hva får rottn dine??

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Hva er små mengder? Det er 100 g i en porsjon. Delt på 3-4 dager... OK?
Du må tenke på hvor stor rotta di er og hvor stor/liten magesekken er i forhold.. :)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Rotteblanding, yoghurtdrops (en gang i blant), agurk, galia-melon, yoghurt, babygrøt, tørt brød (nyfunnet favoritt hos lillen), kylling, peanøtter, andre typer nøtter og tørket frukt, ananas, mais, sånne korn-godte-stenger for gnagere, stort sett det meste - inkl sofapute-trekk, trestige i buret og negler.

Tomat har ikke vært en favoritt. Heller ikke kjøttdeig. Men ene rotta fikk dilla på brødskorpe med kaviar på - noe jeg ikke helt skjønte..

Ellers har jeg noe tørrfôr til katter - noen små biter på størrelse med en pytte-liten rottebæsj, med smak av laks, kylling eller okse. De har fått en tre-fire biter av de i uka, og det ser ut til å falle i smak.

Mist (den minste) var nok for ung til å bli tatt fra mammaen sin - tror hun var tre uker når jeg kjøpte henne (men tenkte heller meg enn noen totalt uten erfaring) - og er veldig skeptisk til ny mat/godt, så kylling vil hun ikke ha - fikk litt vondt i magen etterpå. Men babygrøt med mais er en favoritt - og mye bedre for magen hennes og.

Trixi

Post by Trixi »

mine rotter får RM1 foret, frukt og grønt, yoghurt drops som godteri en gang i blandt, og av og til en sjelden gang solsikkefrø, og peanøtter (usaltede med skall). dette synnes de er snadder, spessielt peanøtter og solsikkefrø :D .

Locked