To unge jenter - hva skal jeg gi?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
rattie19
Sofaspiser
Posts: 147
Joined: 30 Sep 2010, 15:34
Location: Sola

To unge jenter - hva skal jeg gi?

Post by rattie19 »

Heihei! Har nettopp anskaffet meg to søte unge jenter, antar at de er mellom 6-8 uker gamle. Jeg har kun vanlig "rat nature"-miks fra dyrebutikken, men hvis jeg ikke har lest helt feil så skal de ha fòr med høyt protein-innhold i denne alderen? Venter på at RM1/3 kan bestilles, men vil gjerne gi dem ordentlig kosthold fra starten. Noen av dere har nevnt kattefor, jeg har en stooor pose for våre 3 katter under 1 år, altså "kattunge-mat". Kan jeg gi dette, blandet med variert kosthold utenom? Noe spesielt jeg må tenke på ellers?
Takker for svar:))
Thea og Prikken <3

MissGuardian

Re: To unge jenter - hva skal jeg gi?

Post by MissGuardian »

Når mine var unge gav jeg care + eller care+ blandet med oxbow..
Ville i alle fall ikke brukt frøblanding.. ALLE rottetørrfor som er "pellets" jeg har vært ute for har høyt proteininnold(untatt oxbow)..

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: To unge jenter - hva skal jeg gi?

Post by Matmor »

Noen av dere har nevnt kattefor, jeg har en stooor pose for våre 3 katter under 1 år, altså "kattunge-mat". Kan jeg gi dette, blandet med variert kosthold utenom?
Det er nok mer egnet som "godbiter" enn som rottefór, en du kan godt bruke det som noe ekstra godt.

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: To unge jenter - hva skal jeg gi?

Post by Stine »

Rat Nature har en proteininnhold på 17,5 %, som er nok for rotter i vekst. Om du skulle velge å gi porteiner utenom dette, er egg, linser og kylling gode kilder :cheerful:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Rottiz

Re: To unge jenter - hva skal jeg gi?

Post by Rottiz »

Hei!!! du burde ikke spøre dyrebutikken fordi de tar ikke riktig hele tiden. men jeg vet ikke helt :=( men jeg har jo ikke rotte selv da jeg skal få :goofy:

Post Reply