de vil ike ha tørrfore sitt

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

de vil ike ha tørrfore sitt

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg håper det er noen her som kan hjelpe eller i det minste berolige meg litt.
Mine kjære søte små har sluttet og spise tørrfore sitt, de får jo variert kost ellers da med kjøtt, fiks og ful og frukt og grønsaker og korn. er det krise eller er det bare meg som over beskymrer meg.
De får også vitaminer i vanne da.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: de vil ike ha tørrfore sitt

Post by Skaubytroll »

Jeg er nok litt sånn at jeg tenker "de spiser da de blir sultne..." Jeg hadde ikke bekymret meg med en gang... Hvertfall ikke hvis de spiser tilleggsfôret de får..
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: de vil ike ha tørrfore sitt

Post by Søstrene Halvorsen »

Takk for beroligende ord, jo da de spiser alt annet og ser sunne og friske ut så du har nok sikkert rett at de spiser når de blir slutene.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: de vil ike ha tørrfore sitt

Post by Gittiamo »

Kan noen i tørrforet ha blitt surt? At maten har stått varmt f.eks? Kan hende det er denne posen/esken med mat som ikke er helt OK.

Men er vel ingen krise. Variert og sundt kosthold er det viktigste.

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: de vil ike ha tørrfore sitt

Post by Søstrene Halvorsen »

Det har jeg faktis ikke tenkt på da, det må undersøkes. Eller så er jo alle dyr jeg har hatt og har litt rare av seg da. Men variert kosthold det får dem. tror vi snart har prøvd alt vi spiser som ikke er forsterkt kryddret og slatet.
Men det er godt å få noe beroligende ord.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply