: 14
Joined: 02 Feb 2010, 20:19

Albus liker ikke oxbow

Post by Sophiee »

Hei! :) jeg har en ganske stor, voksen hannrotte, og jeg har nylig skiftet til oxbow regal rat fordi det er lite proteiner og passer veldig bra til min rottemann. Jeg har prøvd å venne ham til det med å blande det med en fôrtype han liker, men han har ikke lyst til å spise det! Nå er vi nesten tomme for fôret han liker, og jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Jeg kan selvfølgelig kjøpe mer av fôret han spiser, det er ikke noe problem, men jeg vil helst at han spiser oxbow siden det er mye bedre for ham. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få ham til å spise det, eller andre fôrtyper jeg kan prøve? Blir veldig glad for svar! ;)
Albus, veslegutten min <3
R.I.P Nilus og Hermine <3

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Albus liker ikke oxbow

Post by Itchigo »

Ikke gi han et alternativ ;) han kommer IKKE til å sulte seg ihjel viss du bare gir ham oxbow og ingenting annet...
Aurora

iselinfl
Omegarotte
Posts: 132
Joined: 14 Dec 2009, 20:49
Location: Oslo

Re: Albus liker ikke oxbow

Post by iselinfl »

Mine rotter likte det heller ikke, men de spiste det tilslutt når dem ble sultne nok. Men jeg er sikker på at resten av den dagen så var det ikke pene blikk dem sendte meg fra buret sitt. :geek:

Sophiee
Pinky
Posts: 14
Joined: 02 Feb 2010, 20:19

Re: Albus liker ikke oxbow

Post by Sophiee »

Tusen takk for svar begge to! :D
Albus, veslegutten min <3
R.I.P Nilus og Hermine <3

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Albus liker ikke oxbow

Post by Matmor »

Hvor får du forresten kjøpt Oxbow-fór til rotter? Jeg vet man kan få det i indre Østfold, men det er litt upraktisk for meg... og jeg har ikke funnet noen leverandør i Vestfold.

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: Albus liker ikke oxbow

Post by Rottefluffen »

i asker, på noe som heter dyresjappa tror de har en nettside ;)
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

Post Reply